2014-09-24, 15:09
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Är det som man anar, att Berny trakasserar Andreas ex? när jag sett vad hon skrivit på sin sida, om hur han ska knulla henne och hur kär i hon är i han att allt är för att peta med nageln i exets öga...

Det stämmer.
Citera
2014-09-24, 15:12
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hon är ju ganska promiskuös dessutom.

Ja just det. Det kan faktiskt vara någon gammal torsk eller någon i personalen, då de är alla ofattbart kära i henne. Vem kan motstå, liksom?
Citera
2014-09-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Då hade vi rätt alltså, vi sa ju att han skulle göra henne på smällen (om hon nu verkligen är det) hur som helst så verkar hon ha ett enormt behov av att basunera ut att hon är gravid, whoever the father may be anyway... Hon verkar ju gå igång på att förnedra sig själv... Samlag verkar hon ju kunna ha med lite vem som helst, hon har ju prostituerat sig för smörgås en gång i tiden så hon har väl lärt sig att inte vara petig särskilt med tanke på hennes brister. Hon är ju ganska promiskuös dessutom.

Tidsmässigt så är nog ungen snarare Jannes.
Citera
2014-09-24, 15:34
Medlem
Gillar att hon sveper i sig whiskey på kvällarna. Det börjar bra alltså...
Citera
2014-09-24, 15:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Gillar att hon sveper i sig whiskey på kvällarna. Det börjar bra alltså...

Med alla tabletter hon drar i sig!

Viva la nykterhet! Jag undrar genuint hur stackars Theus mår och hur hennes nya kille orkar.
Citera
2014-09-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Som kommentar på en Facebook-status:

Du skall sluta höra av dig till Andreas ex på nätterna. Hon har ett liv förutom Andreas att tänka på. Sen är det inte hon som hör av sig till Andreas hela tiden....

Vad är det här för soppa egentligen? :D Tycker det verkar bra stökigt, även för att vara Berny.

Luskar men hittar inte ursprunget till kommentaren.
Hint?
Citera
2014-09-24, 15:53
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Luskar men hittar inte ursprunget till kommentaren.
Hint?

Här

Har ni förresten sett att Kim nu har diagnostiserat Doktorshatten med kronisk avundsjuka? Stackars, stackars doktorshatt Däremot kan jag inte för mitt liv förstå VAD man skulle kunna vara avundsjuk på i Bernys liv?
Citera
2014-09-24, 19:49
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Här

Har ni förresten sett att Kim nu har diagnostiserat Doktorshatten med kronisk avundsjuka? Stackars, stackars doktorshatt Däremot kan jag inte för mitt liv förstå VAD man skulle kunna vara avundsjuk på i Bernys liv?

Skojar du eller!? Jag är kroniskt avundsjuk, på att Berny får så jävla mycket ragg, jag vill också hitta Kärleken med stort K två gånger i månaden. Och jag är verkligen avundsjuk på att hon på något jävla sätt har råd med nya möbler, kläder, djur och nöjen trots sin livssituation när jag vänder på slantarna för att hålla min treåring vid god vigör och göra rätt för mig i världen. Sist men inte minst är jag avundsjuk på den enorma energi och arbetsmoral Berny besitter som har ork att storstäda var och varannan dag och skriva flera timmar om dagen på en bok som ska publiceras inom en snar framtid. En tredje bok. Jag har inte ens publicerat en!

Detta är inte sarkastiskt, jag är verkligen avundsjuk på detta.

Men min kommentar på facebook bottnar inte i min gravt handikappande avundsjuka utan i min minst lika svårhanterliga mänsklighet.

Citera
2014-09-24, 19:56
Medlem
BlotGoths avatar
habilgerbil: du är underbar
Citera
2014-09-24, 20:14
Medlem
Habilgerbil - Alla vi som är redo att bli mannen i ditt liv skriver upp oss på en lista. Så bockar du av två dejter i månaden.
Men se då fan till att bli upp över öronen kär, tatuerad, och städgalen.

Deal?
Citera
2014-09-24, 20:40
Medlem
sinfons avatar
Tänkte dela konversationen som det talades om tidigare, som nazist-Jhna lade sig i. Den kan bara ses av "friends of friends", jag tror det betyder att man måste ha en gemensam vän med Berny eller avsändaren för att se den. Den är från igår.

Citat:
Vän: Berny, jag blir orolig av alla spekulationer kring Nilas, du vet ju hur mycket jag älskar djur och särskilt hundar... Kan inte du bekräfta eller dementera ryktena som florerar, och om nu Nilas är oskadd så lämna något slags "bevis" på det typ en nytagen bild på honom som uppenbarligen är tagen med färskt datum eller liknande? Vill inte lägga mig i ditt liv men är som sagt orolig för valpen. Ta hand om dig (och djuren), kram!

Berny Pålsson: Men herregud nu blir jag jävligt besviken. Vad tror du om mig?

