Citat:
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår den här hetsen med att hon ska bevisa att Nilas lever, hålla upp dagstidningar, bevaka porten och fan och hans mormor. Tror bara hon låter bli att svara för att hon njuter av snöbollseffekten, uppmärksamheten och de galna teorierna. Vi kommer inte att få veta vad som hänt med hunden förrän hon vill det ändå. I värsta fall är den död, och det kan vi inte göra något åt. I bästa fall bor den nu med någon som av allt att döma inte klarar av att ha hund, men det är ju ingen förändring av situationen från första början. Att hon är ett jävla rövhål som inte kan stå för något längre än ett par veckor, det har hon bevisat oavsett.
Det är nog för att Berny har totalt tappat fattningen. I och med att vi tidigare diskuterat och analyserat hennes "maniska" (självfallet inte riktiga bipolära manier men du förstår min poäng) beteende och att hon just nu är inne i exakt ett sånt tillstånd och det är dessutom mer groteskt än någonsin och samtidigt totalt live. Därför är också allting möjligt just nu. Att Nilas skulle vara död är inte alls särskilt osannolikt så hetsen är väl just av den orsaken och för att hon inte ska få komma undan med det i så fall. Självfallet är hon inte gravid men hon är ändå beredd att dra det sjuka jävla kortet igen vilket säger precis allt om hur störd hon faktiskt är och på vilken nivå hennes mytomani ligger. Hennes motiv tror jag är en del i att göra Andreas ex svartsjuk, bland annat. Och ang hela blodsmittakarusellen så finns självfallet möjligheten att hon sagt till Andreas att det "bara var på skoj för att få uppmärksamhet". Han är ju långt ifrån den vassaste kniven i lådan och om hon nu förnekar, varför skulle han inte tro henne? Precis som när hon nu påstår att hon är gravid för hon gjorde minsann ett gravtest när han var på jobbet men det har hon slängt. Ingen anledning att ifrågasätta det.
Tycker det verkar bra stökigt, även för att vara Berny.
Samlag verkar hon ju kunna ha med lite vem som helst, hon har ju prostituerat sig för smörgås en gång i tiden så hon har väl lärt sig att inte vara petig särskilt med tanke på hennes brister. Hon är ju ganska promiskuös dessutom.