Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2014-10-11, 15:52
Medlem
franges avatar
Äter du överhuvudtaget någon form av mat, då?
Citera
2014-10-11, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Äter du överhuvudtaget någon form av mat, då?
Hur menar du? Är inte kvarg, frukt, nötter, bär och nyttigt fett mat?
Citera
2014-10-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladolf-Putler
Är 1,96 lång och väger 98 pannor med 12 i bf skulle vilja hamna under tio för att bli mer rippad, har du några synpunkter på min kost?

Frukost 07,00 casein, omega3, multivitamin och en stor sked kokosolja

Lunch ca 11,30 en frukt lite nötter och vasslepotein

träning 16,00 pwo, under passet sippar jag på en powerade, direkt efter passet innan duschen sveper jag en portion mutant rehab. På vägen hem efter gymmet äter jag proteinbar.

middag kvarg, bär, multivitamin, omega 3 efter middagen sippar jag bcaa konternueligt fram till kvällen

kväll omega3, zma som jag givetvis sköljer ner med bcaa, precis innan sänggående sveper jag casein

Är du vegeterian?
Citera
2014-10-12, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av holkn
Är du vegeterian?

Nej? varför svarar folk mig som om jag vore en idiot?
Citera
2014-10-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladolf-Putler
Är 1,96 lång och väger 98 pannor med 12 i bf skulle vilja hamna under tio för att bli mer rippad, har du några synpunkter på min kost?

Frukost 07,00 casein, omega3, multivitamin och en stor sked kokosolja

Lunch ca 11,30 en frukt lite nötter och vasslepotein

träning 16,00 pwo, under passet sippar jag på en powerade, direkt efter passet innan duschen sveper jag en portion mutant rehab. På vägen hem efter gymmet äter jag proteinbar.

middag kvarg, bär, multivitamin, omega 3 efter middagen sippar jag bcaa konternueligt fram till kvällen

kväll omega3, zma som jag givetvis sköljer ner med bcaa, precis innan sänggående sveper jag casein

Vad för feedback söker du? Det finns inga siffror om kalorier, protein eller fett. Ang Powerade så är det billig smörja. Kostar i stort sett ingenting i USA, men här lägger de på några 100 procent på priset. =/
Citera
2014-10-14, 09:55
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hej

En snabb fråga. På senare tid har jag ökat min styrketräning avsevärt, det blir ca 5 gympass i vecka och oftast efter jobbet.
Efter avslutat pass tar jag en shake med whey och när jag kommer hem brukar det bli en burk tonfisk med ev lite grönsaker. Nu har jag börjat fundera på om jag äter för lite efter tränat pass? Bör jag försöka få i mig mer protein efter passet?

Tidigare under dagen äterr jag normalt efter de macros jag räknat ut som passar för mig.
Målet är att bygga muskler och omvandla fett.

Vet att detta är lite luddigt skrivit, men hoppas någon har någon bra åsikt.
Mvh,
Citera
2014-10-14, 11:21
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hej

En snabb fråga. På senare tid har jag ökat min styrketräning avsevärt, det blir ca 5 gympass i vecka och oftast efter jobbet.
Efter avslutat pass tar jag en shake med whey och när jag kommer hem brukar det bli en burk tonfisk med ev lite grönsaker. Nu har jag börjat fundera på om jag äter för lite efter tränat pass? Bör jag försöka få i mig mer protein efter passet?

Tidigare under dagen äterr jag normalt efter de macros jag räknat ut som passar för mig.
Målet är att bygga muskler och omvandla fett.

Vet att detta är lite luddigt skrivit, men hoppas någon har någon bra åsikt.
Mvh,

Omvandla fett gör du inte.

Inte nödvändigtvis men finns det någon anledning till att du inte äter något större efter träningen?
Citera
2014-10-14, 16:05
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Omvandla fett gör du inte.