Vän: Jag menade inte att verka dömande i frågan, jag vill såklart tro det bästa (dvs att Nilas mår gott), jag menar mer att jag tycker att det är onödigt att låta folk bli provocerade, oroliga och börja spekulera i frågor som rör dina djur. Är du med på mitt tänk där? Det kan ju slå tillbaka på dig och i förlängningen då också Theus, samt personen som har hunden nu och personen som sålde den till dig.

Berny Pålsson: Du har känt mig i hur många år? Sen Jespertiden. Jag älskar också djur och särskilt hundar. Varken mer eller mindre än vad du gör. Jag har inget som helst krav att redogöra för mina djur. Det har jag ändå kort gjort. Det kan inte slå tillbaka på mig så länge alla mår bra och det trodde jag att du förstod att alla gör.

Vän: Vad jag förstått det som har folk på typ Flashback redan snackat om att anmäla dig till länsstyrelsen gällande djuren (och absolut, en sådan anmälan betyder ingenting om man inte har gjort något fel, och du har inga krav att redogöra för din djurhållning för random människor osv), men hela den här cirkusen kring valpen lär ju spä på det hela än mer. Är det värt att fortsätta mata trollen i den frågan, om det svärtar ner ditt rykte som djurägare ännu mer? Att du personligen kan ta folks snick och snack är en sak, men när folk börjar skriva massa negativa saker om personen som har Nilas nu samt Nilas uppfödare- just därför att du inte bekräftar/dementerar- är det en annan femma. Tänk om de i förlängningen får länsstyrelsen på sig pga detta, de kanske inte vill vara med om en sådan sak även om det är en helt obefogad, tandlös anmälan? Folk har även kontaktat MIG med oro för dina djur och jag varken kan, bör eller vill behöva hantera sådant. Som din vän sedan många år tillbaka hade jag känt mig mycket lugnare om bevis hade kunnat visas att lillen har det bra, för då kan jag referera till det och så var det bra med det liksom.

Jhna Netzell: Men herregud, FLASHBACK?! Come on? Jag har hört Berny prata om dig många gånger som en nära vän, och aldrig har jag hört henne nämna dig som en angängare till den mobb som faktiskt drivs mot henne. Att anse sig själv som en nära vän till Berny för att sedan tvivla på hennes omtömden på grund av FLASHBACK (!?!) är för mig helt orimligt. Sen att anta att tjejen i fråga har problem i sin vardag för att sedan lämna ut sin frågeställning i en KOMMENTAR eller i ett offentligt sammanhang är också fullkomligt obegripligt. Ta det i ett mail? Eller skriv ett chattmeddelande som du vet inte kommer trigga obekantas eller främmande människor? Du vet lika väl som jag vad det är för personer som sitter anonyma på nätet och vill tycka och tänka om allt möjligt kring människor de egentligen inte vet ett skvatt om. Så varför mata dessa troll, så att säga? Jag blir ledsen och faktiskt frustrerad över att denna häxjakt kring Berny fortfarnde pågår. Jag förstår verkligen inte vad dessa människor som hypar detta vill att saken utmynnar i eller om de ens vill ha ett slut på det hela till att börja med. Trött blir jag. Och ännu tröttare på de ändlösa diskussioner som fortlöper DAG EFTER DAG varenda jävla vecka varje jävla år. Och om du som vän, Linnéa fortsätter att mata denna fruktansvärda och icke normala-tråd om en person som faktiskt helt enkelt inte längre är särskilt offentlig i det sammanhang hon var förr, SLÄPP DET. TA DET I ETT PRIVAT MESS. Okej?! Okej. Det vore verkligen, VERKLIGEN, lättast för alla inblandade. Och jag tror och hoppas att även du inser detta.

Berny Pålsson: Tack älskade Jhna Netzell du är min bästis älskar sig

Berny Pålsson: om du enbart varit orolig hade du kunnat ta det i chatten privat. Men vad fan inbillar du dig?

Vän: Okej.

Andreas Jönsson: jag litar på min vän Berny och vi har vår historia och den är vår och inte er. FU haters!

Berny Pålsson: Tack ante

Idag har en annan av hennes vänner skrivit till henne (samma privacy där), men hon har inte svarat:

Citat:
Oj oj här har hänt grejer läser jag ?Min första tanke var att DU vet att uppfödaren oftast har första tjing om man inte kan ha valpen kvar?Varför skapa drama utan gör det du ska och vad som är rätt ?Sen kommer ALDRIG en annan människa kunna göra dig hel utan DU måste hitta den styrkan i dig sj annars blir det en osund besatthet ,oj oj dra i handbromsen för fan jätte roligt att ni hittat varandra men men trodde du äntligen förstod att du är en beroende och vi blir besatta om vi inte ser upp och sen äh orkar inte

Och för er som inte har facebook alls, ni får ju inte missa hunddoktorns inlägg: http://bayimg.com/lAAkbaagJ Kolla antal likes också
Citera
2014-09-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Och för er som inte har facebook alls, ni får ju inte missa hunddoktorns inlägg: http://bayimg.com/lAAkbaagJ Kolla antal likes också

Haha, oh snap! Vad jag älskar denna Felicia!!! :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in