2014-09-27, 17:28
Medlem
Knugen37s avatar
Det är ett skadedrabbat Ale Viola som tar emot Cosa Nostra.

Laguppställning blir följande där man tvingas att gå ifrån en 3-4-3 till en 4-3-3.

De Sanctis
Lichtsteiner-Maicon-Koulibaly-Abate
Menez-Guilherme-Honda
Callejon-Babacar-Gervinho

Även om jag hoppas på en fjärde raka så tror jag det blir poängtapp här.
Citera
2014-09-27, 18:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Holebas och Florenzi på bänken i Roma. Men på planen i fantasivärlden.
Citera
2014-09-28, 13:26
Medlem
Knugen37s avatar
Hur stor tror ni chansen är att De Sanctis får assisten för Destros 2-0 mål?
Citera
2014-09-28, 15:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
---
Men en fråga bara, om några utav mina spelare från startelvan inte får spela under omgången. Vad händer då? Sköts byten automatiskt eller vad kan jag göra åt saken? Om en utav mina bänkspelare gör en fruktansvärt bra match, kan jag byta in honom eller något då? Har inte riktigt förstått det ännu.

Jag undrar också hur detta fungerar. Har två startbackar som av njugga tränare inte togs ut i lagen på planen (Holebas och Maggio), och även om förmodligen de fem backar jag har på bänken är skadade, sjuka, avstängda, i fängelse, på dårhus, spårlöst försvunna, döende eller döda skulle jag gärna vilja veta hur detta med byten går till.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-28 kl. 15:07.
Citera
2014-09-28, 15:11
Medlem
Ferry31s avatar
När du tar ut laget kan du rangordna dina spelare på bänken. Den som är prioriterad först, kommer också att bytas in före den som är prioriterad därefter. Spelar ingen roll om den andra varit bättre, det är den första som gäller om han har spelat tillräckligt mycket och fått betyg. Efter att du tagit ut ditt lag har du inte längre någon makt att ändra något, inte med det upplägget (som jag tror kallas classic) som vi kör på Fantacalcio.
Citera
2014-09-28, 15:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
När du tar ut laget kan du rangordna dina spelare på bänken. Den som är prioriterad först, kommer också att bytas in före den som är prioriterad därefter. Spelar ingen roll om den andra varit bättre, det är den första som gäller om han har spelat tillräckligt mycket och fått betyg. Efter att du tagit ut ditt lag har du inte längre någon makt att ändra något, inte med det upplägget (som jag tror kallas classic) som vi kör på Fantacalcio.

Aha, tack för infon. Får hoppas att det blir Nagatomo då, han spelar i alla fall. Hade jag vetat säkert att han skulle starta hade han varit bland mina tre startbackar.

Och där blir Nagatomo utvisad. Det såg inte ut att vara värt ett andra gult kort.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-28 kl. 15:30.
Citera
2014-09-28, 15:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Aha, tack för infon. Får hoppas att det blir Nagatomo då, han spelar i alla fall. Hade jag vetat säkert att han skulle starta hade han varit bland mina tre startbackar.

Och där blir Nagatomo utvisad. Det såg inte ut att vara värt ett andra gult kort.

Jag skickade upp Nagatomo på läktaren och satte Denis på bänken. Känns smart och jag är nöjd med omgången hittills. Tyvärr möter jag den personen i ligan som gör en minst lika bra omgång som det ser ut nu. Villon har Osvaldo, Callejon och Rami i sin elva. Blir tufft det här. Kan säkert sluta typ 4-4 till slut.
Citera
2014-09-28, 15:58
Medlem
Knugen37s avatar
Jisses, tittade vem i ligan som hade Ekdal och upptäckte att min motståndare hade honom, tur för mig att han har honom på läktaren. Tycker dock ändå riktigt synd om han som spakar över laget, sånt är inte kul alls.

Tråkigt att man är så ojämna i assistpoängen, 3 st i mitt lag skulle haft assistpoäng.

Riktigt nybörjarfråga: Hur avgörs slutresultaten? Är det antal målskyttar och så eller är det betygen i laget som läggs samman?
Citera
2014-09-28, 15:58
Medlem
Villons avatar
Citat:
Jag skickade upp Nagatomo på läktaren och satte Denis på bänken. Känns smart och jag är nöjd med omgången hittills. Tyvärr möter jag den personen i ligan som gör en minst lika bra omgång som det ser ut nu. Villon har Osvaldo, Callejon och Rami i sin elva. Blir tufft det här. Kan säkert sluta typ 4-4 till slut.
Lägg märke till de övriga klåparna i min startelva innan du tar ut några motgångar i förskott. Hade behövt Destros poäng, men han sitter som vanligt på bänken när han gjort mål.

Dessutom är jag en mittfältare kort.
Citera
2014-09-28, 16:08
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Lägg märke till de övriga klåparna i min startelva innan du tar ut några motgångar i förskott. Hade behövt Destros poäng, men han sitter som vanligt på bänken när han gjort mål.

Dessutom är jag en mittfältare kort.

Du skulle med andra ord ha tjänat på en 4-3-3 då. Fast du har Pinilla kvar som kan göra mål i derbyt, vilket kan göra Destros frånvaro från startelvan oväsentlig.

Mitt vassaste kort som återstår är nog Vazquez. Hittills mål i tre raka matcher.
Citera
2014-09-28, 17:22
Medlem
Villons avatar
Citat:
Du skulle med andra ord ha tjänat på en 4-3-3 då. Fast du har Pinilla kvar som kan göra mål i derbyt, vilket kan göra Destros frånvaro från startelvan oväsentlig.

Mitt vassaste kort som återstår är nog Vazquez. Hittills mål i tre raka matcher.
Har tyvärr knappt några backar att tillgå heller, så det var inget alternativ. Såg att Babacar satt en balja nu, så nu är det hela avgjort antar jag.
Citera
2014-09-28, 20:39
Medlem
anteri17s avatar
Ekdal på läktaren... Blir förlust eller kryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in