Inte nödvändigtvis men finns det någon anledning till att du inte äter något större efter träningen?
okej då, bli av med fett och få mer muskler kanske är bättre att säga.

Lite lathet kanske, brukar inte vara jätte sugen på att laga mat på kvällen är så mycket enklare att bara knäcka en burk tonfisk direkt.

Men som sagt, har börjat gå mer och mer i tankarna om detta kanske oklokt kring kombinatioen träning/mat/sömn(vila)? det går ju ändå 8-10 från att jag käkar efter träning till att jag äter frukost.
Citera
2014-10-14, 23:22
Medlem
Glenn-Matthewss avatar

Kan tillägga att mina stats/macros ser ut såhär:

Läng: 173 cm
Vikt: ca 82 Kg
Ålder: över 25 under 30
Träning: ca 5-8 gånger i veckan

Frukost: 2 dl havregrynsgröt med jordnötssmör + mjök, en whey shake
Lunch: 1,5 dl råsris, 250-300 g kyckling, ungefär lika mycket grönsaker som ris (brukar vara broccoli), brukar ha någon sås gjord på typ kvarg och sweet chili till.
Mellanmål innan träning: En banan
Efter träning:en burk tonfisk + lite grönsaker

Tillskott
Under träning: snabba kolhydrater + aminosyror
Efter: whey + kreatin

Har räknat att jag bör ligga runt 2200-2300 för att bli mer definierad.

Fortfarande så är det någon som säger i huvudet att jag bör äta mer efter träningen?
Citera
2014-10-15, 23:53
Medlem
Hej Flashback!

Har nu tränat i drygt 6 månader och har gått från att knappt kunna ta 40kg i bänkpress till att lyckas ta 65kg i bänkpress 3 repetitioner, min marklyft har gått från 50kg till 70-80kg och mina benböj har också ökat men inte märkvärdigt eftersom jag har haft problem med mina ljumskar som inte tillåtet mig att göra dem ordentligt(har nu hittat en lösning genom att göra benböj i ett rack).

När det kommer till kost har jag hållit mig ifrån generellt onyttiga saker i perioder, har för det mesta haft filosofin att jag ska äta så mycket som möjligt av det mesta(kanske inte godis och tårta, men ni förstår nog). När jag började träna vägde jag 65kg, nu visar vågen 70kg(+/-) men har tyvärr stått still på 70kg ett tag och skulle vilja öka ytterligare för att sedan deffa ner till sommaren.

Tänkte nu att jag ska göra upp ett kostschema med ett överskott, som kommer att ge mig ytterligare styrka/muskler men också lite fett som kommer med det hela .

Ålder:
19
Vikt: 70kg
Längd: 183cm

Det jag undrar är hur pass mycket kalorier jag ska få i mig om dagen för att behålla min vikt, och hur stort överskott jag behöver för att gå upp i vikt på ett bra sätt. Funderar på att göra ett stort antal portioner som består av broccoli, kyckling och brunt ris/pasta som jag skulle äta 2-3 gånger om dagen och äta naturell kvarg plus smaksättning till frukost eller ett antal ägg. Utöver det antar jag att jag skulle kunna äta jordnötter eller liknande mot kvällen för att få i mig lite extra kalorier?

Frågor:

Hur effektivt har min vikt/styrkeuppgång varit? Började med 10kg vinklad hantelpress och det var tungt som satan, nu kan jag nästan göra 3x10 med 20kg, lite ytterligare ökningar står högst upp.

Hur viktigt är tider? Att jag exempelvis sover 8-9h bra tider och äter måltider med jämna intervaller?

Hur stor är skillnaden mellan en "clean bulk" och en mindre "clean bulk"? Exempelvis, kyckling och ris jämfört med hamburgare och pizza?

Hur stort bör mitt kaloriintag vara om jag väger 70kg och är 183cm lång för att behålla min vikt, och hur stort överskott bör jag ha för att säkert gå upp i vikt?

