2014-09-24, 18:43
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men för SATAN. Måste "öppenhet" innebära asylhaveri? Kan inte öppenhet få vara liten asylinvandring och lite större (och smartare) arbetskraftsinvandring? Som Tino sa, moderater har inget mot öppenhet så länge det handlar om handel, kommunikationer och arbetskraftsinvandring.

Nåväl, Herr Nilsson är 31 och knappt torr bakom öronen, han är kokt i MUF-buljong och hjärntvättad att tro på fri invandring. Det blir folk av honom en dag när ondskan drivs ut ur M, då får han välja på att bli bortstädad eller rätta in sig i ledet.

Jag föreställde mig att det fanns någon slags verklighetsförankring kvar i Moderaterna men tydligen inte. En örfil till valresultat, förlorad representation och minskat partistöd. En båt kommer lastad med nästan 50 extra miljarder i asylrelaterade kostnader. 11 000 personer med PUT saknar kommunplacering plus rekordinströmning. En integrationspolitik som kollapsat under anstormningen. Migrationsverket är lika avskytt ute i kommunerna som Erik av Pommern och hans fogdar. Öppenhet är tydligen synonymt med asylhaveri och västvärldens mest extrema och misslyckade invandringspolitik. Hela moderatgänget är superfulla på mångkulturell hallonvodka, spyr och slår sönder inredningen i Sverige.

I händelse av att någon stollmoderat läser här- det här är en ren väntjänst i er eftervalsanalys:

Jag är en av era före detta kärnväljare. Varenda jämra val. Även 2010- det skavde en aning redan då ska tilläggas. Vi är många sådana i min bekantskapskrets. Vi bor inte på landsbygden, vi är inte låginkomsttagare, alla har vi gått på universitetet (flera är disputerade), många har levt utomlands, ingen av oss är arbetslös. Flera har någon form av utländsk bakgrund. Däremot uppskattar vi inte dysfunktionell massinvandring, socialt kaos och er slakt på försvaret.

Jag tror inte längre att Moderaterna har de kognitiva resurser som krävs för att ändra kurs. De vill inte oavsett konsekvenserna. Det är väl lika bra för de Nya Moderaterna att ta Öppna era hjärtan-talet till nästa nivå. Nästa nymoderata partiledare bör konfrontera väljarna ärligt:

Jag frågar er: Vill ni ha total mångfald? Vill ni ha en mångfald som är totalare och radikalare än vad ni överhuvudtaget kan föreställa er?
Senast redigerad av NSO 2014-09-24 kl. 19:02.
Citera
2014-09-24, 19:01
Medlem
envackerblommas avatar
Bilden som berättade för mycket, var är barnen o kvinnorna?
om medias ljug om asylsökarna i Kramfors, var e barnen? var kvinnorna?
http://images.mmcloud.se/api/v1/imag...d056d0/900.jpg
några i gruppen verkar mediavana - vet kvinnor o barn ger mer snyft, ändå inga barn?
grundartikeln i allehanda.se
http://www.allehanda.se/angermanland...rar-i-kramfors

sedan kommer SR lokalradio in, Baaaarnen!
Citat:
Män, kvinnor, barn och småbarn på boendet bor tillsammans utan tillräckligt med toaletter och duschar.
källa
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5971387
var e barnen då?

Kajsa Norell, SR går all in i detta ämne
Citat:
Flera barnfamiljer finns bland de som hamnat i Frånö några kilometer utanför Kramfors i Västernorrland. Boendet ligger alldeles intill Riksväg 90 och lastbilarna dånar genom rutorna som gått sönder och lagats av de asylsökande med en gammal plastpåse av den tunna typen som används för att lägga frukt i.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5972053

Kajsa Norell, SR gör dessutom en supersnyftare i Studio 1 idag - baaaaaarn drunknar , barn nämns kanske 10 gånger

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5973640
inte ett enda barn, ingen kvinna syns på bild i något reportage?
att döma av bilden på männen är väl hälften skurkar o terrorister, kvinnor o barn skiter de i, kan tom vara eftersökta för brott mot kvinnor!

