Citat:
Ursprungligen postat av
Smedjan
Min åsikt är den samma som Guds ord.
Du kan anklaga mig som du vill, brur mig inte.
Att du inte Godtar Guds krav är ju din sak och kan knappast bli godkänd av Honom, allså inget fortsatt liv
Tyvärr har du fel. din åsikt är din egen personliga, utifrån att du inte ens förstår ämnet.
Bibeln är en bok som används för religiös samling, inte att moralisera eller att som lekredskap in i verkligheter du inte ens förstår dig på.
Så fort religionen med samlingen är förrättad, övergår både religiösa sällskap liksom enskilda personers liv till de sammanhang som finns i liv (som uppenbart är för avancerat för ditt förstånd) givetvis utanför bibelkontexten. Då bibeln är en religiös skriftsamling, liv och verklighet är något fullständigt skilt från bibeln. Mer korrekt : bibeln har noll meed människoliv att göra.
Det krävs för de flesta inte mycket koordinerad tankeverksamhet att förstå det, att du inte förstår, har precis noll med gud att göra - du är alltså livsförneaknde här, kanske har för stark rädsla, oavsett så är det oviktigt med hur det står till i din koordinationsförmåga.
Bibeln är ändå ingen levnadsmannual.
Du behöver vara rätt ordeentligt människofientlig att framhålla bibeln som i sig, dvs boken.. som en auktoritär slags källa för vad som är på riktigt, eller att du enbart saknar förstånd.