Citat:
Här är en!
Kort fråga: Är usel på teknik. Har fått fyb-se rekommenderat. Är det en bästa rådet för en dataidiot som jag? Jag vill bara köpa småsaker som gräs för någon femhundring då och då. Jag har väldigt svårt att greppa vad bitcoins är för någonting. Men skit i det om jag bara kan få rådet VILKET ÄR LÄTTAST???
tack för svaren
lång fråga:
har fått en massa udda mediciner jag funderar på att sälja (ej knark), flera kassar.
Vilken btcsajt är enklast för det ändamålet när man säljer?
Jag har ingen aning om vilken risk jag tar. Har ingen lust att få husrannsakan för då skulle de ta en massa saker och så har jag barn. Allt detta måste vägas in.
Kort fråga: Är usel på teknik. Har fått fyb-se rekommenderat. Är det en bästa rådet för en dataidiot som jag? Jag vill bara köpa småsaker som gräs för någon femhundring då och då. Jag har väldigt svårt att greppa vad bitcoins är för någonting. Men skit i det om jag bara kan få rådet VILKET ÄR LÄTTAST???
tack för svaren
lång fråga:
har fått en massa udda mediciner jag funderar på att sälja (ej knark), flera kassar.
Jag har ingen aning om vilken risk jag tar. Har ingen lust att få husrannsakan för då skulle de ta en massa saker och så har jag barn. Allt detta måste vägas in.
Citat:
Här är en!
tack för svaren
lång fråga:
tack för svaren
lång fråga:
http://www.bitcoin.se/vad-ar-bitcoin/ Finns en 1 minut lång video på engelska längst ner som förklara enkelt om du inte vill läsa.
Men bitcoin är en digital valuta vars värde bestäms av som som säljer och köper, men värdet är olika på vilka sidor man väljer att köpa på också. Svenska sidor som fybse.se är genrellt sätt dyrare än internationella. Priset på 1 bitcoin skiljer sig i nuläget ganska mycket. Fybse så säljs 1 för 2670:- medans på bitstamp.com säljs det för motsvarade 2373:- Du behöver inte köpa 1 hel utan du kan köpa delar av en bitcoin om du så vill. Tro att en bitcion kan delas upp i 8 decimaler. Dessutom så går priset upp och ner hela tiden. För ett par timmar sen kostade en bitcoin 2265 på kraken.com. Allt beror på vilken sida och vad folk är beredda att betala för det. Det är lite krångligt och jag är inte helt insatt heller så folk som är insatta får jättegärna rätta mig!
Tänk på att alla seriösa sidor du ska handla på kräver att du verifierar dig med en bild på ID/Pass och tex en räkning med din adress på eller ett papper från någon myndighet. Tex skatteverket. Det ofta någon dag eller timmar beroende på vilken sida och vilken tid på dygnet.
Ang. dina mediciner så är det ju ganska allvarligt brott ändå även om det inte är direkt knark. Vet ej vad det är för substanser men du måste vara försiktig och kryptera allting för din och dina kunders säkerhet. Det finns en sida som heter flugsvamp som du enbart kommer åt genom TOR-nätverket vilket innebär att du måste ladda ner en "browser" som kopplar upp sig mot det. Finns en väldigt stor och bra tråd här på FB om det (FB) Flugsvamp - Som SR inrikes TOR
Just nu så ska det väl vara "relativt" risktfritt att sälja droger online så länge du sköter dina kort rätt och krypterar allt ordentligt. Är bara ett fåtal som åkt dit hittills. Läs från sida 6 och fram. VÄLDIGT intressant info, polisen har varken tillräckliga resurser eller kunskaper om "darknet" och bitcoin.
Det kan vara svårt att fatt från början men när man har läst lite så fattar man lite mer. Lycka till!
(Ps. jag har precis satt in mig i det så kan ha fel på många punkter)