2014-10-09, 02:18
Medlem
17crashs avatar
Nu bestämmer sig denna mannen för att sluta snusa. Har snusat i 9 år och efter ett antal misslyckade försök så är det fan i mig dags att bli av med demonen. Så imorgon börjar dagarna av maximal ångest, huvudvärk, svettningar, sömnlöshet samt varierande humör.

Alla tips är välkomna. Tänkte prova behålla dosan denna gången bara för att kunna säga nej. Annars så ser jag fram emot det med blandade känslor. Vet vad som väntar, men det måste bli gjort. Förra gången trillade jag dit på den klassiska "Jag har varit utan så länge, så vad skadar det att bara ta en nu?"

Och till er andra här som håller på och avslutar er ljuvliga relation med nikotinet: STAY STRONG! Nu jävlar kör vi!
Citera
2014-10-09, 16:18
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Ge nu för tusan inte upp! Om du lider så är det ju ett tecken på att du verkligen behöver sluta, så att du slipper genomlida samma procedur fler gånger!

Och det BLIR bättre, jag lovar. Nu har du klarat 23 dagar och det är ju skitbra, verkligen. Så häng i sista biten också. Det kommer att lätta, och då kommer du att vara så stolt över dig att du inte gav efter för abstinensen.

/GrownUpAlphabet - Nikotinfri 111 dagar.

Tack snälla.
Idag har det känts lite lättare. Det ger mig tid till att ladda om och stålsätta mig inför nästa abstinensvåg som oundvikligen kommer när man minst anar det.
Citera
2014-10-09, 18:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17crash
Nu bestämmer sig denna mannen för att sluta snusa. Har snusat i 9 år och efter ett antal misslyckade försök så är det fan i mig dags att bli av med demonen. Så imorgon börjar dagarna av maximal ångest, huvudvärk, svettningar, sömnlöshet samt varierande humör.

Alla tips är välkomna. Tänkte prova behålla dosan denna gången bara för att kunna säga nej. Annars så ser jag fram emot det med blandade känslor. Vet vad som väntar, men det måste bli gjort. Förra gången trillade jag dit på den klassiska "Jag har varit utan så länge, så vad skadar det att bara ta en nu?"

Och till er andra här som håller på och avslutar er ljuvliga relation med nikotinet: STAY STRONG! Nu jävlar kör vi!
Peppigt inlägg, du är rustad för att klara det, promise! Välkomna varje abstinensbesvär som ett tecken på att giftet, ÄNTLIGEN, lämnar din kropp, så kommer du se det på ett helt annat sätt. Funkade för mig.
P.S. Släng dosan för Guds skull! D.S.
Citera
2014-10-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
P.S. Släng dosan för Guds skull! D.S.

Jag håller med. SLÄNG DOSAN FÖRIHELVETE!

paggan, hur går det för dig idag?
Citera
2014-10-09, 19:44
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Jag håller med. SLÄNG DOSAN FÖRIHELVETE!

paggan, hur går det för dig idag?

Tackar som frågar
Jag gjorde en liten uppdatering någon post upp. Det känns bättre idag. Värst är helt klart kvällarna. Men jag hänger kvar så länge.
Citera
2014-10-09, 23:19
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Tackar som frågar
Jag gjorde en liten uppdatering någon post upp. Det känns bättre idag. Värst är helt klart kvällarna. Men jag hänger kvar så länge.
Hang in there. Kan jag som snusat i 19 år sluta, de senare åren med 4 general portion åt gången, så kan du också.

Du ÄR inte snuset. Det är bara en jävla vana, och det går hur bra som helst utan också. Men du måste härda ut under övergången.

Fan vad jag inte saknar snuslogistiktänket. När ska jag snusa? Efter lunch? Hinner jag innan? Har jag så det räcker?

Jävla skit.
Citera
2014-10-09, 23:41
Medlem
pellenicklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink

Fan vad jag inte saknar snuslogistiktänket. När ska jag snusa? Efter lunch? Hinner jag innan? Har jag så det räcker?

Jävla skit.
Så jävla sant! Förhoppningsvis så slipper man det i framtiden.
Citera
2014-10-10, 10:52
Medlem
paggans avatar
Citat:
Hang in there. Kan jag som snusat i 19 år sluta, de senare åren med 4 general portion åt gången, så kan du också.

Du ÄR inte snuset. Det är bara en jävla vana, och det går hur bra som helst utan också. Men du måste härda ut under övergången.

Jävla skit.

Håller helt med.
Att jag sparar 2100:- i månaden gör ju inte heller ont.
Citera
2014-10-10, 14:17
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Håller helt med.
Att jag sparar 2100:- i månaden gör ju inte heller ont.
God damn!
Vad snusade du, och hur mycket?
Citera
2014-10-10, 18:32
Medlem
paggans avatar
Citat:
God damn!
Vad snusade du, och hur mycket?
Minst 1,5 dosa Granit lös per dag. I 18 år. Innan Granit fanns var det General.
Citera
2014-10-10, 18:34
Medlem
Snusar en dosa(portion) på 2 dagar, tycker att det är relativt bra.

Men ser ingen anledning att sluta.

Snus är bra skit
Citera
2014-10-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaa-Solon
Snusar en dosa(portion) på 2 dagar, tycker att det är relativt bra.

Men ser ingen anledning att sluta.

Snus är bra skit

Really? Är du i smekmånads-fas? För de flesta som jag har mött som har snusat några månader och är på din förbrukningsnivå brukar i bästa fall tycka att det bara är meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in