Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Om det nu är 2 GM så är det ju hugget som stucket vems blodspåren & mössan är. Kan vara både mördarens eller medhjälparens, men vem av de bägges är så klart svårt att fastslå. Men en "enbart eventuell planerad misshandel" förklarar dock inte detta enorma övervåld. Det var inte några hugg som utdelades, var väl närmare ett 30-tal?
Fast jag tycker att det aldrig går att förklara det våld han utsätts för. En blackout är det enda vettiga och då spelar det inte så stor roll om det är en nattvandrare, misshandlare, mördare. Att han troligen har med sig en kniv talar för de senare.
Även om det är ett planerat mord så kan jag inte tro att någon har planerat själva massakern.
Det som kan tala för min teori är att Mohammed hinner skrika, att han blir slagen och knäad.
Antingen skriker han för att A-L blir attackerad eller så anar han faran mot sig själv, blir fasthållen eller så. Blir man direkt attackerad med en kniv så hinner man nog inte skrika utan man lägger fokus på att försvara sig, tror jag. Man skriker när man får utrymme.