2014-10-07, 00:40
Medlem
JonasHarteliuss avatar
Sökt men inte hittat svar.

Finns det någon tabell som visar toleransens utveckling beroende av mängd eller dagar tagit? Gärna med information om hur länge toleransen sitter i.
Citera
2014-10-07, 01:00
Medlem
wellpapps avatar
Citat:
Sökt men inte hittat svar.

Finns det någon tabell som visar toleransens utveckling beroende av mängd eller dagar tagit? Gärna med information om hur länge toleransen sitter i.

Eller vad är era erfarenheter. När man har kört 3-4 dagar. Hur länge måste man vänta för att det ska vara ekonomiskt?
Citera
2014-10-07, 10:11
Medlem
Dexicons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellpapp
Eller vad är era erfarenheter. När man har kört 3-4 dagar. Hur länge måste man vänta för att det ska vara ekonomiskt?

Jag tror jag att det till vis del kanske känns som toleransen höjs efter att man kört några dagar, men att det snarare handlar om att man vanligtvis inte sovit eller ätit och då krävs det större doser för att bli skönt påtänd.

Men min personliga erfarenhet gällande toleransutveckling på amfetamin är att det är svårt att sänka den efter man använt drogen ofta och vid större doser, och då även vid uppehåll.
Jag har behövt/behöver ca: 0,7 - 1 gram av bra racemat amfetamin för att bli påtänd även efter ett uppehåll på ca 3 månader. Dock kör jag inte IV utan intar det oral eller nasalt vilket innebär att det krävs högre doser men poängen är att min toleransen inte har sänks. Viktigt att säga är även att jag har under dessa uppehåll inte tagit några andra centralstimulerande droger vilken borde ha vis betydelse.
Citera
2014-10-07, 10:47
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
8 år.
Folk höjer dosen, det är problemet. Gör inte det, umgås inte med andra knarkare och skit i IV så kommer du klara dig. Mina händer är dock darrigare än förr och jag har blivit mycket råare (det tär på psyket mao). Blanda inte med benso.
Tar du varje dag då? Hur mycket blir det per dag?
Citera
2014-10-07, 18:35
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
tänkte höra om någon har koll på amfetamin syntes? såg en rysk film där de gjorde amfetamin, vet ej om det var HCL eller vad det var, men har läst en del att viss amfetamin smugglas in som olja, är detta i sulfatform då?

Någon lite insatt kan ju skriva.?
Citera
2014-10-07, 19:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
tänkte höra om någon har koll på amfetamin syntes? såg en rysk film där de gjorde amfetamin, vet ej om det var HCL eller vad det var, men har läst en del att viss amfetamin smugglas in som olja, är detta i sulfatform då?

Någon lite insatt kan ju skriva.?
Det finns några trådar i https://www.flashback.org/sok/amfetamin?f=176 där du kanske kan finna ett svar.
Citera
2014-10-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
8 år.
Folk höjer dosen, det är problemet. Gör inte det, umgås inte med andra knarkare och skit i IV så kommer du klara dig. Mina händer är dock darrigare än förr och jag har blivit mycket råare (det tär på psyket mao). Blanda inte med benso.
8 år vadå..? Att du kört eller va?

Jag kör enormt små doser. 2g räcker i en månad typ. Använder det också när jag ska festa till det, även då lite, annars tappar jag förståndet och dricker med redlös, har sjukt dåligt "ölsinne". Så ironiskt nog blir mina kvällar mindre farliga när jag tar både amfetamin + alkohol än bara alkohol... Vem hade trott att jag skulle säga något sånt för några år sen haha. Men man hade ju ingen aning om vad det var. Minns fortfarande biologi boken om i högstadiet där dom beskrev "speed", minns bilden extra bra. En röd dov bild på typ red light district i Amsterdam, man fick verkligen känslan av att det var en super dödsdrog á heroin.

Ser det som min medicinering mot min ADHD som jag håller på och går utredning för nu, så kommer "köra lagligt" sen förhoppningsvis.

Så, finns det något farligt i det? Jag tror inte det själv, inte minst så märker jag ju inget. Men lite "farligt" är det givetvis, precis som med allt. Men på vilka sätt?
Citera
2014-10-09, 00:44
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
8 år vadå..? Att du kört eller va?

Jag kör enormt små doser. 2g räcker i en månad typ. Använder det också när jag ska festa till det, även då lite, annars tappar jag förståndet och dricker med redlös, har sjukt dåligt "ölsinne". Så ironiskt nog blir mina kvällar mindre farliga när jag tar både amfetamin + alkohol än bara alkohol... Vem hade trott att jag skulle säga något sånt för några år sen haha. Men man hade ju ingen aning om vad det var. Minns fortfarande biologi boken om i högstadiet där dom beskrev "speed", minns bilden extra bra. En röd dov bild på typ red light district i Amsterdam, man fick verkligen känslan av att det var en super dödsdrog á heroin.

