Tänkte dela konversationen som det talades om tidigare, som nazist-Jhna lade sig i. Den kan bara ses av "friends of friends", jag tror det betyder att man måste ha en gemensam vän med Berny eller avsändaren för att se den. Den är från igår.
Citat:
Vän: Berny, jag blir orolig av alla spekulationer kring Nilas, du vet ju hur mycket jag älskar djur och särskilt hundar... Kan inte du bekräfta eller dementera ryktena som florerar, och om nu Nilas är oskadd så lämna något slags "bevis" på det typ en nytagen bild på honom som uppenbarligen är tagen med färskt datum eller liknande? Vill inte lägga mig i ditt liv men är som sagt orolig för valpen. Ta hand om dig (och djuren), kram!
Berny Pålsson: Men herregud nu blir jag jävligt besviken. Vad tror du om mig?
Vän: Jag menade inte att verka dömande i frågan, jag vill såklart tro det bästa (dvs att Nilas mår gott), jag menar mer att jag tycker att det är onödigt att låta folk bli provocerade, oroliga och börja spekulera i frågor som rör dina djur. Är du med på mitt tänk där? Det kan ju slå tillbaka på dig och i förlängningen då också Theus, samt personen som har hunden nu och personen som sålde den till dig.
Berny Pålsson: Du har känt mig i hur många år? Sen Jespertiden. Jag älskar också djur och särskilt hundar. Varken mer eller mindre än vad du gör. Jag har inget som helst krav att redogöra för mina djur. Det har jag ändå kort gjort. Det kan inte slå tillbaka på mig så länge alla mår bra och det trodde jag att du förstod att alla gör.
Vän: Vad jag förstått det som har folk på typ Flashback redan snackat om att anmäla dig till länsstyrelsen gällande djuren (och absolut, en sådan anmälan betyder ingenting om man inte har gjort något fel, och du har inga krav att redogöra för din djurhållning för random människor osv), men hela den här cirkusen kring valpen lär ju spä på det hela än mer. Är det värt att fortsätta mata trollen i den frågan, om det svärtar ner ditt rykte som djurägare ännu mer? Att du personligen kan ta folks snick och snack är en sak, men när folk börjar skriva massa negativa saker om personen som har Nilas nu samt Nilas uppfödare- just därför att du inte bekräftar/dementerar- är det en annan femma. Tänk om de i förlängningen får länsstyrelsen på sig pga detta, de kanske inte vill vara med om en sådan sak även om det är en helt obefogad, tandlös anmälan? Folk har även kontaktat MIG med oro för dina djur och jag varken kan, bör eller vill behöva hantera sådant. Som din vän sedan många år tillbaka hade jag känt mig mycket lugnare om bevis hade kunnat visas att lillen har det bra, för då kan jag referera till det och så var det bra med det liksom.
Jhna Netzell: Men herregud, FLASHBACK?! Come on? Jag har hört Berny prata om dig många gånger som en nära vän, och aldrig har jag hört henne nämna dig som en angängare till den mobb som faktiskt drivs mot henne. Att anse sig själv som en nära vän till Berny för att sedan tvivla på hennes omtömden på grund av FLASHBACK (!?!) är för mig helt orimligt. Sen att anta att tjejen i fråga har problem i sin vardag för att sedan lämna ut sin frågeställning i en KOMMENTAR eller i ett offentligt sammanhang är också fullkomligt obegripligt. Ta det i ett mail? Eller skriv ett chattmeddelande som du vet inte kommer trigga obekantas eller främmande människor? Du vet lika väl som jag vad det är för personer som sitter anonyma på nätet och vill tycka och tänka om allt möjligt kring människor de egentligen inte vet ett skvatt om. Så varför mata dessa troll, så att säga? Jag blir ledsen och faktiskt frustrerad över att denna häxjakt kring Berny fortfarnde pågår. Jag förstår verkligen inte vad dessa människor som hypar detta vill att saken utmynnar i eller om de ens vill ha ett slut på det hela till att börja med. Trött blir jag. Och ännu tröttare på de ändlösa diskussioner som fortlöper DAG EFTER DAG varenda jävla vecka varje jävla år. Och om du som vän, Linnéa fortsätter att mata denna fruktansvärda och icke normala-tråd om en person som faktiskt helt enkelt inte längre är särskilt offentlig i det sammanhang hon var förr, SLÄPP DET. TA DET I ETT PRIVAT MESS. Okej?! Okej. Det vore verkligen, VERKLIGEN, lättast för alla inblandade. Och jag tror och hoppas att även du inser detta.
Berny Pålsson: Tack älskade Jhna Netzell du är min bästis älskar sig
Berny Pålsson: om du enbart varit orolig hade du kunnat ta det i chatten privat. Men vad fan inbillar du dig?
Vän: Okej.
Andreas Jönsson: jag litar på min vän Berny och vi har vår historia och den är vår och inte er. FU haters!
Berny Pålsson: Tack ante
Idag har en annan av hennes vänner skrivit till henne (samma privacy där), men hon har inte svarat:
Citat:
Oj oj här har hänt grejer läser jag ?Min första tanke var att DU vet att uppfödaren oftast har första tjing om man inte kan ha valpen kvar?Varför skapa drama utan gör det du ska och vad som är rätt ?Sen kommer ALDRIG en annan människa kunna göra dig hel utan DU måste hitta den styrkan i dig sj annars blir det en osund besatthet ,oj oj dra i handbromsen för fan jätte roligt att ni hittat varandra men men trodde du äntligen förstod att du är en beroende och vi blir besatta om vi inte ser upp och sen äh orkar inte
Och för er som inte har facebook alls, ni får ju inte missa hunddoktorns inlägg:
http://bayimg.com/lAAkbaagJ Kolla antal likes också