2014-09-30, 11:01
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Jag har inte provat själv men folk verkar nöjda med Circle.com.
Jag har testat, enklaste sättet jag köpt BTC på hittills! Vi talar sekunder, efter du länkat kontokort.
Citera
2014-09-30, 14:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Jag har testat, enklaste sättet jag köpt BTC på hittills! Vi talar sekunder, efter du länkat kontokort.

Nu står det såhär på Circle.

U.S.-based bank account or credit card required.

At this time, bank accounts and credit cards from your country cannot be linked to Circle. Our apologies for the inconvenience. We’re working on it and hope to be able to provide this functionality soon.
Citera
2014-09-30, 16:51
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

At this time, bank accounts and credit cards from your country cannot be linked to Circle. Our apologies for the inconvenience. We’re working on it and hope to be able to provide this functionality soon.
Ok, det fungerade då för mig. Köpte lite mer nyss idag. Läser på Reddit om folk från hela världen som handlar med sina kreditkort. Dock går det tydligen bara att handla med bankkonton från usa än så länge.
Citera
2014-09-30, 23:23
Medlem
OnePennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Ok, det fungerade då för mig. Köpte lite mer nyss idag. Läser på Reddit om folk från hela världen som handlar med sina kreditkort. Dock går det tydligen bara att handla med bankkonton från usa än så länge.

Jag försökte nyss lägga till mitt ekort. Det gick inte.

Tidigare idag fick man inte upp meddelandet om "U.S.-based bank account or credit card required." men nu har det plötsligt dykt upp. :/
Citera
2014-09-30, 23:53
Medlem
OnePennys avatar
Herregud, hur svårt ska det vara att köpa Bitcoins för hyfsade priser utan att behöva skicka in ID-scans osv.
Har reggat mig på massor av olika sidor och alltid är det något som är fel.
Citera
2014-10-01, 00:13
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Citat:
Ursprungligen postat av OnePenny
Jag försökte nyss lägga till mitt ekort. Det gick inte.

Tidigare idag fick man inte upp meddelandet om "U.S.-based bank account or credit card required." men nu har det plötsligt dykt upp. :/
Det meddelandet har alltid dykt upp. Skit i det och tryck på knappen "next" precis under. Det fungerar även om det står att det inte gör det.
Citera
2014-10-01, 00:21
Medlem
OnePennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det meddelandet har alltid dykt upp. Skit i det och tryck på knappen "next" precis under. Det fungerar även om det står att det inte gör det.

Jag får bara upp "Your credit card information was incorrect.". Fast jag kontrollerat allt flera gånger.
Det kanske itne bara funkar med ekort?
Citera
2014-10-01, 00:39
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnePenny
Jag får bara upp "Your credit card information was incorrect.". Fast jag kontrollerat allt flera gånger.
Det kanske itne bara funkar med ekort?
Ja, har du gjort allt rätt så verkar det nog som att just ditt kort inte fungerar då.

Jag har läst att det ska fungera utanför USA med VISA och Mastercard, men inte AMEX, men det kan nog skilja sig lite från land till land också. Så det kanske fortfarande fungerar med vissa e-kort, men inte just ditt då.

Du får gärna säga mer precist vad du har för kort och från vilken bank så får vi en lista i tråden på vad som fungerar och inte.
Citera
2014-10-01, 01:35
Medlem
redleaders avatar
10k short @ BFX

http://www.bfxdata.com/combined/btc.php

10k här är knappast 4 miljoner USD och 20.5 miljoner USD är använt till longs på margin, så jämfört med det är det inte så mycket.. men i historisk perspektiv är 10k BTC short nivån där det lätt kan bli en stygg skvis.

Mycket intressant nivån vi är på nu: https://www.tradingview.com/v/X6pOZkkX/
Citera
2014-10-01, 09:07
Medlem
Bimboankans avatar
Kalla fakta i går handla om darknet (silkrod)
Där säger dom att Btc är avgörande för denna sidans "överlevnad."
Detta är väl då inte sant? Då man kan handla med vilken valuta som helst på denna sida?
USD, pund euro.
Citera
2014-10-01, 10:11
Medlem
OnePennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ja, har du gjort allt rätt så verkar det nog som att just ditt kort inte fungerar då.

Jag har läst att det ska fungera utanför USA med VISA och Mastercard, men inte AMEX, men det kan nog skilja sig lite från land till land också. Så det kanske fortfarande fungerar med vissa e-kort, men inte just ditt då.

Du får gärna säga mer precist vad du har för kort och från vilken bank så får vi en lista i tråden på vad som fungerar och inte.

Det fungerade inte med Swedbanks ekort med med det vanliga kortet (mastercard) så funkade det. Hade hoppats på att slippa ge ut det kortnumret bara. :/
Citera
2014-10-01, 17:04
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Kalla fakta i går handla om darknet (silkrod)
Där säger dom att Btc är avgörande för denna sidans "överlevnad."
Detta är väl då inte sant? Då man kan handla med vilken valuta som helst på denna sida?
USD, pund euro.
Vet jag inte helt hundra, men tidigare har de funnits internet shoppar som sålt olagliga saker. Så är ju inget nytt. Tråkigt bara att de inte tog upp att btc då borde vara avgörande för att wikileaks ska finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in