Citat:
Fan! Precis innan Redigera-tiden gick ut.
Jag ville bara tillägga att å andra sidan har jag köpt tjack från en annan vendor på FS2 och det gav mig ENORMA rysningar samtidigt som det gav EXTREM koncentration och fokus och 0% stissighet. Så det där med meta kan jag ha helt fel om.
Ni som är insatta får väldigt gärna hjälpa mig reda ut detta! Känner lite smårysningar i armarna till och från men bara där. Och är nog inte så stissig som jag trodde, däremot har jag mycket energi, gör saker snabbt och saker åt det hållet men jag känner mig inte speciellt koncentrerad eller fokuserad.
Jag ville bara tillägga att å andra sidan har jag köpt tjack från en annan vendor på FS2 och det gav mig ENORMA rysningar samtidigt som det gav EXTREM koncentration och fokus och 0% stissighet. Så det där med meta kan jag ha helt fel om.
Ni som är insatta får väldigt gärna hjälpa mig reda ut detta! Känner lite smårysningar i armarna till och från men bara där. Och är nog inte så stissig som jag trodde, däremot har jag mycket energi, gör saker snabbt och saker åt det hållet men jag känner mig inte speciellt koncentrerad eller fokuserad.
Hej ursäkta för detta legendariskt långa inlägg, men hör mig, lyssna på vad jag har att säga, ta till dig nåt av det kanske. Ha ett öppet sinne. Orkade göra detta för testade lite nyodlade meta-shards för några timmar sen. Texten är dock väldigt informativ, men lade spoilers där det blir något invecklat för den utan några tidigare förkunskaper alls. Detta blir mitt enda inlägg idag.
Det låter som nåt metamfetamin där dextro(höger) isomeren är dominant och levo(vänster)metamfetaminet finns i liten mängd. Dessutom rent generellt sätter sig metamfetamin mer i huvudet än kör igång kroppen vilket lätt gör att man tar mer än man behöver, får starka perceptionsstörningar som resultat med grov förvirring som manifestation utav bombardemang av serotonin, noradrenalin, dopamin, adrenalin med flera; för mycket av det goda gör likt massiva mängder CB att hjärnan inte kan tänka linjärt och likt sömndepriverade tillstånd så förloras förmågan att lagra ny viktig information och man blir dåsig, i mitt fall trippig som om jag tagit LSD. Meta ger en serotoninrelease i combo med en ganska unik effekt på dopaminnervcellerna en minipsykedelisk effekt i normala doser. Världen ser lite annorlunda ut. Allting ser lite klarare, ljusare ut. Rysningarna är väldigt kraftiga etc. I för höga doser trippar man ur kort sagt.
Det händer på vanligt amfetamin också i extremt höga doser. Men förutsatt att du tagit racemiskt amfetamin dl-amfetamin-xxxx (xxxx=saltet i fråga)och inget annat så ska du känna att det är en stor skillnad. Affe utan tillsatser är ett dopamindominant noradrenalin-ackompanjonerat drogrus med knappt någon serotoninrelease alls, och tro mig om du drar dl-amfetamin-sulfat utan andra psychoactives under tiden så känner du direkt när du drar lite för mycket. För mig händer det på ca 150mg att jag säger: Fan, nu blev det för mycket. Jag lovar dock att 150mg är så mkt så man bara blir förvirrad och trög. 30-60mg är bättre, i orala bomber, om man vill må bra. Det ger inga bieffekter när det är rent, om man äter och tar hand om sig. Svettningar kan man få, men inte oljig, torr eller irriterad hud.
Min poäng är iaf att vanligt affe ger ett renare klarare och tydligare rus än metamfetamin som ger ett extremt fokus, driftighet, men samtidigt perceptionsstörningar av serotoninreleasen (svaga till en början) och enligt mina testkaniner och mig själv känns det inte när man suger i sig för mycket som det gör med vanligt affe. Det är allmänt känt att metamfetamin inte upplevs lika hårt på hjärtat som vanligt affe, och det därmed blir mkt enklare att få i sig en överdos där. Men som tur är så är metylamfetamin (vanligt affe) eller dimetylamfetamin (Metamfetamin, låt mig vara lekman nu) på gatan nästan alltid flera gånger utblandade, så att folk inte dör av det eller flippar som i USA lika ofta.
Jag är ju helt galen som kräver den renaste produkten, även om den inte finns tillgänglig alltid... Har kemiutbildning så kan tillverka basic chems som ej går köpa i ren form som privatperson som man kan rena mer än ketoniska (acetonlösliga ämnen kan man säga kort men inte exklusivt för aceton) bankningsmedel såsom d-glukos och sådant. Det kräver att ni läser några böcker före bara och har lite labb-vana från skolan, för jag kommer inte lära er ett skit om varken SN1 eller SN2 reaktioner då det är extremt enkelt att träna sig till att göra rent amfetamin och komma runt rening av saltet från orenheter genom att göra det redan i freebase-stadiet. Man får vara lite klurig bara. Hursomhelst så, har jag i princip alltid rent speed när jag har... Det är livsfarligt, speciellt metamfetamin i kristallform som är mkt mer potent, intensivare och längre rus...
