2006-12-08, 16:25
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereomike
Höll upp i 6-7 veckor för några år sedan, hade hela tiden en snusdosa i kylen, det hjälpte. Man ska veta att man KAN ta en snus när man vill, det hjälper för att undvika panikkänslorna.
Jag började dock igen efter ett tag, då jag blev deprimerad och upplevde att jag hade ett stort gapande hål i själen. Som bara snuset kunde fylla.

Ska trappa ner nu, tror det är det enda som funkar.
Mmmmm...det där hålet ja...
Det kändes också som att hela tiden simma i ett öppet hav, utan möjlighet att kunna gå iland någonstans och vila (Jupp, så var det. Skratta på åt metamorfoserna! )

Det finns mycket skräp i själen man måste göra upp med -varje gång jag ville ha nikotin ställde jag mig frågan vad det EGENTLIGEN var som jag ville. Var jag hungrig? Trött? Ledsen? Var det någon som behövde en rak höger? Jag kanske själv behövde en?
Träna, säger jag. Boxas, spring och styrketräna. får ut aggressionerna och höjer endorfinet.
Netrappning..funkar ALDRIG.
En del av mina vänner kunde jag intre umgås med eftersom jag blev en vidrig sanningssägare.
Citera
2006-12-08, 18:22
Medlem
Snusfri 18 timmar o 19 minuter.

Det har varit en sjukt jobbig dag som inte riktigt stämmer, allting känns galet. Letade som en idiot efter min snusdosa när jag skulle till tandläkaren i morse, kom på att jag hade slutat och höll på att bryta ihop.

Väl där fick jag en stor klapp på axeln och ett "Bra val!". Han blev inte ritkigt lika imponerad när jag sa att jag inte varit utan snus i mer än 10 timmar, men ändå. En prestation är en prestation, tycker jag.

Köpte fel nikotintuggummin också, fick 2 mg när jag bad om 4 mg.. så jag får tugga som en indian på kokalöv för att få någon slags tillfredsställning.

Gick dock en lång promenad och kom fram till att jag nog skulle klara mig igenom det här, tänk på alla pengar jag sparar.
Citera
2006-12-08, 19:32
Medlem
whiskeyportions avatar
Jag lyckades hålla upp i nästan ett år innan jag trillade dit igen. Orsaken var att jag var på en chartersemester där det blev mycket öl, sprit och feströkande. Efter två veckors fest och cigaretter var jag fast och började med snuset igen så fort jag kom hem.

Så vad jag lärt mig av det här är att det blir 0-tolerans för min del vad gäller tobak.

Hur gick det till när ni återfölll och vad har ni lärt er av det?
Citera
2006-12-08, 19:46
Medlem
Jag måste bara fråga:
Varför slutar ni?

Jag har själv tänkt sluta, fast egentligen ljuger jag ju för mig själv där. Jag var ute och drack och raggade upp en skitsnygg brud, när det var dags att köra ner tungan i halsen på henne så var det typ "Nä, men du snusar och det är fett äckligt" och helt plötsligt var hon borta.

Så jag gav bort mina sista dosor veckan efter och köpte mig en dosa Onico som jag nästan tog slut på en dag eftersom att jag fick för mig att man skulle bli mindre sugen med en i.

Hursomhelst så var jag "ren" ons-tors och fram till klockan 17:00 på fredag då jag kom på att jag egentligen ville snusa. Hellre det än att lägga en tia varje dag på en snickers. Så nu drar jag ner iallafall för att inte skada mitt tandkött, enda anledningen nuförtiden eftersom att jag ska sluta med brudar (inte gay dock).

Så varför slutar ni? Det är ett svårt val för mig eftersom att jag gillar snussmaken. Fast jag vill ha kvar mitt tandkött.
Jag gillar nickokicken som jag efter mitt första snushalvår får.
Fast jag vill inte bli fet eftersom att godis-sug och snus-sug är exakt samma känsla för mig.
Dessutom är det billigare med en dosa/vecka istället för en snickers/dag.

Så, ge mig en bra anledning! Finns det inga så springer jag och köper mig en ny dosa innan 21:00-filmen :P

M.v.h SnusarN^
Citera
2006-12-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnusarN^
Jag måste bara fråga:
Varför slutar ni?

Jag har själv tänkt sluta, fast egentligen ljuger jag ju för mig själv där. Jag var ute och drack och raggade upp en skitsnygg brud, när det var dags att köra ner tungan i halsen på henne så var det typ "Nä, men du snusar och det är fett äckligt" och helt plötsligt var hon borta.

