2014-09-24, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Sådär nu börjar vi gasa igen :-) Bitstamp 450$ USD

Har ökat nå brutalt sen paypal gick ut med att de kommer börja med bitcoin-betalningar osv...! YAY
Citera
2014-09-26, 23:10
Medlem
Skuttade upp till 450 men lika snabbt tillbaka till runt 400$.

Det som händer är inflation inom bitcoin. Det finns mer bitcoins än vad folk behöver så därför går priset ner och kommer fortsätta gå ner.
Citera
2014-09-27, 14:06
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Skuttade upp till 450 men lika snabbt tillbaka till runt 400$.

Det som händer är inflation inom bitcoin. Det finns mer bitcoins än vad folk behöver så därför går priset ner och kommer fortsätta gå ner.
Bara att sälja om magkänslan säger det.

Men du har däremot ingen bra förklaringsmodell. Bitcoin är nämligen prissatt utifrån spekulation, inte användning. D.v.s. du modellerar demand helt fel. Användning sätter bara teoretiskt bottenpris och den vet ingen vart den är, och kommer inte veta det heller eftersom praktisk botten kommer att innehålla spekulation - åtminstone ett bra tag framöver.

Slutsatsen är också helt fel. Om det skulle finnas fler bitcoins än vad folk behöver skulle de inte kosta $400 styck.
Citera
2014-09-28, 18:43
Medlem
Resanhems avatar
Var ska man vända sig om man vill köpa bitcoins snabbt och simpelt utan massa ID-bilder osv? Gärna med swish.
Citera
2014-09-28, 19:01
Medlem
loxas avatar
Under $390 nu, tjosan!
Glad att jag sålde av mig mitt innehav i höstas.
Citera
2014-09-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Bara att sälja om magkänslan säger det.

Men du har däremot ingen bra förklaringsmodell. Bitcoin är nämligen prissatt utifrån spekulation, inte användning. D.v.s. du modellerar demand helt fel. Användning sätter bara teoretiskt bottenpris och den vet ingen vart den är, och kommer inte veta det heller eftersom praktisk botten kommer att innehålla spekulation - åtminstone ett bra tag framöver.

Slutsatsen är också helt fel. Om det skulle finnas fler bitcoins än vad folk behöver skulle de inte kosta $400 styck.

Det man spekulerar om är väl framtid användning? Så när folk inser att ingen vill ha dem droppar priset.
Vill folk använda dem så ökar priset.

Resten beror på hur de som sitter på 80% av alla bitcoin väljer att göra också.
Citera
2014-09-29, 01:35
Medlem
Vad händer? droppar ju nått sjukt. Nån som tror det kommer stanna snart? inte bra för mig just nu. köpte på 2.9
Citera
2014-09-29, 08:45
Medlem
narkis avatar
Finns det något ställe som inte kräver att man skickar in bild på ID eller reggar sig med något mobilnr?
Samt vart brukar folk köpa btc för att få en bra kurs?
Citera
2014-09-29, 17:47
Medlem
Resanhems avatar
Om man ser sin betalning i blockchain, hur länge kan man behöva vänta innan man har det på sin plånbok?
Citera
2014-09-29, 18:40
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Om man ser sin betalning i blockchain, hur länge kan man behöva vänta innan man har det på sin plånbok?
0 sekunder.

Jag antar att du använder Bitcoin Core och att den fortfarande synkroniserar med nätverket. Det kommer ta ett tag. Det finns lättviktsklienter som inte behöver ladda ner och verifiera hela blockkedjan. Men nu har du redan skickat till din adress i Bitcoin Core och då skulle jag rekommendera att du helt enkelt väntar på att klienten blir helt synkroniserad.

Jag brukar annars rekommendera klienten Electrum. Det är en lättviktsklient som dessutom har en väldigt säker och användarvänlig backup-lösning. Om du tänkte fortsätta använda Bitcoin i framtiden så kan du överväga att byta klient.
Citera
2014-09-30, 00:25
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det man spekulerar om är väl framtid användning? Så när folk inser att ingen vill ha dem droppar priset.
Vill folk använda dem så ökar priset.

Resten beror på hur de som sitter på 80% av alla bitcoin väljer att göra också.
Nej, det finns ingen vidare stark koppling mellan användning och kortsiktig spekulation.

Det är inte ens något jag behöver argumentera för: bitcoins används inte mindre och mindre, de används fortfarande tvärt om mer och mer. Jag vet inte om du missat det.

Priset har samtidigt gått ned. D.v.s. I sådanna fall omvänd korrelation (mer troligt ingen stark korrelation alls, även om användning i dagsläget visserligen i stor grad medför konvertering till fiat).
Citera
2014-09-30, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Finns det något ställe som inte kräver att man skickar in bild på ID eller reggar sig med något mobilnr?
Samt vart brukar folk köpa btc för att få en bra kurs?
Jag har inte provat själv men folk verkar nöjda med Circle.com.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in