2014-10-09, 04:19
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellpapp
Eller vad är era erfarenheter. När man har kört 3-4 dagar. Hur länge måste man vänta för att det ska vara ekonomiskt?

Asså det finns ju rätt bra sätt att kunna dra ner konsumtionen även under ruset; att äta och dricka gör väldigt mycket. Åtminstone någon liter vatten och en pizza eller nåt paket yoghurt per dygn. Har ju vart med om att bli påtänd som en lärka när man fått i sig mat efter att ha hoppat det.. Hur länge man sen ska vänta innan man sätter igång igen för att få ut maximalt är individuellt såklart men att vila ut ordentligt, äta rejält och återställa vätskebalansen känns grundläggande..
Citera
2014-10-09, 06:01
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan?
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.

http://www.bluelight.org/vb/threads/...-Learn-to-Hate

En text man inte kan länka för många gånger...
Citera
2014-10-09, 06:07
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf

Gärna hjälp att hitta ursprungslänken på studien.. Jag lite småskev i synen.

Såg nu att det var hans egna upplevelser alltså inget att lita på blindt. Detsamma gäller min teori.

Hade detta stämt så hade alla som ätit metamina i ett år varit kraftigt kogn skadade, så jag tror det finns mycket tvivelaktiga påståenden i texten.
Senast redigerad av Bangar_inte 2014-10-09 kl. 06:16.
Citera
2014-10-09, 06:15
Medlem
ricardo22s avatar
[quote=rajrajmf|50662047]http://www.bluelight.org/vb/threads/...-Learn-to-Hate

En text man inte kan länka för många gånger...[/QUOTEStage 1 of Amphetamine Use - During this stage, amphetamine will be at its hedonic peak; the pleasure of taking amphetamine will not get any higher from this point on. The most notable feelings are a "lovey" feeling, powerful euphoria, increased motivation, deep philosophical thinking, strong feelings of "lust", etc.

Length of phase: 1-3 days with binge usage; 5-10 days with daily usage; About 5-15 uses total if used sparingly with atleast several days inbetween doses." Så fem gånger med lite och flera dagar mellan räcker för att förstöra hjärnan för all framtid?
Citera
2014-10-09, 06:31
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Citat:

Stage 1 of Amphetamine Use - During this stage, amphetamine will be at its hedonic peak; the pleasure of taking amphetamine will not get any higher from this point on. The most notable feelings are a "lovey" feeling, powerful euphoria, increased motivation, deep philosophical thinking, strong feelings of "lust", etc.

Length of phase: 1-3 days with binge usage; 5-10 days with daily usage; About 5-15 uses total if used sparingly with atleast several days inbetween doses."
Så fem gånger med lite och flera dagar mellan räcker för att förstöra hjärnan för all framtid?

Hur menar du nu?
Citera
2014-10-09, 09:22
Medlem
Bangar_intes avatar
Ge mig referens annars tror jag inte ett dugg på dessa faser osv..Min alkoholdementa x-tjackis berättade att han hade skrivit en jättebra artikel om amfetamin och alla dess derivater. Vilka skador dessa gör under vissa stadier under missbruket. Han kom ihåg att Sladd-leffe sagt allt detta, och Sladdis-Leffe, han har personliga erfrenheter av hjärnskador från tjacket eller kanske nutri, elektro och sömn bristen som är stora boven. De tre senare lägger jag mitt kort på tills du ger mig referens..
Citera
2014-10-09, 10:53
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Ge mig referens annars tror jag inte ett dugg på dessa faser osv..Min alkoholdementa x-tjackis berättade att han hade skrivit en jättebra artikel om amfetamin och alla dess derivater. Vilka skador dessa gör under vissa stadier under missbruket. Han kom ihåg att Sladd-leffe sagt allt detta, och Sladdis-Leffe, han har personliga erfrenheter av hjärnskador från tjacket eller kanske nutri, elektro och sömn bristen som är stora boven. De tre senare lägger jag mitt kort på tills du ger mig referens..

Vad är det du svamlar om nu?
Citera
2014-10-09, 11:19
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Vad är det du svamlar om nu?