PS: Finns säkert någon annan tråd jag borde vända mig till, men är ny här så hänvisa mig istället för att gå helt berserk !
Citera
2014-10-25, 06:08
Medlem
178cm
76-79 (pendlar som fan?) väger mig ofta på gymmet
26år
tränat i snart 1år med bra resultat.

0500 linfröolja, multivitamin promenad m. dogs
600 fibergryn 100g, 50g jordnötssmör, 1 banan, 0.5dl gain, linfrolja
800 förbered gym, hundat
830 BCAA under gym, PWO innan
1100 15 min efter gym gainer(fulll port), 2 kokt ägg eller en burk tonfisk lång promenad m. dogs
1300 kycklling (minst5 00g) f-ris 75g okokt
1700 något lätt lite kvarg eller smoothie med hallon, banan 0.5dl gain
19-2000 Fisk(400)g alskan pangasiuos eller torsk m. fullkornsris 75g okokt
2200 nightproten

*Fisken och kycklingen byter jag klart mellan dag o
*Minst 2l mjölk (tillsammans med gain m.
dag1:
axlar, bröst tri.
dag2: rygg bic.
dag3: ben
dag4: bröst, axlar tri.
dag5: ben
dag6: ben
dag7vila

kör lite jogging på kvällar och intervall-löp på stranden med hundarna 3-5 ggr i veckan

flera promenader under dagen men inkludera de tidigast då jag tyckte de känner ha mest "verkan"

Har fått kämpa som ett djur för att få detta o funka.
Vill att detta ska bli en del av mitt nya jag
trött på knarkandet (ren ½år blir jävligt ensamt), supandet och de s.k vännerna som ska ställa upp.
dags att satsa på sig själv! (runka i motvind jag vet.)

någon erfaren som kan ge input?
Citera
2014-10-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vstolt
178cm
76-79 (pendlar som fan?) väger mig ofta på gymmet
26år
tränat i snart 1år med bra resultat.

0500 linfröolja, multivitamin promenad m. dogs
600 fibergryn 100g, 50g jordnötssmör, 1 banan, 0.5dl gain, linfrolja
800 förbered gym, hundat
830 BCAA under gym, PWO innan
1100 15 min efter gym gainer(fulll port), 2 kokt ägg eller en burk tonfisk lång promenad m. dogs
1300 kycklling (minst5 00g) f-ris 75g okokt
1700 något lätt lite kvarg eller smoothie med hallon, banan 0.5dl gain
19-2000 Fisk(400)g alskan pangasiuos eller torsk m. fullkornsris 75g okokt
2200 nightproten

*Fisken och kycklingen byter jag klart mellan dag o
*Minst 2l mjölk (tillsammans med gain m.
dag1:
axlar, bröst tri.
dag2: rygg bic.
dag3: ben
dag4: bröst, axlar tri.
dag5: ben
dag6: ben
dag7vila

kör lite jogging på kvällar och intervall-löp på stranden med hundarna 3-5 ggr i veckan

flera promenader under dagen men inkludera de tidigast då jag tyckte de känner ha mest "verkan"

Har fått kämpa som ett djur för att få detta o funka.
Vill att detta ska bli en del av mitt nya jag
trött på knarkandet (ren ½år blir jävligt ensamt), supandet och de s.k vännerna som ska ställa upp.
dags att satsa på sig själv! (runka i motvind jag vet.)

någon erfaren som kan ge input?

Maten vill jag inte ge dig min input på eftersom att du verkar ha ett ganska avancerat schema redan, men det enda tipset jag kan ge dig är att de är aldrig för mycket mat när man är relativt ny till träning och bulkar upp, desto mer desto bättre.

Angående träningsschemat så förstår jag inte hur du klarar av 3 benpass på 4 dagar? En liten justering på ditt schema skulle kunna vara att du vilar(eventuellt cardio dag) dag 5, och dag 6 så kör du helkropp(marklyft, benböj, bänkpress, chins.. helkroppsövningar helt enkelt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in