Det finns en anledning till varför rent affe eller meta måste hämtas direkt från labb, kanske via en snäll mellanhand. 0,5g bomber hör jag om hela tiden här på FB men det är fan självmord om det är bra metamfetaminkristaller
Mitt amfetamin är 60-80% rent när jag får det om jag får det i saltform, resten tenderar vara dextros och/eller fruktos och det går få bort genom
1. Aceton och sedan 2. Metanol (Går framställa med CO2 och vätgas med lite katalysatorer så att produkterna blir H2O och Metanol. Dessa är inga problem att separera för den som orkar och vill veta mer om kemi. Med spektrofotometri har jag bestämt koncentrationer av mitt amfetamin i en lösning och grundat renheten på massan jag lade i från början, och massan, eller energiavvikelsen enligt deltaE=mc^2, och får fram ett väldigt bra svar och anger mina mätvärden genom den mkt simpla ekvationen: Delen / det hela = andelen.
Hur spektrofotometri går till får ni ta reda på själva. Men det är ganska analogt med karaktäristiska ljusspektra från karaktäristiska ämnen när de satts i plasma/brinner via ultrasnabb oxidation, som från Solen. Spektrofotometer och Filterfotometer är det jag har tillgång till. Hursomhelst är det sjukt viktigt inom analytisk biokemi och kemi. Beers lag är viktig med denna metod (https://sv.wikipedia.org/wiki/Beers_lag)
Hur spektrofotometri går till får ni ta reda på själva. Men det är ganska analogt med karaktäristiska ljusspektra från karaktäristiska ämnen när de satts i plasma/brinner via ultrasnabb oxidation, som från Solen. Spektrofotometer och Filterfotometer är det jag har tillgång till. Hursomhelst är det sjukt viktigt inom analytisk biokemi och kemi. Beers lag är viktig med denna metod (https://sv.wikipedia.org/wiki/Beers_lag)
Överdos-hjälp-text om Amfetamin och Metamfetamin
Av gatuspeed med affe, 0 efedrin, koffein, meta eller annan skit förutom socker, kanske detta motsvarar 300mg-500mg "dunder", eftersom att amfetamin i ren pulverform är extremt potent och BÖR bankas ut för average tjackaren kommer dra den där 0,3an eller skjuta den där 0,3an i ett skott, eller kanske mer.. Då har den personen ett stort jävla problem, med hälsan menar jag, panikattacker och problem med psyket är en garanti utan benzo för majoriteten, och förmodligen en stor andel faktiskt avlider av att nåt blodkärl spricker t.ex... Sjukhuset nästa är det som gäller, eller 1000mg C-vitamin, 300-600mg Magnesium och starka snabbverkande benzo mot paniken parallellt med långverkande Diazepam (Stesolid) som är muskelavslappnande..
Stimulantia-överdoser behandlas symptomatiskt när det kommer till amfetamin, och det är fan inte omöjligt att överdosera på tjack som vissa säger. Det är skitenkelt, bara man har rent amfetamin nog. 500mg på en gång kan jag tänka mig slutar med döden i för många % av fallen.
Meta är mer komplext att behandla då det interagerar med serotonerg-verkande substanser, men min gissning är att Lyrica är bäst i fallet av meta när det gäller ta bort paniken som påfrestar kropp o psyke ännu mer. Parallellt med det skrivet ovan, d.v.s askorbinsyra 1000mg, magnesium 300-600mg, diazepam.
Stimulantia-överdoser behandlas symptomatiskt när det kommer till amfetamin, och det är fan inte omöjligt att överdosera på tjack som vissa säger. Det är skitenkelt, bara man har rent amfetamin nog. 500mg på en gång kan jag tänka mig slutar med döden i för många % av fallen.
Meta är mer komplext att behandla då det interagerar med serotonerg-verkande substanser, men min gissning är att Lyrica är bäst i fallet av meta när det gäller ta bort paniken som påfrestar kropp o psyke ännu mer. Parallellt med det skrivet ovan, d.v.s askorbinsyra 1000mg, magnesium 300-600mg, diazepam.
Jag tackar för mig. Var så goda att inte PMa mig varenda liten fråga om kemi är ni snälla. Men har ni på allvar problem så skriv så hjälper jag, så ni inte dör. Men räkna inte med mig för jag är inte inloggad 24/7. Ring 112 om det är oroligt.