Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt.Obvious
Har ni några goda recept med stekt pasta och kyckling? Känner att jag har lite dålig fantasi för tillfället.

Hmm, curry funkar ju eller chili. Men annars kanske släng ihop nåt med purjolök, röd paprika, gul paprika, bladpersilja, finrivet skal av 1 citron och tryck in citronjuicen åxå. CF eller grädde, kanske ägg skulle passa till i geggan åxå. Månne en vitlök skulle få vara med åxå...
Lite hetta får du nog tillsätta, nudlar och kyckling i olika varianter var stapelföda i 3 månader så jag skulle inte ens testa just nu.
Men pastan och kycklingen smakar ju nästan inte nåt så lite surt, lite lök och färger samt lite hetta gör ju att det smakar nåt. Fett är en bra smakbärare så därav CF eller grädde och ett ägg till gör ju sitt jobb åxå. Funderar dock på att inte använda CF när jag hade citron... en skvätt grädde är nog bättre.
S&P till det och kanske en skvätt ketchup då jag inte slängde i tomater skulle jag nog åxå ha i. Men det är lite optional, månne soya skulle fungera... Ingen aning. Då får man vara lite försiktigare med saltet.
Tja lite Thaiinspirerat men det var det jag kom på.