Så jag gav bort mina sista dosor veckan efter och köpte mig en dosa Onico som jag nästan tog slut på en dag eftersom att jag fick för mig att man skulle bli mindre sugen med en i.

Hursomhelst så var jag "ren" ons-tors och fram till klockan 17:00 på fredag då jag kom på att jag egentligen ville snusa. Hellre det än att lägga en tia varje dag på en snickers. Så nu drar jag ner iallafall för att inte skada mitt tandkött, enda anledningen nuförtiden eftersom att jag ska sluta med brudar (inte gay dock).

Så varför slutar ni? Det är ett svårt val för mig eftersom att jag gillar snussmaken. Fast jag vill ha kvar mitt tandkött.
Jag gillar nickokicken som jag efter mitt första snushalvår får.
Fast jag vill inte bli fet eftersom att godis-sug och snus-sug är exakt samma känsla för mig.
Dessutom är det billigare med en dosa/vecka istället för en snickers/dag.

Så, ge mig en bra anledning! Finns det inga så springer jag och köper mig en ny dosa innan 21:00-filmen :P

M.v.h SnusarN^

Eftersom jag i övrigt lever hälsosamt(numera),dvs tränar mycket och äter bra mat så kändes det lite ofullkomligt att snusa.Dessutom höjs ju snuskatten nu.Några hälsomässiga problem med snuset har jag dock ej känt av,mina tänder och tandkött är helt intakt.Viktigt att tänka nu när jag slutat är att träna mycket och gärna äta mycket men då bra mat så jag inte blir fet,inga problem iom att träningsvanorna och dom rätta ätarvanorna redan finns hos mig.

Har varit nikotinfri i nästan en månad nu,abstinensen denna månad har varit fördjävlig.Men så fan jag tänker ge mig!Enda substitut jag andvänt mig av har varit vanligt tugummi och så köpte jag en dosa onico som just nu tagit slut efter tre veckor.Köpte en annan dosa nikotinfri snus som jag tog en av igår.Nu första månaderna ska jag bli kvitt nikotin behovet,sen ska jag bli av med vanan...så ser planen ut!
Citera
2006-12-08, 20:44
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnusarN^
Jag måste bara fråga:
Varför slutar ni?
M.v.h SnusarN^
Vill inte drabbas avtandlossning, diabetes och kärlkramp.
Sen insåg jag, efter att ha umgåtts med en människa som missbrukar nikotin på samma hardcorevis som jag själv gjorde på den gamla fula tiden att jag verkligen inte blir varken nöjdare, spirituellare eller gladare med nikotin än utan.
Hur givande är det att stoppa in en ny prilla på samma gång som man plockar ut den gamla, som min vän gjorde? SAMTIDIGT som han tände en cigg?
Det är ju stress det handlar om i det läget, inte njutning.
Citera
2006-12-08, 20:45
Medlem
Smockes avatar
Snusfri över ett dygn nu iaf äh, blir nog inga problem att sluta.
Citera
2006-12-09, 00:50
Medlem
Stereomikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Netrappning..funkar ALDRIG.

Testade igår att bara ta 3 portionssnusar, disponerat morgon, middag, kväll.
Var lite slitsamt, man åt lite mer, klättrade lite på väggarna, men det lär verkligen gå att helt ställa in kroppen på det efter ett tag, det tror jag.

Och tre snusar per dag, det är direkt nyttigt det imo
Citera
2006-12-09, 09:08
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereomike
Testade igår att bara ta 3 portionssnusar, disponerat morgon, middag, kväll.
Var lite slitsamt, man åt lite mer, klättrade lite på väggarna, men det lär verkligen gå att helt ställa in kroppen på det efter ett tag, det tror jag.

Och tre snusar per dag, det är direkt nyttigt det imo
Lägescheck här nästa fredag?
Citera
2006-12-09, 09:33
Medlem
Stereomikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Lägescheck här nästa fredag?

Absolut. So far so good
Citera
2006-12-09, 12:24
Medlem
FoXxs avatar
Gott folk, idag är det tredje dagen utan snus för min del!

Skall inte köpa snus denna vecka utan blir det något så blir det en dosa på måndag som skall räcka hela veckan.

Och jag måste hålla med tidigare talare som sagt att man äter mer, nån som har ett trick för att kunna motstå frestelsen?
Citera
2006-12-11, 00:53
Medlem
73 timmar, and still counting.

Jävla nikotinplåstren gör ju allt värre än innan.. usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in