2015-06-27, 11:11
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackinawPeachez
Fan! Precis innan Redigera-tiden gick ut.
Jag ville bara tillägga att å andra sidan har jag köpt tjack från en annan vendor på FS2 och det gav mig ENORMA rysningar samtidigt som det gav EXTREM koncentration och fokus och 0% stissighet. Så det där med meta kan jag ha helt fel om.
Ni som är insatta får väldigt gärna hjälpa mig reda ut detta! Känner lite smårysningar i armarna till och från men bara där. Och är nog inte så stissig som jag trodde, däremot har jag mycket energi, gör saker snabbt och saker åt det hållet men jag känner mig inte speciellt koncentrerad eller fokuserad.

Hej ursäkta för detta legendariskt långa inlägg, men hör mig, lyssna på vad jag har att säga, ta till dig nåt av det kanske. Ha ett öppet sinne. Orkade göra detta för testade lite nyodlade meta-shards för några timmar sen. Texten är dock väldigt informativ, men lade spoilers där det blir något invecklat för den utan några tidigare förkunskaper alls. Detta blir mitt enda inlägg idag.

Det låter som nåt metamfetamin där dextro(höger) isomeren är dominant och levo(vänster)metamfetaminet finns i liten mängd. Dessutom rent generellt sätter sig metamfetamin mer i huvudet än kör igång kroppen vilket lätt gör att man tar mer än man behöver, får starka perceptionsstörningar som resultat med grov förvirring som manifestation utav bombardemang av serotonin, noradrenalin, dopamin, adrenalin med flera; för mycket av det goda gör likt massiva mängder CB att hjärnan inte kan tänka linjärt och likt sömndepriverade tillstånd så förloras förmågan att lagra ny viktig information och man blir dåsig, i mitt fall trippig som om jag tagit LSD. Meta ger en serotoninrelease i combo med en ganska unik effekt på dopaminnervcellerna en minipsykedelisk effekt i normala doser. Världen ser lite annorlunda ut. Allting ser lite klarare, ljusare ut. Rysningarna är väldigt kraftiga etc. I för höga doser trippar man ur kort sagt.

Det händer på vanligt amfetamin också i extremt höga doser. Men förutsatt att du tagit racemiskt amfetamin dl-amfetamin-xxxx (xxxx=saltet i fråga)och inget annat så ska du känna att det är en stor skillnad. Affe utan tillsatser är ett dopamindominant noradrenalin-ackompanjonerat drogrus med knappt någon serotoninrelease alls, och tro mig om du drar dl-amfetamin-sulfat utan andra psychoactives under tiden så känner du direkt när du drar lite för mycket. För mig händer det på ca 150mg att jag säger: Fan, nu blev det för mycket. Jag lovar dock att 150mg är så mkt så man bara blir förvirrad och trög. 30-60mg är bättre, i orala bomber, om man vill må bra. Det ger inga bieffekter när det är rent, om man äter och tar hand om sig. Svettningar kan man få, men inte oljig, torr eller irriterad hud.

Min poäng är iaf att vanligt affe ger ett renare klarare och tydligare rus än metamfetamin som ger ett extremt fokus, driftighet, men samtidigt perceptionsstörningar av serotoninreleasen (svaga till en början) och enligt mina testkaniner och mig själv känns det inte när man suger i sig för mycket som det gör med vanligt affe. Det är allmänt känt att metamfetamin inte upplevs lika hårt på hjärtat som vanligt affe, och det därmed blir mkt enklare att få i sig en överdos där. Men som tur är så är metylamfetamin (vanligt affe) eller dimetylamfetamin (Metamfetamin, låt mig vara lekman nu) på gatan nästan alltid flera gånger utblandade, så att folk inte dör av det eller flippar som i USA lika ofta.

Jag är ju helt galen som kräver den renaste produkten, även om den inte finns tillgänglig alltid... Har kemiutbildning så kan tillverka basic chems som ej går köpa i ren form som privatperson som man kan rena mer än ketoniska (acetonlösliga ämnen kan man säga kort men inte exklusivt för aceton) bankningsmedel såsom d-glukos och sådant. Det kräver att ni läser några böcker före bara och har lite labb-vana från skolan, för jag kommer inte lära er ett skit om varken SN1 eller SN2 reaktioner då det är extremt enkelt att träna sig till att göra rent amfetamin och komma runt rening av saltet från orenheter genom att göra det redan i freebase-stadiet. Man får vara lite klurig bara. Hursomhelst så, har jag i princip alltid rent speed när jag har... Det är livsfarligt, speciellt metamfetamin i kristallform som är mkt mer potent, intensivare och längre rus...

Det finns en anledning till varför rent affe eller meta måste hämtas direkt från labb, kanske via en snäll mellanhand. 0,5g bomber hör jag om hela tiden här på FB men det är fan självmord om det är bra metamfetaminkristaller

Mitt amfetamin är 60-80% rent när jag får det om jag får det i saltform, resten tenderar vara dextros och/eller fruktos och det går få bort genom

Överdos-hjälp-text om Amfetamin och Metamfetamin

Jag tackar för mig. Var så goda att inte PMa mig varenda liten fråga om kemi är ni snälla. Men har ni på allvar problem så skriv så hjälper jag, så ni inte dör. Men räkna inte med mig för jag är inte inloggad 24/7. Ring 112 om det är oroligt.
Citera
2015-06-27, 13:01
Medlem
Ta tjack om tagit ca 100 mg 3-Fluoro-Phenmetrazine (3-fpm) två dagar tidigare?
Tankar och idéer om det?
Citera
2015-06-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thewickedend
Ta tjack om tagit ca 100 mg 3-Fluoro-Phenmetrazine (3-fpm) två dagar tidigare?
Tankar och idéer om det?

Det bör vara lugnt. Men var försiktig.

Jag tänkte ställa en fråga här jag med. Har haft uppehåll i ett halvår nu från tjack. Under tiden har jag krökat två eller tre gånger. Ena gången lite för mycket. Har också tryckt i mig en hel del tramadol under en veckas tid, men inte mer än så.

Jag får ingen annan effekt än rent illamående, huvudvärk och feber på tjack. Vad har ni gjort som varit i liknande situationer? Tränat? Förändrat er kost?

Låt mig tillägga (för min väns skull) att jag inte äger detta accet.
Senast redigerad av Bergsdaggen 2015-06-27 kl. 13:17.
Citera
2015-06-27, 13:45
Medlem
MackinawPeachezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Hej ursäkta för detta legendariskt långa inlägg, men hör mig, lyssna på vad jag har att säga, ta till dig nåt av det kanske.

Jag tackar och bockar för ditt väldigt långa inlägg men tyvärr måste jag säga att det var inte bara <spoiler>-taggarna jag inte förstod. Jag besitter i princip inga kunskaper inom kemi så väldigt mycket av texten var helt otydligt för mig

Men jag tackar i alla fall för att du tog dig tid till att skriva det, det är säkert någon nån gång i framtiden som får hjälp utav just det inlägget!
Citera
2015-06-27, 16:20
Medlem
Brmcs avatar
När folk pratar om amfetamin nämns ofta att de är rädda för att få brända synapser. Vad är det egentligen? I faqen här står det att ett långvarigt missbruk av amfetamin kan leda till neurotoxisk skada som är permanent, men vad fan innebär det?

Vet att amfetamin verkar på dopaminet så jag gissar att det är att dopaminreceptorerna blir sämre/slutar fungera, men jag har ingen aning. Någon kunnig får gärna bena ut det.
Citera
2015-06-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
När folk pratar om amfetamin nämns ofta att de är rädda för att få brända synapser. Vad är det egentligen? I faqen här står det att ett långvarigt missbruk av amfetamin kan leda till neurotoxisk skada som är permanent, men vad fan innebär det?

Vet att amfetamin verkar på dopaminet så jag gissar att det är att dopaminreceptorerna blir sämre/slutar fungera, men jag har ingen aning. Någon kunnig får gärna bena ut det.

Det innebär att du blir som mig, resistent och mår dåligt.

Du tappar sexlusten, minnet, koncentrationsförmågan, livsglädjen.

Jag har försökt läka mina receptorer med MXE, som givit resultat.

Tar jag CS då blir jag bara knas. Illamående, huvudvärk, feber, svettas, osocial, trött som fan. Jag längtar tillbaka till den gamla goda tiden, då det gav kraftig effekt. Dock är amfetamin tillsammans med för mycket ecstasy anledningen till att mina receptorer blivit så skadade.

Någon med liknande effekter får gärna PM:a detta acc. Är inte mitt men jag ska se till att försöka svara.
Citera
2015-06-27, 17:13
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:

En väldigt förenklad förklaring:

Amfetamin ökar utsöndringen av dopamin med ~1000%(om jag inte minns helt galet).
Ett långvarigt bruk leder alltså till att du vänjer dig vid en mycket högre utsöndring av dopamin.
Citera
2015-06-28, 12:36
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsdaggen
Det innebär att du blir som mig, resistent och mår dåligt.

Du tappar sexlusten, minnet, koncentrationsförmågan, livsglädjen.

Jag har försökt läka mina receptorer med MXE, som givit resultat.

Tar jag CS då blir jag bara knas. Illamående, huvudvärk, feber, svettas, osocial, trött som fan. Jag längtar tillbaka till den gamla goda tiden, då det gav kraftig effekt. Dock är amfetamin tillsammans med för mycket ecstasy anledningen till att mina receptorer blivit så skadade.

Någon med liknande effekter får gärna PM:a detta acc. Är inte mitt men jag ska se till att försöka svara.

Men är det typ att man tömmer lagret på dopamin eller hur fungerar det?

Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
En väldigt förenklad förklaring:

Amfetamin ökar utsöndringen av dopamin med ~1000%(om jag inte minns helt galet).
Ett långvarigt bruk leder alltså till att du vänjer dig vid en mycket högre utsöndring av dopamin.

Jo, men det förklarar inte riktigt det jag vill veta. Säg nu att person A har missbrukat i flera år men har nu slutat, men brände synapserna under processen. Person A har då, precis som du säger vant sig vid en högre utsöndring än vad som nu är möjligt utan tillsatser.

Det jag undrar är mer vad det innebär. Har man typ tömt sitt lager, eller är receptorerna inte lika mottagliga pga använda för ofta? Har man liksom, om än så jävligt dumt och enkelt förklarat men ahja, ett satt antal med dopamin som man sedan tagit slut på? Antar att det inte är så. Det känns lite konstigt.
Senast redigerad av Brmc 2015-06-28 kl. 12:39.
Citera
2015-06-28, 12:39
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Men är det typ att man tömmer lagret på dopamin eller hur fungerar det?
Hjärnan slutar att producera signalsubstanserna i fråga, om man ska tro på allt man läser.

Ge mig åtta år så ska jag plugga till läkare och återkommer med svar.
Citera
2015-06-28, 12:40
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hjärnan slutar att producera signalsubstanserna i fråga, om man ska tro på allt man läser.

Mille grazie. Nu kan jag äta chips i lugn och ro igen!
Citera
2015-06-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Signalsubstanserna produceras oavsett, det är receptorerna som går sönder, de fräter utav neurotoxcitet. Om jag förstått det hela rätt.
Citera
2015-06-28, 13:31
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsdaggen
Signalsubstanserna produceras oavsett, det är receptorerna som går sönder, de fräter utav neurotoxcitet. Om jag förstått det hela rätt.

De kan alltså inte längre ta emot ämnet? Skönt att få det utbenat. Klurat på det ett jäkla tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in