2014-08-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Jag tycker du kan hålla dig till vad jag skriver om du ska citera mig. Det blir mer hederligt så.

Jag har citerat precis det du skrev, påstår du annat? Menar du att jag skrev vad jag ville till svar så förbehåller jag mig samma rätt som du själv har att skriva vad du vill.

Citat:
Det handlar inte om att ta fram några våldtäktssäkra kläder, krocksäkra bilar eller inbrottssäkra hem. Det handlar om sunt förnuft.

Den enda anledningen till att du och andra feminister vägrar erkänna att klädsel är en faktor som påverkar riskerna bottnar i en feministisk skuldretorik, där åtgärder man själv kan vidta för att minska risker medvetet felaktigt tolkas som att man äger skuld i ärendet. Därför måste man låtsats som att klädsel aldrig påverkar och så kommer man dragandes med nån gammal nunna som minsann har blivit våldtagen eller som i ditt exempel en gammal gumma.

Det som sägs om klädsel är att det inte är optimalt att klä sig på ett sätt som påkallar manlig uppmärksamhet och anspelar på sex, om du befinner dig i en utsatt situation där det finns våldtäktsmän vars uppmärksamhet man inte vill påkalla i onödan.

Det sk sunda förnuft du hyllar handlar i själva verket om att försöka pytsa över både ansvaret för att förebygga våldtäkter och skulden för att våldtäkter sker på kvinnan, trots att det är fullständigt omöjligt för normala kvinnor OCH män att förutse vad som triggar en våldtäktsman.

Detta faktum borde faktiskt göra det rätt uppenbart att det är aningen mer komplicerat att riskminimera än att släppa ner kjolfållen men så här låter det ändå: Om kvinnor bara inte var så förbannat lockande så skulle ju de stackars våldtäktsmännen inte behöva utsättas för att provoceras till våldtäkt! Hon skulle inte haft svarta trosor på sig. Hon borde inte haft stringtrosor. Hon borde inte haft kort kjol, lång kjol, kjol överhuvudtaget, jeans, såna byxor, såna skor, den t-shirten, sånt linne, rött läppstift, blont, långt hår, annat än dykarskor på fötterna. Hon borde inte ha gått just där, just då, gått på det viset, hon borde ha sprungit när hon hörde att någon gick bakom, hon borde ha saktat in och låtit honom gå förbi, hon borde ha pratat med honom så skulle hon fattat att han är onormal, hon borde inte ha pratat med honom alls, hon borde ha tagit taxi istället för att gå, hon borde ha ringt någon och bett om hjälp att ta sig hem från jobbet varje dag även om hon är ny i stan och den hon frågar kanske är våldtäktsmannen själv, det borde hon fatta liksom automatiskt ändå att hon inte kan göra så om hon blir våldtagen, för då är det i alla fall hennes fel!

Kan du visa att det är kvinnor som klär sig på ett visst sätt som blir våldtagna medan kvinnor som klär sig på ett annat, riskminimerande, inte blir det, så är ingen tacksammare än jag. Men det kan du inte. Eller hur? För problemet är inte kvinnan utan våldtäktsmannen och han är en opportunist som skiter fullständigt i om kjolen går över eller under knät, det provocerande för honom är att kvinnor existerar överhuvudtaget och det enda sätt som kvinnor skulle kunna lösa det problemet åt honom på tycker de flesta inte är OK.
Citera
2014-08-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har citerat precis det du skrev, påstår du annat? Menar du att jag skrev vad jag ville till svar så förbehåller jag mig samma rätt som du själv har att skriva vad du vill.

Det sk sunda förnuft du hyllar handlar i själva verket om att försöka pytsa över både ansvaret för att förebygga våldtäkter och skulden för att våldtäkter sker på kvinnan, trots att det är fullständigt omöjligt för normala kvinnor OCH män att förutse vad som triggar en våldtäktsman.

Detta faktum borde faktiskt göra det rätt uppenbart att det är aningen mer komplicerat att riskminimera än att släppa ner kjolfållen men så här låter det ändå: Om kvinnor bara inte var så förbannat lockande så skulle ju de stackars våldtäktsmännen inte behöva utsättas för att provoceras till våldtäkt! Hon skulle inte haft svarta trosor på sig. Hon borde inte haft stringtrosor. Hon borde inte haft kort kjol, lång kjol, kjol överhuvudtaget, jeans, såna byxor, såna skor, den t-shirten, sånt linne, rött läppstift, blont, långt hår, annat än dykarskor på fötterna. Hon borde inte ha gått just där, just då, gått på det viset, hon borde ha sprungit när hon hörde att någon gick bakom, hon borde ha saktat in och låtit honom gå förbi, hon borde ha pratat med honom så skulle hon fattat att han är onormal, hon borde inte ha pratat med honom alls, hon borde ha tagit taxi istället för att gå, hon borde ha ringt någon och bett om hjälp att ta sig hem från jobbet varje dag även om hon är ny i stan och den hon frågar kanske är våldtäktsmannen själv, det borde hon fatta liksom automatiskt ändå att hon inte kan göra så om hon blir våldtagen, för då är det i alla fall hennes fel!

Kan du visa att det är kvinnor som klär sig på ett visst sätt som blir våldtagna medan kvinnor som klär sig på ett annat, riskminimerande, inte blir det, så är ingen tacksammare än jag. Men det kan du inte. Eller hur? För problemet är inte kvinnan utan våldtäktsmannen och han är en opportunist som skiter fullständigt i om kjolen går över eller under knät, det provocerande för honom är att kvinnor existerar överhuvudtaget och det enda sätt som kvinnor skulle kunna lösa det problemet åt honom på tycker de flesta inte är OK.
Det handlar inte om det. Det är inte kvinnans fel eller skuld, men det blir hennes problem. Den enda frågan är: Vad kan man göra för att hindra det?

