2014-05-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Nej, tvärtom. Det är på grund av att våldtäkter förekommer som det ligger i individens egna intresse att vara medveten om riskerna och känna till hur hon genom sitt beteende och agerande kan förebygga och förhindra att hon faller offer och får sitt liv raserat.
Det du säger är alltså att kvinnor i förebyggande syfte inte bör ha närmare relationer med män eftersom den vanligaste våldtäksmannen är en man som kvinnan är i en relation med.
Citera
2014-05-10, 16:10
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Det du säger är alltså att kvinnor i förebyggande syfte inte bör ha närmare relationer med män eftersom den vanligaste våldtäksmannen är en man som kvinnan är i en relation med.

Varför måste relationen vara nära? Man kan väl bo ihop utan att det är så speciellt nära. Så vill jag ha det - sambo, inte nära + jag springer ut i min korta kjol.
Citera
2014-05-10, 16:32
Medlem
Citat:

Jag säger att det är fördelaktigt att vara riskmedveten.

Jag anser inte att det är en bra idé att inleda närmare relationer med våldtäktsmän över huvud taget. Gå inte på deras efterfester, och bjud inte in dem i ditt hem. Det är mitt råd.

Sett till det totala antalet män så är andelen våldtäktsmän väldigt låg och det faller på kvinnans omdöme att välja vilka män hon inleder relationer med.
Citera
2014-05-10, 16:39
Medlem
Citat:
Jag säger att det är fördelaktigt att vara riskmedveten.

Jag anser inte att det är en bra idé att inleda närmare relationer med våldtäktsmän över huvud taget. Gå inte på deras efterfester, och bjud inte in dem i ditt hem. Det är mitt råd.

Sett till det totala antalet män så är andelen våldtäktsmän väldigt låg och det faller på kvinnans omdöme att välja vilka män hon inleder relationer med.
Är ett av dina råd till män som ska förhindra att de blir rånade "möt inga rånare" också? Eller "stanna inne på rånkvällen"?
Citera
2014-05-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Är ett av dina råd till män som ska förhindra att de blir rånade "möt inga rånare" också? Eller "stanna inne på rånkvällen"?

Jag skulle inte rekommendera någon att bjuda in rånare i sitt hem heller. Konstig fråga.
Citera
2014-05-10, 17:07
Medlem
Citat:
Jag skulle inte rekommendera någon att bjuda in rånare i sitt hem heller. Konstig fråga.
Det är väl ingen konstig fråga vilka råd du ger till män så att de ska kunna ta sitt ansvar för att inte bli rånade. Hade du fler råd än "bjud inte hem rånare"?
Citera
2014-05-10, 17:14
Medlem
Citat:

Har någon sagt "möt inga våldtäksmän", eller "stanna hemma på våldtäktskvällen"?
Citera
2014-05-10, 17:25
Medlem
Citat:
Faktum är att majoriteten av våldtäkter sker där förövare och offer känner varandra. Överfallsvåldtäkterna som du anser att kvinnor lätt kan undvika genom att inte umgås med män de inte känner utgör alltså endast en liten del av samtliga våldtäkter.

Det är fula små lögner du kommer med.

Att "känna" någon kan vara att ha känt någon i trettio minuter.
Citera
2014-05-10, 19:45
Medlem
Dawnriders avatar
Den som begår en våldtäkt vet nästan alltid att det han gör är fel. Det är löjligt att påstå något annat.

Oavsett situationen. Även om du har blivit uppraggad och har toppen inne, plötsligt tjejen ångrar sig och säger 'Nej! Stopp! Jag vill inte längre! Jag har ångrat mig!".

Kan man inte sluta då så begår man ett brott och en vederstygglig kränkning.

Det är lika illa som idioten som ansåg sig ha 'rätt' att ha analsex med sin flickvän som han idgade samlag med regelbundet. Så trots att hon skrek åt honom att sluta så att grannarna hörde det och grät som knullade han henne i rumpan.

