Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Sanningen är nog snarare den att ni, några stycken här i tråden som verkar ha en onaturlig dragning till henne och vill följa allt hon gör, sitter och hoppas på att hon ska återuppta sitt bloggande samt att fylla Facebook med annat än oväsentligheter. Varför inte skaffa er ett liv? Varför följa allt en person som Berny Pålsson gör? Jag begriper inte hur ni kan fascineras så av henne? Förklara för mig.
Nu har jag redan brutit min egen regel om att inte skriva i denna tråden längre så skit samma (förresten var mitt förra extremt kryptiska inlägg INTE till Berny).
Kollar man igenom en hel del andra trådar under "kändisskvaller" så finns samma tendens där på sina ställen. Vid något tillfälle i det förflutna så antog någon att Jag var "starstruck" utav Berny när det i själva verket är så att jag hemskt gärna lyfter upp mina vänner känslomässigt i detta livet
när det behövs (och jag kände Berny väl under många år och har kontakt med henne då och då privat än idag). Många har nämnt termen "guilty pleasure" men där jag då undrat exakt vad vissa njuter utav.. när det går åt helvete för Berny? När det går bra? När det är "action" hela tiden? Allt kombinerat!? En del har hävdat att Berny har utnyttjat och utnyttjar samhällssystemen där jag många gånger argumenterar att med ett utav världens största skattetryck så
bör systemen i vårat samhälle fungera såpass bra att fusk och bedrägeri upptäcks hyfsat lätt (sen hur verkligheten ser ut egentligen.. det är en helt annan sak i och för sig) men så vitt Jag vet så är inte Berny dömd för att ha bedragit och utnyttjat systemet (om någon sitter inne med motsatsen och ren fakta så kan ni ju posta den) så det kan endast vara och bli subjektiva värderingar från vissas håll.
Så jag är lite utav levande frågetecken också ang detta.. kanske har sitt ursprung i att nästan dom enda idoler och förebilder jag har och har haft i hela mitt liv varit och är vänner till mig..