2014-09-23, 20:50
Medlem
habilgerbils avatar
Jag har fortsatt hålla god ton med uppfödaren och frågat nu om hon fått träffa eller åtminstone se Nilas sedan det uppdagades att han ska vara hos Kim.

Hon svarade att Nilas är hos hennes granne Kim som hon pratat med. Hon har fått ett meddelande från honom där han berättar att Nilas är badad och klorna klippta. Hon har numret till Kim och boendets personal. Hon har alltså INTE träffat Nilas men säger att hon håller kontakt med Kim och räknar med att träffa Nilas snart när de går ut på promenad.

Hon fortsatte också att säga att hon inte vill bli kontaktad av okända människor på det här sättet hela tiden och att hon till skillnad från Berny aldrig bett om att vara en offentlig person. Hon vill bli lämnad ifred hädanefter. Det var inte med otrevlig ton hon sa detta men jag fick känslan att många har varit onödigt konfrontativa och störiga i jakt på svar och att hon tröttnat på hela grejen. Jag sa att jag förstår och respekterar detta och ska inte besvära henne mer.

Men hon har alltså inte sett Nilas än och jag mår så illa, jag vill bara sätta mig på ett tåg till Malmö och gå dit med järnrör eller en banjo och få klarhet i allt, ställa allt tillrätta. Man är så maktlös.
Citera
2014-09-23, 21:40
Medlem
Gafflens avatar
B är inte gravid och så är det men den saken.
Citera
2014-09-23, 21:52
Medlem
Fajerflajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
De var på sin första date den 9/9, alltså prick 14 dagar sedan. Man får mens 14 dagar efter ägglossning, och man brukar säga att dagen för beräknad mens är första dagen man kan testa sig. Det är idag alltså. Om Berny nu mot all förmodan skulle vara gravid så har hon snarare väntat på första symptomen (minst ett par veckor till), så ungen lär då vara Jannes.

Jag tror som du, att det är Jannes eller ngn annans, lär knappast vara Andreas, även om de nu hade sex första kvällen! Och med tanke på alla hans barn borde han hålla sig till kondom, speciellt eftersom Berny har hepatit
Citera
2014-09-23, 22:01
Medlem
Antitrinitarians avatar
Andreas varken gillar eller kommenterar några av Bernys inlägg, trots att hon klipper och klistrar ihop paint-bilder åt honom.

Det stör mig att Lillan verkar vara okej med Berny igen nu. Jag menar, Berny betedde sig ytterst märkligt mot henne och har gett bort ett litet liv till någon Lillan inte ens känner. Hon vet inte om Nilas lever eller ej, och ändå verkar det lugnt. Det känns inte riktigt rätt med varken hund eller uppfödare.

Och nej, klart som fan att Berny inte är gravid. Det är en klassiker att dra upp sådär var tredje månad för att öka intresset lite.
Citera
2014-09-23, 22:14
Medlem
sinfons avatar
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår den här hetsen med att hon ska bevisa att Nilas lever, hålla upp dagstidningar, bevaka porten och fan och hans mormor. Tror bara hon låter bli att svara för att hon njuter av snöbollseffekten, uppmärksamheten och de galna teorierna. Vi kommer inte att få veta vad som hänt med hunden förrän hon vill det ändå. I värsta fall är den död, och det kan vi inte göra något åt. I bästa fall bor den nu med någon som av allt att döma inte klarar av att ha hund, men det är ju ingen förändring av situationen från första början. Att hon är ett jävla rövhål som inte kan stå för något längre än ett par veckor, det har hon bevisat oavsett.
Senast redigerad av sinfon 2014-09-23 kl. 22:18. Anledning: Tillägg
Citera
2014-09-23, 22:19
Medlem
Jag tror han har flyttat ut före 15 november.
Vem kommer närmast?
Citera
2014-09-23, 22:35
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Andreas varken gillar eller kommenterar några av Bernys inlägg, trots att hon klipper och klistrar ihop paint-bilder åt honom.

Hur vet du det?

Undrar vad som ligger bakom denna snabba inflytt. Hur träffades de?
Citera
2014-09-23, 22:37
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår den här hetsen med att hon ska bevisa att Nilas lever, hålla upp dagstidningar, bevaka porten och fan och hans mormor. Tror bara hon låter bli att svara för att hon njuter av snöbollseffekten, uppmärksamheten och de galna teorierna. Vi kommer inte att få veta vad som hänt med hunden förrän hon vill det ändå. I värsta fall är den död, och det kan vi inte göra något åt. I bästa fall bor den nu med någon som av allt att döma inte klarar av att ha hund, men det är ju ingen förändring av situationen från första början.

Du har rätt i att det är rätt fruktlöst att älta och att Berny förmodligen blir så till sig i trosan av uppmärksamheten att hon kommer sava ut sitt hepatitstinna ritalinfoster av bara farten... Men jag har verkligen svårt att sluta tänka på Nilas öde, det är som när en katt springer bort och det obehagliga är att inte veta var den är och om den lever eller inte, hellre ha bekräftat att den är överkörd än att gå och undra.
Citera
2014-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Jag tror han har flyttat ut före 15 november.
Vem kommer närmast?
Jag tippar på 20 oktober.
Citera
2014-09-23, 22:44
Medlem
Gafflens avatar
Jag bör inte outa mig för mycket, men jag kan fastställa ett par saker:

1) Berny är inte gravid.

2) Andreas är inte så jävla kär i Berny

3) Berny kan inte låta bli Andreas ex.

Mer än så bör jag inte säga då jag kanske inte " har hela bilden " men ett stort tack till den användare som berättar saker för mig.

EDIT: Tippar på max 15 oktober
Citera
2014-09-23, 22:49
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Du har rätt i att det är rätt fruktlöst att älta och att Berny förmodligen blir så till sig i trosan av uppmärksamheten att hon kommer sava ut sitt hepatitstinna ritalinfoster av bara farten... Men jag har verkligen svårt att sluta tänka på Nilas öde, det är som när en katt springer bort och det obehagliga är att inte veta var den är och om den lever eller inte, hellre ha bekräftat att den är överkörd än att gå och undra.

Jo det är klart, ovisshet is a bitch. Jag tror jag räknade valpstackaren som förlorad dagen den flyttade hem till Berny.
Citera
2014-09-23, 23:05
Medlem
Citat:
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår den här hetsen med att hon ska bevisa att Nilas lever, hålla upp dagstidningar, bevaka porten och fan och hans mormor. Tror bara hon låter bli att svara för att hon njuter av snöbollseffekten, uppmärksamheten och de galna teorierna. Vi kommer inte att få veta vad som hänt med hunden förrän hon vill det ändå. I värsta fall är den död, och det kan vi inte göra något åt. I bästa fall bor den nu med någon som av allt att döma inte klarar av att ha hund, men det är ju ingen förändring av situationen från första början. Att hon är ett jävla rövhål som inte kan stå för något längre än ett par veckor, det har hon bevisat oavsett.

Anledningen till varför jag skulle vilja ha det fastställt är mest för att oavsett hur inbitna Berny-fan än må vara så är det ytterst få saker som kan göra sprickor i piedestaler såsom tanken på små söta valpar som dödats av olika skäl.

Jag inser att det kanske inte kan skada hela fascinationen över spektaklet men det kommer förmodligen att få några att fundera... att glorian är tillverkad av en försvarslös slaktad hundvalp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in