Ser det som min medicinering mot min ADHD som jag håller på och går utredning för nu, så kommer "köra lagligt" sen förhoppningsvis.

Så, finns det något farligt i det? Jag tror inte det själv, inte minst så märker jag ju inget. Men lite "farligt" är det givetvis, precis som med allt. Men på vilka sätt?

Fysiskt lär det inte skada dig något nämnvärt, däremot psykiskt.
Citera
2014-10-09, 01:01
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
[...]Så, finns det något farligt i det? Jag tror inte det själv, inte minst så märker jag ju inget. Men lite "farligt" är det givetvis, precis som med allt. Men på vilka sätt?
Om du lyckas hålla det på den nivån så är det inte särskilt farligt. Om.

Men om nu amfetamin ingår i ditt husapotek som ett slags krycka; vad händer om du råkar ut för en kris av något slag, där du känner behov av mer av allt det där som amfetaminet ger dig?

Själv hamnade jag i ekonomiskt trångmål + en depression jag inte hade tid med, vilket jag hävde framgångsrikt med tjack. Och mera tjack Funkade ypperligt till en början, men var inte helt lyckat över tid. Milt uttryckt. Men jag visste vad jag gjorde, och att jag skulle komma att betala för det framöver. Men jag körde på ändå.

Amfetamin är lömskt.
Citera
2014-10-09, 01:23
Medlem
PermanentNojjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Fysiskt lär det inte skada dig något nämnvärt, däremot psykiskt.

Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan?
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.
Citera
2014-10-09, 01:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Folk säger hela tiden att amfetamin tär på psyket, men hur? Jag vet att vissa säger att tjackisar saknar empati och bara tänker på sig själva, stämmer det verkligen? Vad är det som orsakar denna utveckling i hjärnan?
Tycker dessa frågor är så intressanta att jag överväger att läsa neurologi i hopp om att få förståelse.
Det boostar ju egot nåt oerhört, och griper in i väldigt grundläggande mänskliga/djuriska drifter. Hur det funkar neurologiskt har jag endast vagt begrepp om, men. Om man betraktar ruset det ger, samt avtändningarna det ger upphov till så är det inte svårt att se att "psyket" får sina smällar.
Citera
2014-10-09, 02:20
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja

Folk säger det om horsare också..

Det finns både sanning och osanning i detta påstående.

Drogerna du/man använder påverkar inte ens empatiska,sympatiska eller knappt någon av sinnets förmågor. Förrutom minnet kanske men det är rätt logiskt att det påverkas som beroende som berusar sig till max fleta dagar i veckan.

Det t beroende som man får av vissa droger tar ju såklart stor plats i den beroendes sinne att det tar prioritet från att bry sig om andra, det är ömöjligt när man är abstinent. Såhär blir det för vissa inte mig tex, det är bara olika, inte bra eller dåligt, då beroende inte är något man har kontroll på.

Amfetamin ger inte mg veterligen samma beroende som heroin tex, så där finns en annan synvinkel som passar in i många tyngre narkomaners liv. Från dagen man började knarka/supa, Så har man inte kunnat lita på många, rånad, lurad, misshandlad, fått stryk av sina föräldrar, nojjat för polisen, nojjat för att hitta droger .

Man ljuger för att inte avslösa sig, sminkar stickmärken, förlorar jobb och blir av med lägenhet. M.M

Nu går ju inte alla igenom allt det här men många som lider av beroendet känner igen sig i vissa av dessa saker. För att ha störst chans att lyckas överleva då så måste man ha sitt egna behov i första hand. dessa beteenden blir nog ofta kroniska, ialf utan hjälp

Sen så är det ju självklart att folk säger sånt i normala samhället. Att Säga att heroin (opioider) är den kroppsligt nyttigaste knarket man kan ta till sin arbetskamrat (vilket är sant), att du under en LSD tripp fick bättre världsuppfattning och blivit lyckligare eller att du äter kolablad istället för kaffet till frukosten, det passar sig inte i det "normala" folkets robotliknande hjärntvättade sinnen, där tänkande utanför boxen är lika med att man är knäpp, när det är själva motsattsen..

Nu pratar jag inte hur man är under berusning. Utan om hjärnan påverkas eller ej, kroniiskt
Senast redigerad av Bangar_inte 2014-10-09 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in