Resultat:
0%
röster
2014-10-09, 04:58
Medlem
Mallemedes avatar
Ät fasta måltider samma tider varje dag - frukost, en frukt, lunch, ett litet mellanmål, middag, något litet innan du går till sängs. Mindre portioner. Tänk också på vad du äter och hur du äter det. Alltså ät inte för mycket salt eller kolhydrater och småät inte och ha inte lördag hela veckan.

Däremot så väger ju muskler, det hoppas jag att du förstår? Så om du går ner till 60 och sedan börjar bygga muskler kan du likväl gå upp till 70-75..
Citera
2014-10-09, 06:22
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northerner
Visst kan du bränna fett samtidigt som du bygger muskler.
Men vad blir resultatet?
När du tränar för att lägga på dig massa, käkar man ju som en häst. Onyttigt som nyttigt.
Ska du samtidigt gå ner i vikt, då måste du ju såklart äta, nyttiga & mindre portioner.
Den konstellationen får jag inte ihop?
Det är ju ungefär som att deffa & bulka samtidigt, och hur mycket muskelmassa ger det?
Om du då bara äter "nyttigt" med mycket då?

TS, det du vill är inga bekymmer. Men krävs att du börjar väga din mat så att du har ett bra hum om mängden och utgår ifrån det. Gör ändringar i kosten efter två-tre veckor.

Om du vill ha den hjälpen av någon annan så får du anlita någon då det är en hel del arbete bakom allt, och ständiga uppdateringar och justeringar.
Citera
2014-10-09, 21:12
Medlem

Jaha, då får jag gratulera mig själv till att ha tagit fram ett sådan förträffligt kostschema att inte ens kritikerna på Flashback hittar något att klaga på!
Citera
2014-10-11, 00:49
Medlem
faays avatar
En följdfråga till er som säger att man inte kan gå ner i vikt (fett) samtidigt som man bygger muskler:
Vad händer om man ligger på ett relativt litet kaloriunderskott (säg typ 400-500kcal), ser till att få i sig 1,5-2g protein/kroppskilo och samtidigt tränar tung styrketräning 4-5 gånger i veckan?

Man går ju uppenbarligen ner i vikt (tack vare underskottet), men menar ni att man överhuvudtaget inte kan få musklerna att växa då, inte ens bibehålla dem?
Citera
2014-10-11, 02:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faay
En följdfråga till er som säger att man inte kan gå ner i vikt (fett) samtidigt som man bygger muskler:
Vad händer om man ligger på ett relativt litet kaloriunderskott (säg typ 400-500kcal), ser till att få i sig 1,5-2g protein/kroppskilo och samtidigt tränar tung styrketräning 4-5 gånger i veckan?

Man går ju uppenbarligen ner i vikt (tack vare underskottet), men menar ni att man överhuvudtaget inte kan få musklerna att växa då, inte ens bibehålla dem?

De har fel, man kan bygga muskler på underskott.
Citera
2014-10-11, 09:58
Medlem
faays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
De har fel, man kan bygga muskler på underskott.
Har du lust att utveckla? Hur går man till väga rent praktiskt? Och hur går det till? Folk verkar ju övertygade om att det är fysiskt omöjligt.

Deff då? Innebär inte det att man ligger i kaloriunderskott, men då att man inte kan bygga musklerna, utan bara behålla de man har?

Någon som kan klargöra?
Citera
2014-10-11, 11:38
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faay
Har du lust att utveckla? Hur går man till väga rent praktiskt? Och hur går det till? Folk verkar ju övertygade om att det är fysiskt omöjligt.

Deff då? Innebär inte det att man ligger i kaloriunderskott, men då att man inte kan bygga musklerna, utan bara behålla de man har?

Någon som kan klargöra?

De personerna har helt enkelt fel, det krävs inte ett kaloriöverskott för att bygga muskler.