Att jag vill veta vem som skrivit i diin länk. Vilka har gjort studien?
Citera
2014-10-09, 12:57
Medlem
EDIT:

Okej, läste denna; http://www.bluelight.org/vb/threads/...-Learn-to-Hate

Ska inte säga för mycket då jag är relativt ny i mitt bruk. Men ärligt talat. Är inte rädd. Små doser och försöker alltid timea så att jag somnar i normal tid, iallafalla 6h-8h normal sömn. Försöker alltid gå iväg att styrketräna de dagar jag kan, 3-5ggr i veckan. Sköter skolan (misskött skolan hela livet, tills tjack, det är sanningen. Går ADHD utredning as we speak). Nej, jag klarar inte av att plugga utan tjack. Det går. Men det går på cirka 40% kapacitet av vad jag kan göra annars. Är SJUKT lättdistraherad, pluggar jag på univ så minsta lilla ljud kollar jag dit, ser jag en tjej så fastnar blicken tills hon är utom synhåll, är allmänt pratig och zonar lätt iväg på helt annat. Dåligt temprament/tålamod vilket gör att jag ger upp enormt fort.

Så jag tänker ta chansen med att dosera tills jag får det lagligt (även om det är samma skit sen, bara annan variant på tjacket i princip), sen succesivt gå av det när jag börjar jobba. Märkt att diverse stimulanter funkar dom med, tex energidryck. Dock inte alls lika effektivt såklart.

Citat:
Fysiskt lär det inte skada dig något nämnvärt, däremot psykiskt.
Hur? Utveckla gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Om du lyckas hålla det på den nivån så är det inte särskilt farligt. Om.

Men om nu amfetamin ingår i ditt husapotek som ett slags krycka; vad händer om du råkar ut för en kris av något slag, där du känner behov av mer av allt det där som amfetaminet ger dig?

Själv hamnade jag i ekonomiskt trångmål + en depression jag inte hade tid med, vilket jag hävde framgångsrikt med tjack. Och mera tjack Funkade ypperligt till en början, men var inte helt lyckat över tid. Milt uttryckt. Men jag visste vad jag gjorde, och att jag skulle komma att betala för det framöver. Men jag körde på ändå.

Amfetamin är lömskt.
Det sista, indeed, visst äre så. Men som sagt kör små doser. Tar i dom slängar att jag inte "Märker" att jag blir tjoad. Visst märker man, men inte som första gångerna man körde och typ körde upp 0.5 på en kväll, för att sen få värsta nojjan osv

Enda problemet jag verkligen ser, är att det sabbar för min styrketräning, äter inte lika mkt dom dagar som jag vill göra när jag tjoat!
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan?
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.
Undrar också detta!

Tror nog snarare att det är så att folk med "Låg empati" (vem bestämmer vad som är högt/lågt liksom?) söker sig till droger. Inte vice versa att drogen gör att man får låg empati.

(precis som sambandet ed cannabis och psykoser, antalet psykoser totalt har inte ökat, däremot har cannabisanvänvadet ökat något enormt... helt plötsligt drar då "raketforskare" á aftonbladet osv slutsatsen att cannabis ger psykoser)
Senast redigerad av Demma 2014-10-09 kl. 13:06.
Citera
2014-10-09, 14:37
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Att jag vill veta vem som skrivit i diin länk. Vilka har gjort studien?

Det var ingen studie jag länkade till.
Citera
2014-10-09, 15:39
Medlem
Den skadliga effekten amfetamin har på hjärnan bör vara tillvänjningen. Det betyder att den vänjer sig vid detta energitillstånd och t-ex fokus vilket kan göra det svårare att fokusera när man inte använder det. Ungefär som att man skulle få add. Man brukar säga att hjärnan kopplar om sig själv för att anpassa sig till situationen. Dock är detta endast psykologiskt beroende och bör gå att omvända när man slutar använda amfetamin.

Detta är MINA teori som jag har fått från allmän kunskap om hur beroende påverkar hjärnan. Står för överigt lite i faqen i början av tråden ^^

PS. sömnen och näringen är det som sliter mest förmodligen, förutom att kärlen drar ihop sig.
Citera
2014-10-10, 07:42
Medlem
Fy fan för idag alltså... Åt frukost kl 11 (igår), tog lite tjack och stack och umgicks med tjejen, sen gick jag och mötte några kompisar, hängde med dem lite grann, tog lite mer tjack när jag lämnade dem.

Gick hem runt kl 17 och satt bara chattade med massa folk på facebook som jag typ aldrig pratar med annars, hade ambitioner att städa men det blev sådär istället hehe.

Sen blev kl 2 på natten och jag tog 2 mg Alprazolam i hopp om att kunna somna enklare. Det hjälpte dock inte ett dugg utan jag låg bara i sängen och vred och vände på mig till kl 5 typ.

Gick upp, tog en protein shake för jag kände att jag var tvungen att få nått i mig. Sen satte jag mig vid datorn igen och nu är kl typ 7.45 och jag är lika pigg.. wtf?! Dock är jag hungrig som ett as nu

Jag kommer säkert krascha under dagen nu? Vore det dumt/farligt att ta lite mer tjack senare idag, typ kl 13 kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in