2014-07-01, 12:14
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Möjligtvis är det relaterat till bristen att ha saker att köra det hon brukar mot, men samtidigt så undrar man. Hur man än vrider och vänder på det så är ju Bengt en stor anledning varför hon numera kan sitta i sitt LSS-boende och trycka. Utan honom så är det rätt sannolikt att hon fortfarande skulle vara en hemlös heroinist.

Så vad är det hon inte berättar och vad är den egentliga anledningen till denna uppenbarelse? Det känns aldrig riktigt okej att ifrågasätta någons upplevelse om sexuella övergrepp, men ändå så går det aldrig riktigt att släppa den där känslan av att något inte riktigt står rätt till i Småland när det gäller Berny och när hon börjar yra om saker och ting.

Även om det till stora delar är sant (inte helt osannolikt) så vad är anledningen att det dyker upp nu?

Dom utnyttjade ju varandra ( inte ok hursomhelst ) och nu spekulerar jag bara men b kanske inte får några meds utskrivna längre från honom eller liknande.
Citera
2014-07-01, 14:27
Medlem
Det kan väl inte bara vara ett sammanträffande att historier om rituella övergrepp, med religös överton, dök upp samtidigt som hon “behandlades” av denne Bengt?
Kan det vara så att hon i samtalen med honom uppmuntrades att berätta mer och mer extrema saker, som att hela hennes familj och massor av katolska präster var inblandad, att hennes mamma drogade henne innan dagliga våldtäkter, att hon låstes in och isolerades, att hon tvingades äta avföring? Allt detta påhejat av sin familj och av hela Opus Die?
Kan det ha varit ett sätt att tillfredsställa Bengts krav på alltmer “eggande” och spektakulära historier? Historier som sedan blev sanna även för henne själv men som föddes och växte under "terapin"?
Citera
2014-07-01, 15:15
Medlem
Gafflens avatar
Alltså ursäkta men vem tar duckface bilder när man är hos polisen?

B's instagram.
Citera
2014-07-01, 17:24
Medlem
elizadeaths avatar
Bortträngda minnen?^
Han kanske behandlade henne för det...
Citera
2014-07-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Alltså ursäkta men vem tar duckface bilder när man är hos polisen?

B's instagram.

Undrar jag med. Hon iklädde sig passande nog också i hemlös-mössan hon brukar tjata om. Ju mer sliten desto trovärdigare offer?
Citera
2014-07-01, 18:16
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Dom utnyttjade ju varandra ( inte ok hursomhelst ) och nu spekulerar jag bara men b kanske inte får några meds utskrivna längre från honom eller liknande.

Kan vara så.

En hel del av Bernys senaste beteende påminner en hel del om en person som har abstinens. Det är såklart att det kan härledas till heroin och hennes spontana avslut av subutex, men jag kan inte vara den enda som har tänkt på att det har eskalerat efter att hon "erkände" på sin blogg att hon snortade i sig sina ritalintabletter. En tanke är väl att personalen på hennes boende faktiskt har börjat reagera på den här typen av beteende från henne och tagit någon slags åtgärd.

Vi vet ju att de ringde till kvinnokliniken när hon började babbla som värst om sin graviditet så...
Citera
2014-07-01, 19:04
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag tror faktiskt att hon känt en tacksamhetsskuld till Bengt. Nu när pusslet börjar falla på plats är det ju med 100% han som varit hennes "insiderforskare" eller vad fan hon benämnde det som. Jag får känslan av att hon verkligen trott på honom och känt att hon varit en del av hans familj och "seriösa forskning" även om hon uppenbarligen någonstans känt att allting inte är helt rumsrent (därav inspelningarna?). Det är trots allt "tack vare" honom som hon fått 1. tak över huvudet 2. fri tillgång till xanor samt 3. känslan av att tillhöra ett sammanhang, en familj och 4. en diagnos som ger henne rätt till LSS och ett i framtiden säkrat boende, varför skulle hon INTE lita på honom? Hon är ju trots allt trasig missbrukare i grund och botten. Om det då kommer en auktoritet (läkare i detta fall) som ba "OK du får vilket lagligt knark du vill" hade jag troligtvis också gått med på onaniterapi och gud vet allt sjukt han övertalat henne till.
Och ja, Berny är en stor röv. Det är jag den första att skriva under på. Hur hon tänker och gör kommer sannolikt förbli en gåta men jag vet inte, kan känna att hon är totalt avhumaniserad här. Det Bengt gjort äcklar mig något enormt och oavsett eventuella motiv till anmälan, tja, jag bryr mig inte riktigt om dem. Hon är sjuk och kommer sannolikt alltid vara och bör behandlas som sådan och det ger inte någon rätt att utnyttja henne sexuellt.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-07-01 kl. 19:12.
Citera
2014-07-01, 20:08
Medlem
Denosynliges avatar
Det var ett jävla gnäll från hennes glitterfans på bloggen också. Det är inte en jävel som ifrågasätter om det hon påstår ha hänt mellan henne och Bengt har hänt på riktigt, för det har det säkerligen. Kanske hon brer på lite grann men det spelar ingen roll för det Bengt gjort är rent ut sagt vedervärdigt och frågan är ju om han inte borde få alla tänder utslagna och snoppen bortmonterad innan han slängs bakom galler. Förmodligen så utnyttjade Berny honom också till viss del men det gör ju inte honom oskyldig för det och det är det ingen som sagt heller. Det som ifrågasätts är varför hon inte anmält honom tidigare.

