2014-07-22, 01:27
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
om man blir psykotisk iibland av tjack (ska inte ta det mer) hur är det då med hasch? kkan de trigga igång liknande känslor? aldrig hänt mig och jag rökar var dag..bli helt ren pga detta? även alkohol kan ju trigga igång nått..låter otroligt om man måste gå straight edge

Det är väldigt individuellt, känn efter själv?

Själv får jag aldrig några psykiska problem utav tjack (även vid flera dygn), däremot om jag röker lite för mycket så flippar jag ur något fruktansvärt.
Citera
2014-07-22, 01:32
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
Det, och även tjackets effekt på blodkärlen. Det kallas vasokonstriktion - kärlen dras ihop och därmed blir det mindre blod ute i extremiteterna. Just detta fenomen orsakar även den ökända tjackballen.

Är det tack vare vasokonsentriktionen i ballen som sex blir så mycket skönare?

Har slutat med tjack och enbart tagit 1 gång det senaste halvåret. Sexlivet efter avslutat bruk suger fan hästanus. Eller är det den centralstimulerande effekten i sig?
Citera
2014-07-22, 07:44
Bannlyst
Har AT på buprenorfin/Oxikodon just nu. Har tagit Oxikodon i några veckors tid dagligen och var dum att få i mig Subuxone igår som innehåller Naloxon som kastade mig rakt in i avtändning. Frossa, svettningar, ont i kroppen, rejäl huvudvärk och illamående.

Dock är det klart bättre nu efter en Xanor och en Imovane dock. Är det okej att ta Amfetamin idag, eller bör jag vänta? Det blir isåfall låga doser nasalt.
Citera
2014-07-22, 10:23
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tycker det passar dig dåligt till amfetamin att landa på, mår dåligt och blir nojjig av det, men inte när jag dricker annars.

Ja är väl lite olika för olika personer, för mig funkar de skapligt fast föredrar cannabis eller benso
Citera
2014-07-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HertigTorulf.
Är det tack vare vasokonsentriktionen i ballen som sex blir så mycket skönare?

Har slutat med tjack och enbart tagit 1 gång det senaste halvåret. Sexlivet efter avslutat bruk suger fan hästanus. Eller är det den centralstimulerande effekten i sig?

Nej, det tror jag inte. Jag tror att det bara är psykiskt som sexet blir skönare egentligen, men att det upplevs som en fysisk grej - med andra ord tjackets effekter på det psykiska. Om man tänker efter lite så inser man att allt som involverar tänk/arbete på tjack är extremt roligt, och om det utöver det innehåller njutning så blir det nästintill oförglömligt bra. Det är det som är fallet med sex på tjack.

Vad gäller sexlivet efter avslutat bruk.. Ja, det blir ganska värdelöst. Nu vet jag visserligen inte hur du definierar "bruk" men kan säga att det mesta här i livet är rentav värdelöst efter avslutat bruk (missbruk kanske). Om man inte haft extrema depressioner innan man börjat använda tjacket dagligen så lär man bli förvånad när man blir tvungen att lägga ned eller ta ett uppehåll. Ingenting kommer vara roligt eller intressant, och det enda man innerst inne vill är att få i sig lite av det goda för att orka ta tag i allt som måste göras. Ofta blir det även som så att det man gör i den perioden är rena motsatsen till vad man gör på tjack - ingen lust till någonting, allt känns meningslöst, och ofta hamnar man i sängen utan att vilja ta sig upp trots att man inte är trött eller skall sova.
Citera
2014-07-22, 10:34
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
Nej, det tror jag inte. Jag tror att det bara är psykiskt som sexet blir skönare egentligen, men att det upplevs som en fysisk grej - med andra ord tjackets effekter på det psykiska. Om man tänker efter lite så inser man att allt som involverar tänk/arbete på tjack är extremt roligt, och om det utöver det innehåller njutning så blir det nästintill oförglömligt bra. Det är det som är fallet med sex på tjack.

Vad gäller sexlivet efter avslutat bruk.. Ja, det blir ganska värdelöst. Nu vet jag visserligen inte hur du definierar "bruk" men kan säga att det mesta här i livet är rentav värdelöst efter avslutat bruk (missbruk kanske). Om man inte haft extrema depressioner innan man börjat använda tjacket dagligen så lär man bli förvånad när man blir tvungen att lägga ned eller ta ett uppehåll. Ingenting kommer vara roligt eller intressant, och det enda man innerst inne vill är att få i sig lite av det goda för att orka ta tag i allt som måste göras. Ofta blir det även som så att det man gör i den perioden är rena motsatsen till vad man gör på tjack - ingen lust till någonting, allt känns meningslöst, och ofta hamnar man i sängen utan att vilja ta sig upp trots att man inte är trött eller skall sova.

