2014-08-15, 09:29
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Allt det där kommer från två eller tre inlägg. Men jo, det var en del klipp och klistra. Jag är nog lite onormal. Tack Pajnispung, jag ska söka hjälp genast. Som tur är fick jag privatnummer och mail till psykologen förra gången jag var onormal.

Och svarar inte psykologen kan du anmäla henne

Jag tyckte det var en skön sammanställning, har alltid varit övertygad om att B. bara är ytterligare an borderlinebrud med lite missbruk som krydda.
Citera
2014-08-15, 10:18
Medlem
gato12s avatar
Stör mig en aning på att hon envisas med att skriva efexor, det var väl flera år sedan det gick över till att kallas Venlafaxin (det verksamma ämnet)? Eller är det bra jag som får billig generika...?

Trodde Berny om någon hade koll på mediciner...
Citera
2014-08-15, 11:41
Medlem
Klarar knappt av att läsa hennes blogg nu. Får bara så jävla ont i magen av ens tanken på hennes beteende. Hon är en hemsk människa. Som hon spottar på alla, hennes läsare, hennes vänner och alla som någonsin trott på henne. Hon har haft fans, där haft är nyckelordet. Efter de senaste inläggen/dagarna blir jag förvånad om någon utom Pajnis finns kvar. Hon får mig att skämmas när jag skriver att jag gillar hennes fiktion till böcker. Jag är mer stolt över att skriva att jag kan gilla vissa Harlequin.
Citera
2014-08-15, 13:29
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Var det inte hon som streckkollade på Orange is the new black hela dagarna för några månader sen? Den där "svåra autismen" kommer och går som den vill tydligen...

Autism kan vara sådär, ungefär som migrän. Man får ett autistiskt anfall av och till.
Citera
2014-08-15, 14:45
Medlem
Björny är otroligt underhållande just nu. Som ett mellanting av Karl Pilkington, Kissie, Nichole Lagerkrantz och Ola-conny/Morgan. Ja, plus storhetsvansinnet då.
Citera
2014-08-15, 14:57
Medlem
emma80s avatar
Berny ska alltså stämma skvallertråden på Flashback?

- - - - -

Och tro mig, ni når mig aldrig.
Ni kan aldrig nå mig.
Ni kan verkligen aldrig nå mig.

Hennes nya mantra uppenbarligen.

- - - - -

Ni är sjuka och er sjukdom är just jag. Berny. Ni har blivit fanatiska och besatta.

Hon verkar ganska besatt själv, av bl.a. Flashback och både sina fans och haters.

- - - - -

Ni som hatar mig och hoppar på er, tror ni att jag bryr mig? Tror ni det?

Ja, klart att Berny bryr sig. Så som hon tjatar om sina haters, Flashback m.m. hela tiden. Hade hon inte brytt sig, då hade hon inte behövt nämna Flashback, andra skvallerbloggar, de kommentarer hon får och läser på sin egen blogg o.s.v. hela tiden.

- - - - -

Theus och Nilas ska vara med i tidningen Härliga Hund. Om psykiskt sjuka hundägare och fördomarna dom möter.

Tacka tusan för att det finns fördomar om att psyksjuka tar sig an hundar. Och vad är tanken på att hundarna medverkar där, lite svårt att få till någon intervju med dem.
Citera
2014-08-15, 15:38
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag tror få personer har något emot att en person med "psykisk sjukdom" (för övrigt extremt vagt begrepp som kan innebära allt från schizofreni till neuropsykiatriska funktionshinder till panikångest) tar sig an en hund. När missbrukare gör det däremot, en person som Berny som både pundar som om det inte fanns en morgondag och dessutom har rätt grava psykiska symptom som dessvärre drabbar folk runt omkring henne hårdare än vad det någonsin drabbar henne själv. Och det där med att hon ska anmäla flashback och skvallerbloggen, hahahahaaaaaaaa! Jag tror polisen är väl medvetna om vilken rättshaverist de har att göra med vid det här laget.

Här är för övrigt en highlight från hennes senaste rant som jag finner extra roande:

Citat:
ni kan inte stå ut med att det finns en människa som är som jag. Som vågar allt det ni inte ens vågar tänka på.

Nej Berny du har faktiskt helt rätt. Jag skulle aldrig oskyldigt anklaga mina föräldrar och syskon för rituell incest och religiös sadism. Jag skulle aldrig vanvårda djur så svårt att de fick leva bland mina brända skedar, kanyler och sin egen piss och skit för att slutligen dö. Jag skulle aldrig hänga ut och försöka trasha den enda personen som stått upp för mig när alla andra vänt mig ryggen. Jag skulle aldrig försöka dra vinning av en persons död eller publicera dennes självmordsbrev trots att familjen ombett mig att låta bli. Jag skulle aldrig sitta och hävda att jag var gravid för uppmärksamhetens skull. Jag skulle aldrig sitta och höja mig själv som om jag vore en författare i världsklass när jag släppt två böcker för ett decennium sedan och numera är så knarkskadad att jag knappt är kapabel att författa ihop en enda grammatiskt- och ortografiskt korrekt mening. Det du refererar till som besatthet är inget annat än fascination och skräckblandad tjusning för hur lågt en människa kan sjunka, hur många broar en person kan bränna och hur en person systematiskt och patologiskt ljuger sig genom sitt tillvaro.
Citera
2014-08-15, 15:40
Medlem
Tror hon verkligen själv på att hon snackat med länsstyrelsen på natten pga hennes "skills"?
Att länsstyrelsen skulle säga att det är brottsligt att anmäla henne anonymt?
Citera
2014-08-15, 15:47
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det du refererar till som besatthet är inget annat än fascination och skräckblandad tjusning för hur lågt en människa kan sjunka, hur många broar en person kan bränna och hur en person systematiskt och patologiskt ljuger sig genom sitt tillvaro.

Precis så. Som det sagts tidigare, hon och hennes liv är som en trafikolycka man inte kan titta bort ifrån. Och sedan menar hon att det är för att man egentligen vill vara med om trafikolyckan själv. Njaaa.
Citera
2014-08-15, 16:30
Medlem
Miss-Kittys avatar
Nu när hon har så "enormt mycket pengar" att röra sig med kan hon väl lägga ett par hundralappar iaf på att göra någonting åt sitt hår. Risigare/ stripigare frilla får man ju leta efter. Det där 300 kronors schampot är ju uppenbarligen bara pengar kastade i sjön...
Citera
2014-08-15, 18:30
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nu är det visst giftstruma "läkaren misstänker" (skrattpaus)

Det vanligaste symptomet på giftstruma är en rätt så kraftig och ofrivillig viktnedgång men du har säkert struma Berny, bergis. Och kronisk bronkit. Och kol. Och levercancer. Och kondylom. Har jag glömt något? Eksem kanske?
Citera
2014-08-15, 18:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Har jag glömt något?

Mytomani.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto