Citat:
Ursprungligen postat av
PermanentNojja
Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan?
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.
Folk säger det om horsare också..
Det finns både sanning och osanning i detta påstående.
Drogerna du/man använder påverkar inte ens empatiska,sympatiska eller knappt någon av sinnets förmågor. Förrutom minnet kanske men det är rätt logiskt att det påverkas som beroende som berusar sig till max fleta dagar i veckan.
Det t beroende som man får av vissa droger tar ju såklart stor plats i den beroendes sinne att det tar prioritet från att bry sig om andra, det är ömöjligt när man är abstinent. Såhär blir det för vissa inte mig tex, det är bara olika, inte bra eller dåligt, då beroende inte är något man har kontroll på.
Amfetamin ger inte mg veterligen samma beroende som heroin tex, så där finns en annan synvinkel som passar in i många tyngre narkomaners liv. Från dagen man började knarka/supa, Så har man inte kunnat lita på många, rånad, lurad, misshandlad, fått stryk av sina föräldrar, nojjat för polisen, nojjat för att hitta droger .
Man ljuger för att inte avslösa sig, sminkar stickmärken, förlorar jobb och blir av med lägenhet. M.M
Nu går ju inte alla igenom allt det här men många som lider av beroendet känner igen sig i vissa av dessa saker. För att ha störst chans att lyckas överleva då så måste man ha sitt egna behov i första hand. dessa beteenden blir nog ofta kroniska, ialf utan hjälp
Sen så är det ju självklart att folk säger sånt i normala samhället. Att Säga att heroin (opioider) är den kroppsligt nyttigaste knarket man kan ta till sin arbetskamrat (vilket är sant), att du under en LSD tripp fick bättre världsuppfattning och blivit lyckligare eller att du äter kolablad istället för kaffet till frukosten, det passar sig inte i det "normala" folkets robotliknande hjärntvättade sinnen, där tänkande utanför boxen är lika med att man är knäpp, när det är själva motsattsen..
Nu pratar jag inte hur man är under berusning. Utan om hjärnan påverkas eller ej, kroniiskt