Måste bara tillägga att något annat händer verkligen i min hjärna när det gäller sex och amf. Blir snuskigare, gillar annan typ av porr, tänder på "märkligare" saker haha.. Inte bara psykiskt skulle jag säga utan i högsta grad fysiskt också. Något händer med hjärnan, blir en annorlunda kemisk obalans i som alltid är likadan. Kan tänka mig att riktigt perversa människor känner sig så nyktra om inte värre
Citera
2014-07-22, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har AT på buprenorfin/Oxikodon just nu. Har tagit Oxikodon i några veckors tid dagligen och var dum att få i mig Subuxone igår som innehåller Naloxon som kastade mig rakt in i avtändning. Frossa, svettningar, ont i kroppen, rejäl huvudvärk och illamående.

Dock är det klart bättre nu efter en Xanor och en Imovane dock. Är det okej att ta Amfetamin idag, eller bör jag vänta? Det blir isåfall låga doser nasalt.
Det gick bra!
Citera
2014-07-22, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Jag tänkte vänta tills nästa måndag för ett 72 timmars uppehåll men det är dålig trafik på pokersidorna så jag tar det nu, nästa intag blir torsdag 18:00. Får underhålla mig med alkohol, musik och mediokra repriser på kanal sex. 72 timmar räcker väl gott?

ps: har 4g men kanske utnyttjar nån av dagarna att åka till andra sidan stan för en ny femma.
äsch, en vecka e inte så mkt så jag väntar med uppehåll tills nästa vecka, om jag kört i 7 dagar så räcker fan 0.2-0.3 linor fortfaranda +0.3-0.4 i kaffet som ger amfetaminet en mindre kick men längre rus.

eller har jag fel?
Citera
2014-07-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
äsch, en vecka e inte så mkt så jag väntar med uppehåll tills nästa vecka, om jag kört i 7 dagar så räcker fan 0.2-0.3 linor fortfaranda +0.3-0.4 i kaffet som ger amfetaminet en mindre kick men längre rus.

eller har jag fel?
Att kaffe ger längre rus är placebo. Du får i princip bara fler och värre biverkningar pga mer stimulanter. Ruset blir inte bättre eller längre, bara med lite kaffe effekter också.
Citera
2014-07-22, 19:53
Medlem
Heisenburgs avatar
Tog precis en panna (Amfetamin IV) av något gult klet. Tjacket är inte särskilt bra, strax under gatustandard skulle jag säga, men det som stör mig är att jag missade lite (några streck) men det det kändes ingenting. Borde det inte svida när man skjuter utanför? Det var länge sedan jag sköt en panna och ännu längre sedan jag bommade när jag injicerade men av vad jag kommer ihåg så borde det ju ha svidit till lite.
Bonusfråga: Hur lång tid kommer det ta innan den lilla "bullen" jag har i armvecket försvinner? Jag vill ju kunna skjuta in mer droger i min favoritven senare i kväll..
Citera
2014-07-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Tog precis en panna (Amfetamin IV) av något gult klet. Tjacket är inte särskilt bra, strax under gatustandard skulle jag säga, men det som stör mig är att jag missade lite (några streck) men det det kändes ingenting. Borde det inte svida när man skjuter utanför? Det var länge sedan jag sköt en panna och ännu längre sedan jag bommade när jag injicerade men av vad jag kommer ihåg så borde det ju ha svidit till lite.
Bonusfråga: Hur lång tid kommer det ta innan den lilla "bullen" jag har i armvecket försvinner? Jag vill ju kunna skjuta in mer droger i min favoritven senare i kväll..

Jag känner inte heller något när jag missar. Alla säger ju att det svider, men känns inget för mig med tom mer frätande lösningar/substanser. Det är nog olika för olika ställen och personer.

Att skjuta där du har bölden kan du glömma i ett par dagar. Du kan försöka bredvid på samma ven, men helst inte, venen är redan skadad och blir inte direkt bättre av något frätande i den.
Citera
2014-07-22, 22:14
Bannlyst
Blivit trött på poker och kommer ta uppehåll från de tills helgen då värdet e högre och förhoppningsvis lär jag få ut glädje när jag grindar (vunnit idag också men känns ändå tråkigt).

Alla växter på altanen har vattnats och det finns inte mkt mer jag kan göra på den fronten heller förutom att snabbt checka in tomaterna och se hur lång tid de har kvar tills de blir färska.

Så min fråga lyder: Finns det någon aktivitet man kan snöa in sig på typ som ett spel, tv-serie (måste innehålla spänning) och/eller något bra band(musik) man kan plöja igenom flera album??

edit: Kan tilläggas att jag storstädade idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in