EDIT: 
Okej, läste denna; 
http://www.bluelight.org/vb/threads/...-Learn-to-Hate
Ska inte säga för mycket då jag är relativt ny i mitt bruk. Men ärligt talat. Är inte rädd. Små doser och försöker alltid timea så att jag somnar i normal tid, iallafalla 6h-8h normal sömn. Försöker alltid gå iväg att styrketräna de dagar jag kan, 3-5ggr i veckan. Sköter skolan (misskött skolan hela livet, tills tjack, det är sanningen. Går ADHD utredning as we speak). Nej, jag klarar inte av att plugga utan tjack. Det går. Men det går på cirka 40% kapacitet av vad jag kan göra annars. Är SJUKT lättdistraherad, pluggar jag på univ så minsta lilla ljud kollar jag dit, ser jag en tjej så fastnar blicken tills hon är utom synhåll, är allmänt pratig och zonar lätt iväg på helt annat. Dåligt temprament/tålamod vilket gör att jag ger upp enormt fort.
Så jag tänker ta chansen med att dosera tills jag får det lagligt (även om det är samma skit sen, bara annan variant på tjacket i princip), sen succesivt gå av det när jag börjar jobba. Märkt att diverse stimulanter funkar dom med, tex energidryck. Dock inte alls lika effektivt såklart.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
rajrajmf

Fysiskt lär det inte skada dig något nämnvärt, däremot psykiskt.

Hur? Utveckla gärna.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Psilosopher

Om du lyckas hålla det på den nivån så är det inte särskilt farligt. 
Om.
Men om nu amfetamin ingår i ditt husapotek som ett slags krycka; vad händer om du råkar ut för en kris av något slag, där du känner behov av mer av allt det där som amfetaminet ger dig?
Själv hamnade jag i ekonomiskt trångmål + en depression jag inte hade tid med, vilket jag hävde framgångsrikt med tjack. Och mera tjack 

Funkade ypperligt till en början, men var inte helt lyckat över tid. Milt uttryckt. Men jag visste vad jag gjorde, och att jag skulle komma att betala för det framöver. Men jag körde på ändå.
Amfetamin är lömskt.

Det sista, indeed, visst äre så. Men som sagt kör små doser. Tar i dom slängar att jag inte "Märker" att jag blir tjoad. Visst märker man, men inte som första gångerna man körde och typ körde upp 0.5 på en kväll, för att sen få värsta nojjan osv 

Enda problemet jag verkligen ser, är att det sabbar för min styrketräning, äter inte lika mkt dom dagar som jag vill göra när jag tjoat!
	Citat:

Ursprungligen postat av 
PermanentNojja

Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan? 
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.

Undrar också detta! 
Tror nog snarare att det är så att folk med "Låg empati" (vem bestämmer vad som är högt/lågt liksom?) söker sig till droger. Inte vice versa att drogen gör att man får låg empati.
(precis som sambandet ed cannabis och psykoser, antalet psykoser totalt har inte ökat, däremot har cannabisanvänvadet ökat något enormt... helt plötsligt drar då "raketforskare" á aftonbladet osv slutsatsen att cannabis ger psykoser)