2014-09-18, 23:57
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Frågan är ju vart botten ligger. Normalt har det varit ganska lätt att avfärda paniken vid irrelevanta "nyheter" och liknande, desto svårare nu när man inte har något som helst att peka på.
Rent historiskt sett så har botten på en krasch efter en bubbla aldrig varit lägre än toppen på den föregående bubblan. Nu behöver ju inte detta säga någonting alls om framtiden egentligen, men jag ser ändå 266 USD som någon absolut botten tack vare detta. Om vi någonsin går under 266 igen annat än som en momentan short squeeze dipp så får jag omvärdera min ståndpunkt.

Dessutom har Bitcoins rallyn alltid börjat när jag har slutat att förvänta mig ett rally. Så panikkänslor är ett gott tecken för framtiden.
Citera
2014-09-19, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
https://bitcointalk.org/index.php?topic=787840.0

Citat:
Don't be stupid. Merchants accepting BTC and converting it automatically to fiat. Ex BTC users not buying back in again, because they don't trust scam money anymore. Everyone just wants to get rid of it, miners, too. It's a long way down.

SELL NOW OR LOSE EVERYTHING

var det någon som skrev. vet inte om en ska ta det allt för seriöst när han bara trollar skiten ur alla
Citera
2014-09-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
var det någon som skrev. vet inte om en ska ta det allt för seriöst när han bara trollar skiten ur alla

Saken är väl den att de stora företagen som börjat ta betalt i BTC vill få in FIAT pengar, kan ju vara sant men man vet aldrig. Det har ju inte kommit några dåliga nyheter på ett tag, mysterium för mig att den sjunkit så mycket.
Citera
2014-09-19, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Saken är väl den att de stora företagen som börjat ta betalt i BTC vill få in FIAT pengar, kan ju vara sant men man vet aldrig. Det har ju inte kommit några dåliga nyheter på ett tag, mysterium för mig att den sjunkit så mycket.

Ja givetvis kan inte ett seriöst företag trolla med sina aktieägares pengar på detta sättet utan de tjänar pengar på att folk ska dumpa sina bitcoins på marknaden via dem.

Dumpar folk bitcoin utan att någon köper upp dem så går de givetvis ner i pris.

Går bitcoin ner eller upp i pris lite så börjar idioter spekulera direkt därför rör sig marknaden väldigt snabbt ibland.

Det tar nog inte allt för lång tid innan vi får reda på om bitcoin kommer hålla i längden och vad värdet av en bitcoin egentligen är.
Citera
2014-09-19, 07:50
Medlem
Trillskes avatar
Man får väl helt enkelt hoppas att det är något stort skumt innehav som sålt av, det är ju faktiskt positivt i sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
Han plus 2-3 till konton på bitcointalk speculation är antingen lite smått(?) efterblivna och uttråkade (troll), eller så försöker de/den faktiskt påverka marknaden. Nån liten stackare som får 1 cent/inlägg för det tex, jag ser faktiskt inte det som helt otroligt. Skulle krävas ett så enormt tråkigt liv för att orka annars.

Sen har ju förstås speculation närmare 0 kvalitet ändå, men kan ju ändå vara bra att veta.

Här har ni dock kvalitetstråd i sammanhanget:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=51859.0
Senast redigerad av Trillske 2014-09-19 kl. 07:59.
Citera
2014-09-19, 21:09
Medlem
FooFighterss avatar
Har säkert behandlats tidigare, men hur mycket pengar från Bitcoins vågar man dra in på sitt bankkonto utan att Skatteverket blir nyfikna?
Citera
2014-09-21, 10:30
Medlem
massepojkens avatar
Efter att ha varit skeptisk en lång tid och gått ur bitcoinmarknaden i våras så börjar mitt intresse för bitcoin att vakna igen.

Det är en sak alla förbisett och kursen kommer snart börja klättra. Frågan är om vi ska ner lite till innan rallyt kommer.

Än så länge avvaktar massepojken men magkänslan är där och vi gör oss redo för take off
Senast redigerad av massepojken 2014-09-21 kl. 10:45.
Citera
2014-09-21, 11:42
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Efter att ha varit skeptisk en lång tid och gått ur bitcoinmarknaden i våras så börjar mitt intresse för bitcoin att vakna igen.

Det är en sak alla förbisett och kursen kommer snart börja klättra. Frågan är om vi ska ner lite till innan rallyt kommer.

Än så länge avvaktar massepojken men magkänslan är där och vi gör oss redo för take off
Härligt masse, välkommen tillbaka med dina skarpa analyser.
Citera
2014-09-21, 22:12
Medlem
Såg just på min mobil via blockchainappen att jag fått två satoshis till någon av mina plånböcker. Ser dock inte vilken eftersom det bara står BtcSm..., alltså tre punkter för att visa att det inte är hela namnet.

Frågan är då hur jag ser hela namnet? Hittar inte funktionen som gör det möjligt att se. Någon annan här som har erfarenhet av blockchainappen? Känns ju rätt värdelöst att man inte kan se vilken av de plånböcker man har inlagda som mottagit och skickat vad.
Citera
2014-09-23, 20:25
Medlem
Baskis avatar
Sådär nu börjar vi gasa igen :-) Bitstamp 450$ USD
Senast redigerad av Baski 2014-09-23 kl. 20:30.
Citera
2014-09-23, 20:56
Medlem
brevlunds avatar
Ligger på dryga 3' på fybse. Jag tror på att vänta med att handla.
Citera
2014-09-23, 21:07
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Ligger på dryga 3' på fybse. Jag tror på att vänta med att handla.
Handla på Fybse nu och sälj av på Bitstamp direkt?=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in