2014-10-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redleader
Skicka ifrån ditt personliga konto. Om du skickar pengar till Bearstamp ifrån konto med namn som inte är det samma som du har hos Bearstamp så kommer du garanterad få problem.

Om du vill handla små belopp på en exchange ifrån svenskt bankkonto så kolla HitBTC, dom har en EUR marknad. Skickar du pengar till Bearstamp så blir det SEK -> EUR med din banks avgift -> USD med Bearstamp sin banks avgift, den sista biten sparar du hos HitBTC. HitBTC är okej om du vill ha en BTC eller två men du kan inte handla större positioner där (100+ BTC) utan massiva slippage.

Ha alltid en papper wallet backup inte i ditt hem

Kan du förklara det där fetmarkerade för en som inte är insatt? Jag tänkte ha en plånbok på ett usb-minne i mitt hem. Dock inte i papper...alltså vad menar du?
Citera
2014-10-07, 00:49
Medlem
Trillskes avatar
Hade blivit skön deflation om det gick att skicka till adresser som inte fanns.
Citera
2014-10-07, 01:41
Medlem
simp00s avatar
Läste precis detta på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19654814.ab

Citat:
Kronofogden ska från och med nu aktivt leta efter bitcoins när man söker tillgångar hos skuldsatta personer, skriver P3 Nyheter. Den digitala valutan är lätt att missa då den, till skillnad mot andra tillgångar, inte finns i fast form.

Hur ska detta gå tillväga undrar jag?
Citera
2014-10-07, 02:03
Medlem
Lilabanans avatar
Jag blir ju arg... Bestämde mig för att ge mig på Bitcoins för ca 3-4v sen när värdet låg på typ 430 dollar eller vad det var. Nu går det ju bara neråt... Så jävla typsikt my luck. Aja, är inte här för att beklaga mig, sitter inte inne med några stora pengar direkt. Tror ni BC-experter att kurvan kommer klättra uppåt igen?
Citera
2014-10-07, 02:13
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Hur ska detta gå tillväga undrar jag?
Så fruktansvärt dumma i huvudet.

De vet inte vad bitcoins är för något. De vet inte vad ett protokoll är. De vet ju fan inte vad internet är. När de där människorna ringer supporten får de tipset att stoppa in sladden i datorn. Och nu ska de alltså leta efter bitcoins.

Timbetalda av våra skattepengar, no less.

Om man berättar för dem att man utan problem kan lagra bitcoinnycklar i huvudet kommer de garanterat - utan tvekan - investera hela budget i avancerade metaldetektorer.
Senast redigerad av Trillske 2014-10-07 kl. 02:18.
Citera
2014-10-07, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Så fruktansvärt dumma i huvudet.

De vet inte vad bitcoins är för något. De vet inte vad ett protokoll är. De vet ju fan inte vad internet är. När de där människorna ringer supporten får de tipset att stoppa in sladden i datorn. Och nu ska de alltså leta efter bitcoins.

Timbetalda av våra skattepengar, no less.

Om man berättar för dem att man utan problem kan lagra bitcoinnycklar i huvudet kommer de garanterat - utan tvekan - investera hela budget i avancerade metaldetektorer
.

Haha bra sagt, det enda som fått mig att skratta högt ut idag!

Men för att vara seriös, jag har precis satt in mig och kan väl egentligen inget alls. Men finns det inte spår av transaktionerna på datorerna som går att få fram? Allt lämnar ju spår och loggar efter sig. Men då kanske datorn ska lämnas in till någon myndighet som har hand om sånt. Kanske polisens IT-killar är väl rätt vassa va? Dock så känns det inte så logiskt att dom ska prioritera att leta efter bitcions på skuldsatta människors ev. datorer istället för att utreda allvarligare brott.

Men kan du förklara lite lätt för mig hur man lagrar bitcoins i huvudet? Jag förstår att det inte är på en fysisk nivå. Är det snarare så att man memorerar en kombination av siffror och bokstäver, alltså bitcoinadressen och den är värd si och så många bitcoins?

Är det så att sell: 2275:- är att det är det lägsta priset en säljare har lagt ut en order för, så jag kan alltså köpa en bitcoin eller en del av en bitcoin som i slutändan blir en hel. Tex så säljer den personen enbart 0.5 BTC för 1137,50:- men man räknar alltid hela BTCs?