Högt i protein, bra träning och ett inte för högt underskott så kan du lägga på dig muskler.
Citera
2014-10-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
De personerna har helt enkelt fel, det krävs inte ett kaloriöverskott för att bygga muskler.

Högt i protein, bra träning och ett inte för högt underskott så kan du lägga på dig muskler.

Källa?
Citera
2014-10-11, 14:42
Medlem
Bookhouses avatar
Kul! Jag ska börja en liknande "resa" idag. Har mycket fritid och även en bra kostbudget. Vill gå ner från mina 20% plus & i kroppsfett till 12. Jag väger 79 kilo. Har kampsport och styrketränings erfarenhet.

Jag hade tänkt att skita i att räkna kalorier. Det är ändå inte så enkelt som kalorier in och ut om man verkligen bryr sig om kroppens funktionalitet. Kommer snarare bry mig om var kalorierna kommer från. Kanske en 7h periodisk fasta på det. Har fungerat för mig tidigare.
Om ditt mål är att bara gå ner tio kilo vikt och behålla samma muskel massa vilket jag också vill så hade jag lagt in mer cardio i det schemat. Alla bodybuildare kommer att gå i taket men min erfarenhet är med med rätt sorts cardio blir du snarare starkare än svagare. försök köra 5 pass i veckan om du nu har tid. 3 styrka och 2 cardio där cardion består av intervaller. Löp, cykla, boxas, hopprep eller rodd spelar inte så stor roll. Undvik vitt bröd, vit pasta, vitt ris, socker och flingor. Ät grönsaker till alla mål mat och Skippa inga träningspass. Dela upp styrkepassen efter grundövningar som marklyft en dag, squats en och bänk,militärpress en. Glöm allt om de sensate rånen som sågar protein intag. det gör det mycket enklare att behålla sin muskelmassa samtidigt som du bränner fett. Väger du 100 pannor så hade jag legat på minst 170 g protein om dagen för att inte tappa muskler. Kosten behöver inte vara avancerad så länge du får i dig dina proteiner och grönsaker och undviker socker, vit pasta,ris och bröd.
Citera
2014-10-11, 14:51
Medlem
Bookhouses avatar
Frukost exempel: Omelett med spenat, broccoli eller grönkål. Minst 4 ägg om du inte har skinka eller ngn annan proteinkälla till. En apelsin eller grapefrukt till det är bra energi också.

Lunch: Brun pasta, brunt ris, sweet potatoes med kyckling och sallad. Inte bara en massa gröna blad utan näring. Utan spenat, kål, broccoli, morötter.

Middag. Fisk med sallad och chilla med kolhydrater på kvällen. räcker en gång om dagen om du vill tappa vikt så snabbt.
Citera
2014-10-11, 14:54
Medlem
Bookhouses avatar
fega inte med portionerna eftersom du är en stor kille och det är inte lätt att komma upp 175-200g protein om dagen med bara en shake som tillskott. Eller så gör din shake dubbel dos. Tro mig det är mycket trevligare att gå ner i vikt utan att behöva tänka på hur många kalorier det är i allt så länge du håller dig till rätt energikällor. Oftast är det ju ändå mindre kalorier i de "bra" energikällorna, matvarorna.
Citera
2014-10-11, 15:49
Bannlyst
Behöver feedback på mitt kostupplägg

Är 1,96 lång och väger 98 pannor med 12 i bf skulle vilja hamna under tio för att bli mer rippad, har du några synpunkter på min kost?

Frukost 07,00 casein, omega3, multivitamin och en stor sked kokosolja

Lunch ca 11,30 en frukt lite nötter och vasslepotein

träning 16,00 pwo, under passet sippar jag på en powerade, direkt efter passet innan duschen sveper jag en portion mutant rehab. På vägen hem efter gymmet äter jag proteinbar.

middag kvarg, bär, multivitamin, omega 3 efter middagen sippar jag bcaa konternueligt fram till kvällen

kväll omega3, zma som jag givetvis sköljer ner med bcaa, precis innan sänggående sveper jag casein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in