Har du noterat att feminister alltid pratar dåtid. Det är lätt att svara "ingenting" om man pratar om att förhindra något som redan har skett. Alla kvinnor är redan offer för dem.

Jag tror inte du blir särskilt klokare av att någon påpekar att klädsel är en avgörande faktor när det kommer till att påkalla uppmärksamhet av motsatt kön, och ändå går du inte på krogen med en soppåse på huvudet.
Citera
2014-08-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)
Jag håller inte med. Däremot kan hon ju förvänta sig att folk blir kåta av att se hon. Jag blev lite småkåt av din beskrivning till och med.
Citera
2014-08-27, 20:53
Medlem
Citat:
Hur orkar du vara så negativ hela tiden, blir du inte otroligt trött på dig själv, ja deprimerad rent av, när du väljer att se allt i svart jämt?

Faktum kvarstår. Någon våldtäktssäker klädsel har ingen i tråden hittat än. Eller hur?

Sanningen är alltid jobbig - speciellt för sådana som dig.

Har du testat dykardräkt?
Citera
2014-10-01, 23:45
Medlem
Citat:
THOUGHT THIS WAS GOOD INFO TO PASS ALONG...
FYI - Through a rapist's eyes! A group of rapists and date rapists in
prison were interviewed on what they look for in a potential victim
and here are some interesting facts:

1] The first thing men look for in a potential victim is hairstyle.
They are most likely to go after a woman with a ponytail, bun! , braid
or other hairstyle that can easily be grabbed. They are also likely to
go after a woman with long hair. Women with short hair are not common
targets.

2] The second thing men look for is clothing. They will look for women
who's clothing is easy to remove quickly. Many of them carry scissors
around to cut clothing.

3] They also look for women using their cell phone, searching through
their purse or doing other activities while walking because they are
off guard and can be easily overpowered.

4] The number one place women are abducted from / attacked at is
grocery store parking lots.

5] Number two is office parking lots/garages.

6] Number three is public restrooms.

7] The thing about these men is that they are looking to grab a woman
and quickly move her to a second location where they don't have to
worry about getting caught.

8] If you put up any kind of a fight at all, they get discouraged
because it only takes a minute or two for them to realize that going
after you isn't worth it because it will be time-consuming.

9] These men said they would not pick on women who have umbrellas,or
other similar objects that can be used from a distance, in their
hands.

10] Keys are not a deterrent because you have to get really close to
the attacker to use them as a weapon. So, the idea is to convince
these guys you're not worth it.

Klädsel är inte en orsak till våldtäkten i sig men kan vara en bidragande orsak att man blir utvald av en våldtäktsman.
Citera
2014-10-02, 23:14
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threezool
Klädsel är inte en orsak till våldtäkten i sig men kan vara en bidragande orsak att man blir utvald av en våldtäktsman.

Nej, vid överfallsvåldtäkter har offret helt och hållet slumpmässigt utvalt. Och vid andra sorters våldtäkter saknar klädseln betydelse helt och hållet.
Citera
2014-10-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nej, vid överfallsvåldtäkter har offret helt och hållet slumpmässigt utvalt. Och vid andra sorters våldtäkter saknar klädseln betydelse helt och hållet.
Nej det kan man inte säga ofta är offren vid en överfallsvåldtäkt speciellt utvalda, ofta har GM valt ut sitt offer efter vissa krav. Annars är det som du säger vid andra våldtäkter så är inte klädseln alls viktig.
Citera
2014-10-11, 18:15
Medlem
Uzors avatar
Fan TS,
Hade du gått runt i tajta jeans där man tydligt kan se ditt paket så hade jag fan börjat knulla dig direkt. (Jag är man)

Jag menar, det är ju utmanande, att visa sina vackra kroppsdelar, du förtjänar att bli våldtagen av mig TS.
Senast redigerad av Uzor 2014-10-11 kl. 19:03.
Citera
2014-10-11, 18:58
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Har du några belägg för det?

Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Nej det kan man inte säga ofta är offren vid en överfallsvåldtäkt speciellt utvalda, ofta har GM valt ut sitt offer efter vissa krav. Annars är det som du säger vid andra våldtäkter så är inte klädseln alls viktig.

Oavsett om det gäller vid andra fall betyder det ju inte att annan klädsel kan minimera risken att råka ut för överfallsvåldtäkter.
Citera
2014-10-11, 19:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
/.../

/../
Det är du som väljer att tolka Betongtrollets inlägg så.

F ö tror jag säkert att det gjorts undersökningar över vad som kan provocera fram en våldtäkt, vad har t ex sagts i förhör?
Oavsett vad det är som triggar en våldtäktsman så är det kvinnors skyldighet att undvika att utsätta sig för risken att bli våldtagen, och hör sen!
Citera
2014-10-11, 21:12
Medlem
Mooons avatar
Sluta gå till och från jobbet? Gå ut med hunden? Gå och handla? Åka till och från kompisar/skola/aktiviterer/fester? Åka med kollektivtrafiken? Vara hemma i sina hem?

Eller vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
...Oavsett vad det är som triggar en våldtäktsman så är det kvinnors skyldighet att undvika att utsätta sig för risken att bli våldtagen, och hör sen!
Citera
2014-10-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Har du några belägg för det?

Oavsett om det gäller vid andra fall betyder det ju inte att annan klädsel kan minimera risken att råka ut för överfallsvåldtäkter.
Självklart så är det större risk att bli våldtagen om man har en kort kjol till exempel än om man har jeans men det är inte det som är problemet är med män som våldtar, det som vi måste göra är att sluta skambelägga kvinnors sexualitet och även att männen måste ta ansvar för att påverka normer och värderingar i samhället helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in