2013-09-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jaha, vad händer om man våldtar en kvinna...? Åker man i fängelse?
Du kan ju leta upp våldtäkt i brottsbalken.
Citera
2013-09-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Då får man börja jobba för att motverka detta. Exakt det som feminister gör. De satte ner klackarna och vägrade bli behandlade som sekunda varor.
Om du som man har motsvarande upplevelser, inte bli tagen på allvar om du klagar på kvinnliga taffsare ex. så får du starta en opinion och stå på dig.
Ingen har faktiskt rätt att taffsa dig på röven bara för att du råkar vara man.

Exakt.
Citera
2013-09-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Du kan ju leta upp våldtäkt i brottsbalken.

Du tror att det som står i brottsbalken är det som sker i verkligheten?
Citera
2013-09-28, 17:48
Medlem
Citat:
Exakt.
Så nu anser du dig ha rätt att ställa krav på din omgivning att de inte tafsar dig på röven?
Citera
2013-09-28, 17:50
Medlem
Citat:
Så nu anser du dig ha rätt att ställa krav på din omgivning att de inte tafsar dig på röven?

Nej, jag gillade formuleringen att "stå på sig".
Citera
2013-09-28, 17:51
Medlem
Citat:

Svara gärna på inlägg #2175
Citera
2013-09-28, 17:52
Medlem
Citat:
Nej, jag gillade formuleringen att "stå på sig".
Jaha. Men vad finns det att "stå på sig" i om man inte har några som helst krav utan bara accepterar allt som händer?
Citera
2013-09-28, 17:56
Medlem
Citat:
Jaha. Men vad finns det att "stå på sig" i om man inte har några som helst krav utan bara accepterar allt som händer?

Det märker du den dag du inte kan ställa krav, utan bara har möjligheten att just stå på dig. Som dagen efter du blivit våldtagen tex. (förlåt hemskt exempel, men jag försöker få fram min poäng)
Citera
2013-09-28, 17:59
Medlem
Citat:
Det märker du den dag du inte kan ställa krav, utan bara har möjligheten att just stå på dig. Som dagen efter du blivit våldtagen tex. (förlåt hemskt exempel, men jag försöker få fram min poäng)
Stå på sig i vad? Om man inte har några krav från början finns det väl inget att stå på sig i?
Citera
2013-09-28, 18:00
Medlem
Citat:

Äger jag omgivningen? Kan jag ställa krav på den?
Citera
2013-09-28, 18:01
Medlem
Citat:
Stå på sig i vad? Om man inte har några krav från början finns det väl inget att stå på sig i?

Nu kan du ju ändå inte mena allvar?

Vad sägs om att stå på sig i att våldtäkter är fel?
Citera
2013-09-28, 18:05
Medlem
Citat:
Äger jag omgivningen? Kan jag ställa krav på den?
Nej, det verkar ju inte så. Du fortsätter glatt (?) att umgås med folk oavsett om de spottar dig i ansiktet eller knäcker näsbenet på dig och du accepterar att din arbetsgivare inte ger dig den lön ni har kommit överens om.

Hur just du har hamnat i just den olyckliga positionen vet jag inte men jag tycker verkligen du är att beklaga. Jag tror du skulle må bra av att lära dig att ställa lite krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in