Man har ingen jävla 'rätt'. Inte ett jävla uns. Inte ens om hon gangbangat dina kompisar fem minuter sedan och dansar framför dig med en 'fuck me' skylt på bröstet.
Citera
2014-05-11, 08:59
Medlem
Citat:
Och om det tar en halvtimme extra att gå runt istället för genom parken och man är trött och vill hem? Man inte har någon att gå hem med, man inte har råd med en taxi, det går ingen buss, man har ingen skjuts att ringa efter? Eller man tycker det är skönt att gå?

Vilka ställen ska män undvika?

Ja, är det så att man inte kan varken kan undvara en halvtimme, är för trött, inte har råd med en taxi, inga bussar går, eller inte har en skjuts att ringa efter så är ju situationen dragen till sin yttersta spets. Men hur många är egentligen i den situationen då ingen av dessa alternativ är möjligt, i synnerhet i en stad? Lite verklighetsförankring, tack!

Och om man tycker att det är skönt att gå tar man ju med glädje en halvtimme längre promenad?

Som man bör du undvika mindre befolkade delar av staden, gränder, parker, tunnelbanor och liknande. Ungefär samma som kvinnor bör undvika?
Citera
2014-05-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Ja, är det så att man inte kan varken kan undvara en halvtimme, är för trött, inte har råd med en taxi, inga bussar går, eller inte har en skjuts att ringa efter så är ju situationen dragen till sin yttersta spets. Men hur många är egentligen i den situationen då ingen av dessa alternativ är möjligt, i synnerhet i en stad? Lite verklighetsförankring, tack!

Och om man tycker att det är skönt att gå tar man ju med glädje en halvtimme längre promenad?

Som man bör du undvika mindre befolkade delar av staden, gränder, parker, tunnelbanor och liknande. Ungefär samma som kvinnor bör undvika?
Men vad tycker du man ska göra om man bor där sista bussen går kl 19, man inte har råd att betala en taxi, bor två kilometer åt fel håll jämfört med kompisarna och inte har någon som ställer upp som privatskjuts att ringa efter? Det är en helt normal situation och man måste ju ta sig hem på något sätt.

Eller om man har allt detta men tycker att det är skönt att gå hem genom den folktomma natten?

Att man försöker gå där man känner sig trygg att gå är väl självklart.
Citera
2014-05-11, 14:50
Medlem
Citat:
Men vad tycker du man ska göra om man bor där sista bussen går kl 19, man inte har råd att betala en taxi, bor två kilometer åt fel håll jämfört med kompisarna och inte har någon som ställer upp som privatskjuts att ringa efter? Det är en helt normal situation och man måste ju ta sig hem på något sätt.

Eller om man har allt detta men tycker att det är skönt att gå hem genom den folktomma natten?

Att man försöker gå där man känner sig trygg att gå är väl självklart.

Jag vet vad du försöker göra; du försöker helt enkelt pressa mig att säga att felet är kvinnans och inte våldtäktsmannens. Men det gör jag inte, så läs nu ordentligt, för det här är tredje och sista gången jag säger det:

Om man väljer att försätta sig i en sådan situation att man inte kan ta sig hem på annat sätt, eller; som det fetmarkerade, att man tycker det är skönt att gå hem där det är folktomt, så tar man en större risk än nödvändigt. Det är min poäng; inget annat. Man skall alltid se till att minimera risken för brott, och kan man inte det så är det ju bara att beklaga, ty man hade kunnat undvika att bli våldtagen genom enkla åtgärder.

Du är dessutom inkonsekvent i ditt resonemang. Först säger du att kvinnan kanske tycker om att gå hem där det är folktomt; men i nästa mening är det "en självklarhet" att man går hem där det är tryggt. Ja du, jag skulle då känna mig mer trygg i en folksamling. Så oavsett om man tycker om att gå hem i ensamheten vore det alltså en självklarhet att gå där det är tryggt, alltså bland folk... Dubbla budskap.

Nu tackar jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in