För om det är så ligger priset på det på safello just nu. Det är väl väldigt billigt?
Senast redigerad av Bruno.K 2014-10-07 kl. 03:14.
Citera
2014-10-07, 10:25
Medlem
massepojkens avatar
Att kronofogden planerar beslagta och auktionera ut bitcoin är givetvis fina nyheter.

Dels för att dom inte kommer att hitta särskilt många men framförallt att det stärker bitcoins trovärdighet när "tunga myndigheter" väljer att hantera dessa likadant som andra tillgångar.

Sakta men säkert nöts alla små positiva saker i folks undermedvetna.

-BITCOIN-
-framtidens guld-
Citera
2014-10-07, 11:06
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Jag blir ju arg... Bestämde mig för att ge mig på Bitcoins för ca 3-4v sen när värdet låg på typ 430 dollar eller vad det var. Nu går det ju bara neråt... Så jävla typsikt my luck. Aja, är inte här för att beklaga mig, sitter inte inne med några stora pengar direkt. Tror ni BC-experter att kurvan kommer klättra uppåt igen?

Inget att oroa sig. Var en sån här dipp för något år sen. Kommer nog nudda 430 igen innan årets slut ska du se. Det är vad jag tor iaf!
Citera
2014-10-07, 12:21
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd
http://portfoliolive.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/06/bubble-phases-1024x686.jpg

Ser du likheten?

Bitcoin kommer sjunka ännu mer. Man kan inte sitta och jämföra priset på 300 USD idag med 1000 USD som vissa galningar betalade ett kort tag, utan istället vad priset låg på en längre stabil tid, ca 100 USD vilket gör 300 USD fortfarande övervärderat.

Dock kan du välja att tro jag snackar skit.
Senast redigerad av Sweetiepie 2014-10-07 kl. 12:27.
Citera
2014-10-07, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Hur går det med brudarna på jobbet? dom som ville ha hjälp med bitcoin

Här är en!

Kort fråga: Är usel på teknik. Har fått fyb-se rekommenderat. Är det en bästa rådet för en dataidiot som jag? Jag vill bara köpa småsaker som gräs för någon femhundring då och då. Jag har väldigt svårt att greppa vad bitcoins är för någonting. Men skit i det om jag bara kan få rådet VILKET ÄR LÄTTAST???

tack för svaren

lång fråga:
har fått en massa udda mediciner jag funderar på att sälja (ej knark), flera kassar.
Vilken btcsajt är enklast för det ändamålet när man säljer?

Jag har ingen aning om vilken risk jag tar. Har ingen lust att få husrannsakan för då skulle de ta en massa saker och så har jag barn. Allt detta måste vägas in.
Citera
2014-10-07, 14:37
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
http://portfoliolive.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/06/bubble-phases-1024x686.jpg

Ser du likheten?

Bitcoin kommer sjunka ännu mer. Man kan inte sitta och jämföra priset på 300 USD idag med 1000 USD som vissa galningar betalade ett kort tag, utan istället vad priset låg på en längre stabil tid, ca 100 USD vilket gör 300 USD fortfarande övervärderat.

Vilken toppnotering anser du man ska jämföra med din bubbel-graf? Den senaste på $1200? Eller den innan på $240? eller kanske den som var innan dess? Beroende på vilket utsnitt i tiden man gör, och vad man gör med skalan på tidsaxeln kan man få dem att matcha vid varje av dessa toppar.

Anser du att bitcoin idag är övervärderad baserat på att den vid tidigare tillfällen varit avsevärt lägre? Eller för att du inte ser något framtida värde i det hela?
Citera
2014-10-07, 14:41
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Kan du förklara det där fetmarkerade för en som inte är insatt? Jag tänkte ha en plånbok på ett usb-minne i mitt hem. Dock inte i papper...alltså vad menar du?

Sök ixquick efter "paper wallet". Du kan göra det med wallet program som Armory.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

Ser du likheten?

Kan du dela en skärmdump som visar att du har en short-position eller pratar du bara skit? Ja, jag är bland dom som tycker att om du inte är tillräcklig stärk i din tro till å ta en position så har du inte något å komma med.

300 USD är relativt billigt med tänka på att vi som tar positioner och vet vad vi gör nu kommer flytta kursen upp mot $420-440 för å lura in fler muppets för vi kör kursen ner mot $240. Muppets gick emot våra shorts ifrån $1000 till $280 och nu kommer muppets gå emot våra longs hela vägen upp. goodluckwiththat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in