2014-09-22, 17:28
Medlem
Hej

Blev skoltrött sista året i gymnasiet vilket ledde till att jag inte gjorde ett skit och orkade inte bry mig.
Nu i efterhand ångrar man det och vet att det var fel.
Min fråga till er är om jag hinner läsa upp 5 ämnen innan sommarn så man hinner ansöka till högskola?
tänkte läsa upp Matte B(IG),Natur A(IG),Samhäll A(Steckad),Svenska B(Streckad) och projektarbete (streckad).
Citera
2014-09-24, 05:34
Medlem
h4xors avatar
Avbryta en komvux kurs?

Jag läser 4 kurser på komvux och går det att avbryta en av dessa? Vad händer om man inte blir godkänd i en kurs?
Citera
2014-09-24, 05:52
Medlem
Ja det går, men har för mej att det beror på hur länge kursen har pågått samt hur lång tid du har kvar. Kan ha fel här.
Citera
2014-09-24, 10:49
Medlem
Giftsvampens avatar
Inget händer om du får ig i en kurs. Du kan söka om den igen nästa termin. Jag har själv gjort det.

Har du csn-lån så går du back 100 poäng och kan inte låna igen nästa termin.
Citera
2014-09-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Inget händer om du får ig i en kurs. Du kan söka om den igen nästa termin. Jag har själv gjort det.

Har du csn-lån så går du back 100 poäng och kan inte låna igen nästa termin.

Det är nya regler. Avbryter du en kurs får du inte läsa den igen. Utan göra en prövning.
Citera
2014-09-24, 14:53
Medlem
Källa på det ....?
Citera
2014-09-24, 16:29
Medlem
h4xors avatar
SÅ om jag får ig så får jag inte läsa kursen igen? Men går det att avbryta den och läsa den i vår istället?
Citera
2014-09-24, 18:22
Medlem
Bump
Citera
2014-10-03, 14:22
Medlem
Muntlig Examination Komvux

Hej! Idag skall jag ha min Muntliga Examination i Matte A (1 a 1).
Det jag undrar till er som har gjort det är:
Ändrades betyget? Ned eller upp? Jag känner att jag hänger rätt löst, fått väldigt varierande betyg på uppdragen. A på ett, C på 1, D på 2 , E på 1. Så, känner att vad som helst kan hända. Då jag är allmänt värdelös på Matematik, så är jag orolig över denna muntliga grejj. Har ni några tips eller trix?

Har svårt att förklara hur jag gör, när jag räknar, så räknar jag liksom logiskt. Sitter i ryggmärgen sedan barnsben, har ingen aning om varför jag räknar så, det bara är så.. Förstår ni?

Sen i stressade sammanhang blir det bara oftast svart, glömmer allt, det är som att jag aldrig sett talen innan. Sjukt.

Därför undrar jag hur mycket egentligen denna Muntliga grejen spelar in på det kommande betyget.
För behöver inte göra nationella tydligen. Så detta är det sista jag kommer göra. Orolig och nervös..

Tackar , och ha en fortsatt trevlig dag!
Citera
2014-10-03, 14:48
Medlem
Utanbildnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme

Tackar , och ha en fortsatt trevlig dag!

Är detta över telefon?
Har du pluggat distans?
Citera
2014-10-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Är detta över telefon?
Har du pluggat distans?

Det är via cam och mikrofon över internet, i ett program som kallas Adobe connect
Japp, pluggat distans
Citera
2014-10-12, 22:08
Medlem
Gå om kurs som man redan har betyg i? (komvux)

Hej!

Låt säga att jag får ett D i Matematik 5 (gymnasiet) men inte är nöjd. Finns det då någon möjlighet att läsa om kursen på komvux för att få ett högre betyg?

Tackar för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in