Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Så fruktansvärt dumma i huvudet.
De vet inte vad bitcoins
är för något. De vet inte vad ett protokoll är. De vet ju fan inte vad internet är. När de där människorna ringer supporten får de tipset att stoppa in sladden i datorn. Och nu ska de alltså leta efter bitcoins.
Timbetalda av våra skattepengar, no less.
Om man berättar för dem att man utan problem kan lagra bitcoinnycklar i huvudet kommer de garanterat - utan tvekan - investera hela budget i avancerade metaldetektorer.
Haha bra sagt, det enda som fått mig att skratta högt ut idag!
Men för att vara seriös, jag har precis satt in mig och kan väl egentligen inget alls. Men finns det inte spår av transaktionerna på datorerna som går att få fram? Allt lämnar ju spår och loggar efter sig. Men då kanske datorn ska lämnas in till någon myndighet som har hand om sånt. Kanske polisens IT-killar är väl rätt vassa va? Dock så känns det inte så logiskt att dom ska prioritera att leta efter bitcions på skuldsatta människors ev. datorer istället för att utreda allvarligare brott.
Men kan du förklara lite lätt för mig hur man lagrar bitcoins i huvudet? Jag förstår att det inte är på en fysisk nivå. Är det snarare så att man memorerar en kombination av siffror och bokstäver, alltså bitcoinadressen och den är värd si och så många bitcoins?
Är det så att sell: 2275:- är att det är det lägsta priset en säljare har lagt ut en order för, så jag kan alltså köpa en bitcoin eller en del av en bitcoin som i slutändan blir en hel. Tex så säljer den personen enbart 0.5 BTC för 1137,50:- men man räknar alltid hela BTCs?
För om det är så ligger priset på det på safello just nu. Det är väl väldigt billigt?