Citat:
Ursprungligen postat av fontalkpg
sen att fadern drev butik ,lura kunder sålde droger vid sidan om och lurade även då fel folk .så har detta inget samband,
20 åriga killen som setts vid alla olika tillfällen med roppar i kroppen kanske helt enkelt var på fel plats fel tid .lillkillen kanske sa något som han uppfattade fel och med droger o alkohol i kroppen högg ner han ,sen dök läraren upp o han tog henne med...oplanerat och därför inget spec att gå på.
och därför klaras detta inte upp..
killen kanske hbar avlidit???
Vad jag vet så har det väl hela tiden sagts att dubbelmördaren inte hade något annat än nikotin i sig? De har ju både hans hårstrån och blod så de borde veta!
Visst, han kan ha avlidit. Men av någon anledning tror jag inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Det som talar för att morden var slumpartade är sättet gm gör sig av med kniven och mössan, helt oplanerat.. kastar kniven med sitt DNA i polisens händer och springer mot Centrum ? (mycket folk i rörelse) och riskerar att upptäckas när han flyr och gör sig av med mössan (DNA återigen). Det känns slumpartat. Mordvapnet var inte heller optimalt för ett sånt dåd, kasst om jag ska vara ärlig.. vilket bland annat ledde till att han skärde sig. Om gm låt säga hade planerat dådet så hade han velat behålla kniven och mössan (sitt DNA) mot alla odds, och kanske tagit en bättre flyktväg med mindre folk i rörelse. Mycket möjligt att det var slumpartat och att gm genom flyktvägen visade att han var på väg hemåt.
Anna Lindh-mördaren hade samma beteende, dumpat kniven snabbt och därefter sin keps. Även detta mitt i rusningstrafik.
Tänk om mördaren stoppat kniven och mössan i sin jackficka, då hade polisen inte haft något DNA från honom nu. Alltså hade det varit helt hopplöst att försöka lösa det hela.
Mördaren kanske inte är varken psyksjuk eller störd, räcker det inte med att tro att han kanske är totalt dum i huvudet?
Citat:
Håller med, väldigt märkligt att inte gå ut med mer och exakt info, t.ex var den blodiga mannen steg på bussen, annars kan ju folk inte veta och sen höra av sig. Killen med butterfly kniven i närområdet är en ny uppgift enligt polisen..
Ja, väldigt diffusa uppgifter där. Kanske vill polisen att folk ska höra av sig ändå, typ använda bussnr som en kontroll på att vittnen talar om samma sak.
Citat:
Jag känner till flexibiliteten men man hade inget att förlora på att publicera mössan/kniven på uni/skolor och bett om att få tips. Någon hade kanske kännt igen någon annan (behöver ju inte vara studerande) som hade en Pointer-mössa eller butterfly kniv.
Jag vet att kniven (förmodligen även mössan) visades upp på universitet och skolor i Linköping.
Citat:
komigen folk liva upp tråden
Liva upp tråden, mitt i natten kl 04:09?