När hon höll på med R mot sin familj så uttryckte hon ju en (såklart fullt rimlig) oro över att hennes förövare kanske fortsätter med övergrepp mot någon annan. Nu har hon lagt ner R mot sin familj och den där oron verkar som bortblåst nu när hon har måleri av lgh, och nytt R mot Bengt att stå i. Men har hon inte tills nu varit oroad över att Bengt kanske fortsatt att förgripa sig på andra? Jag bara undrar varför hon väntade såhär länge med att anmäla? Hon har ju bott i sitt LSS och haft sitt "på det torra" (eller whatever) ett bra tag nu. Jag menar har hon en bra anledning så kan hon ju lika gärna bara säga det. När hon har så mycket bevis så är det ju ändå inte som att hon behöver oroa sig över sin trovärdighet liksom.
Citera
2014-07-01, 21:12
Medlem
Denosynliges avatar
Såg hennes svar till Foofie. Förklarar ju en del. Kardnialvokal hade alldeles rätt.

foofie, Igår, 16:48
Varför har du inte anmält honom tidigare Berny? Jag menar om du har alla dessa bevis? Är ju bara dumt att ge honom chansen att förgripa sig på fler medans du satt och väntade på att anmäla menar jag... Men bättre sent än aldrig. Du kan aldrig låta någon göra sådär mot dig igen Berny... även om personen ger dig piller på recept...

bernyblue, Idag, 18:25
Jag har haft kontakt med hans fru och känt mig kluven mellan den tacksamhet jag känner för att dom gav mig en bostad och min tillgivenhet till hans fru samt det andra som jag känt, att det är sjukt och inte normalt. Det tog ett tag för mig att få perspektiv helt enkelt. Ja han gav mig mycket piller på recept. Det var inte riktigt så enkelt som att det bara handlade om det heller. Men det är en av sakerna som ingick.
Citera
2014-07-01, 21:20
Medlem
ms_crowleys avatar
Oj oj oj. ..så mycket hat och orimligt intresse i en ensammen sjuk människas liv (eller kanske brist på det samma)

Skaffa ett liv och lämna flickstackarn ifred.
8 av 10 inlägg i denna tråd kvalificerar sig som direkta påhejare och uppeggare av B's problematik.

Ett sinnessjukt slags medberoende.

Om ni nu är så kloka som ni försöker göra intryck av (utan större framgång) borde ni släppa detta. Visa lite respekt, mognad och förbarmande mot en svag, sjuk människa.

Skaffa ett liv och ge B en chans att överleva sitt eget

*suck*
Citera
2014-07-01, 21:30
Medlem
Jaha, så fick ni rätt.

Minns ni att ni förutspådde detta för länge sedan, redan då hon flyttade in? "6 månader senare heter det att Bengt gjorde ditt och datt". Jupp, som ni sa, så blev det.

Så jag börjar tvivla på hennes stories och ni tror henne. Hmm..
Citera
2014-07-01, 23:54
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Minns ni att ni förutspådde detta för länge sedan, redan då hon flyttade in? "6 månader senare heter det att Bengt gjorde ditt och datt". Jupp, som ni sa, så blev det.

Det är inte särskilt svårt. Det har nämligen varit så med varenda människa som någonsin varit inblandad i hennes liv längre än en månad. Helt utan att överdriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in