Aftonbladet gjorde också en artikel, där självklara nyhetsbilden av demonstranterna inte togs med, trots de snodde allt från allehanda.se
Tittar man på youtubeklipp av båtflyktingar ser man att det är 99% män.
Media ljuger för oss.
Senast redigerad av envackerblomma 2014-09-24 kl. 19:10.
Citera
2014-09-24, 19:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Nästa nymoderata partiledare bör konfrontera väljarna ärligt:

Jag frågar er: Vill ni ha total mångfald? Vill ni ha en mångfald som är totalare och radikalare än vad ni överhuvudtaget kan föreställa er?
Det värsta är att dom hade ställt sig upp mangrant på M-kongressen & vrålat -"JAAAAA"- helt förbehållslöst.
Citera
2014-09-24, 19:59
Medlem
Citat:
Jag föreställde mig att det fanns någon slags verklighetsförankring kvar i Moderaterna men tydligen inte. En örfil till valresultat, förlorad representation och minskat partistöd. En båt kommer lastad med nästan 50 extra miljarder i asylrelaterade kostnader. 11 000 personer med PUT saknar kommunplacering plus rekordinströmning. En integrationspolitik som kollapsat under anstormningen. Migrationsverket är lika avskytt ute i kommunerna som Erik av Pommern och hans fogdar. Öppenhet är tydligen synonymt med asylhaveri och västvärldens mest extrema och misslyckade invandringspolitik. Hela moderatgänget är superfulla på mångkulturell hallonvodka, spyr och slår sönder inredningen i Sverige.

I händelse av att någon stollmoderat läser här- det här är en ren väntjänst i er eftervalsanalys:

Jag är en av era före detta kärnväljare. Varenda jämra val. Även 2010- det skavde en aning redan då ska tilläggas. Vi är många sådana i min bekantskapskrets. Vi bor inte på landsbygden, vi är inte låginkomsttagare, alla har vi gått på universitetet (flera är disputerade), många har levt utomlands, ingen av oss är arbetslös. Flera har någon form av utländsk bakgrund. Däremot uppskattar vi inte dysfunktionell massinvandring, socialt kaos och er slakt på försvaret.

Jag tror inte längre att Moderaterna har de kognitiva resurser som krävs för att ändra kurs. De vill inte oavsett konsekvenserna. Det är väl lika bra för de Nya Moderaterna att ta Öppna era hjärtan-talet till nästa nivå. Nästa nymoderata partiledare bör konfrontera väljarna ärligt:

Låsningen verkar vara ungefär att i höjd med Lundgren så bestämde man att gamla, "kalla" moderaterna skulle bort och ett nytt varmare M skulle fram. Förutom att gå åt vänster om LAS och välfärd i allmänhet skulle man även gå åt vänster (närma sig socialliberalerna i FP) i migrationsfrågor, särskilt angeläget efter fadäsen med valstugereportaget.

Numera tycks man tro att allt är ett sluttande plan mot gamla M. Viker man om invandringen blir man stämplade som kalla och hårda borgare igen, tror man. Som att media någonsin kommer att köpa M som "varma"... det har de inte gjort nu heller. Utom i invandringsfrågan där vänstern säger "säga vad man vill om Reinfeldt men jag är stolt över att han stod upp mot SD och för mänskliga rättigheter".
Citera
2014-09-24, 20:12
Medlem
Aldrig har väl opinionsundersökningarna varit viktigare i svensk inrikespolitik. Eller kanske en opinionsundersökning, i form av Sentio som i två val bevisligen kunnat hitta rätt vad gäller SD, medan samtliga andra felade grovt.

För 23% är ju fortfarande ett relativt feel good-resultat för M historiskt. Ingen panik, arbetsro att fila på normkritik och lågavlönade kvinnor i offentlig sektor som målgrupp.

Men om SD får 15-16% och M rasar till 19% - så kan det ju bli annat ljud i skällan.
Citera
2014-09-24, 20:15
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:

Och nu, folket, res er och släpp stormen lös.....

Ja tomten kommer tidigt till SD i år.

Hur M tror att de skall vinna LO kvinnor och dessutom vinna normkritiska HBXYZ veganer med massinvandringsmani i konkurrens med de andra sjuklöverpartierna och samtidigt möjligtvis kunna vara ett parti för sina socialkonservativa väljare övergår i vart fall mitt förstånd?

De synes ju redan ha slagit i sitt röstmaximeringstak liksom S gjort.

Ms problem är att de med sin mittenorientering läcker åt både höger och till vänster och nu när det finns ett konservativt alternativ i form av SD så gäller inte de gamla reglerna längre - man behöver inte nöja sig med att M är det minst dåliga alternativet.
Senast redigerad av medelklassman 2014-09-24 kl. 20:39.
Citera
2014-09-24, 20:27
Medlem
Nu är det mycket riktigt SvD som reproducerar delar av kritiken/analysen i NY Times, dock på nyhetsplats.

Ingressen som faller bort i unvis-länken talar dock om nidbilder, så helt rak är väl inte rapporteringen. Ändå informativt och väl utan motsvarighet i övrig press i skrivande stund?
Citera
2014-09-24, 20:37
Medlem
Därför röstade folk på SD:

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19588142.ab

Citat:
Inget samband med invandring
SD får även ett starkt stöd i kommuner med låg andel högskoleutbildade och det finns i analysen ett mindre tydligt samband mellan landsbygdskommuner och SD-stöd.
Men SD:s valresultat kan inte kopplas till andelen invandrare, enligt Lars Ahnlands analys.
– En rimlig slutsats är att invandringen i sig inte verkar vara problemet. Problemet är arbetslöshet och att man inte satsar på glesbygden och på människor med låg utbildning, säger han till Dagens Arena.

Invandringen är INTE problemet, nu vet vi!
Citera
2014-09-24, 20:38
Medlem
Glöm Moderaterna och dess olika samtida diverseskribenter.
De är rökta.
Deras politiska manöverutrymme är helt inmutat både till vänster samt till höger om dem.
De har ingenstans att gå och kommer tvivelsutan att förtvina som parti.
Kindberg Batra eller Elmsäter Svärd kvittar fullkomligt.

Nästa riksdagsval snackar vi Bo Lundgren nivå för att valet därefter se ett röstetal om under 10 procent.

Moderaterna som politiskt maktparti är överspelade i svensk historia.Den platsen är vikt åt ett annat parti.
Citera
2014-09-24, 20:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu är det mycket riktigt SvD som reproducerar delar av kritiken/analysen i NY Times, dock på nyhetsplats.

Ingressen som faller bort i unvis-länken talar dock om nidbilder, så helt rak är väl inte rapporteringen. Ändå informativt och väl utan motsvarighet i övrig press i skrivande stund?

Ingressen (plus rubriken) lyder:

Citat:
Grannar med olika syn på invandring

OSLO. I Sverige är det inte tillåtet att diskutera om invandringen ska begränsas. I Norge är det inte tillåtet att diskutera om landet ska ta emot fler flyktingar. Så ser nidbilden av de två grannländerna ut när man förflyttar sig över gränsen.

Artikeln är skriven av Björn Lindahl (författarnamnet faller också regelmässigt bort i unvis-länken, vilket är irriterande).
Citera
2014-09-24, 20:45
Medlem
moderaterna kommer nog att tryckas tillbaka till Stockholms innerstad.

I Skåne ligger M och SD lika. I de flesta län upp till Dalarna/Gävle ligger SD bara några procent efter. I dessa län lär SD ha kommit ikapp alternativt förbi 2018. Sossarna kommer också tappa såklart.
Senast redigerad av Momento 2014-09-24 kl. 20:53.
Citera
2014-09-24, 20:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Låsningen verkar vara ungefär att i höjd med Lundgren så bestämde man att gamla, "kalla" moderaterna skulle bort och ett nytt varmare M skulle fram. Förutom att gå åt vänster om LAS och välfärd i allmänhet skulle man även gå åt vänster (närma sig socialliberalerna i FP) i migrationsfrågor, särskilt angeläget efter fadäsen med valstugereportaget.

Numera tycks man tro att allt är ett sluttande plan mot gamla M. Viker man om invandringen blir man stämplade som kalla och hårda borgare igen, tror man. Som att media någonsin kommer att köpa M som "varma"... det har de inte gjort nu heller. Utom i invandringsfrågan där vänstern säger "säga vad man vill om Reinfeldt men jag är stolt över att han stod upp mot SD och för mänskliga rättigheter".

Fadäs och fadäs... Uppdrag Granskning och Janne Josefsson valde medvetet att torpedera M inför valet 2002.

UG hade noga valt ut de moderater som man lade sig i bakhåll för och Josefsson & co hade sannolikt kunnat provocera fram samma slags frispråkiga yttranden från ett knippe på förhand utvalda socialdemokrater ... men det var, som sagt, en event. valseger för moderaterna 2002 som UG ansträngde sig - och bidrog till - att stoppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in