2014-09-14, 00:59
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Självklart, har jag fel så har jag inga som helst problem och erkänna det

Eller hur?

Jag har frågat om och om och om och om igen om du kan nämna EN ENDA punkt där du tycker att du fått tillräckliga svar. Hittills inget svar.
Citera
2014-09-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Eller hur?

Jag har frågat om och om och om och om igen om du kan nämna EN ENDA punkt där du tycker att du fått tillräckliga svar. Hittills inget svar.

Blir imponerad av den som lyckas diskutera vettigt med dig

Det här området behöver inte diskuteras mer, vi vet vad som hände

Nu gäller det att försöka förhindra att sådana här galenskaper fortsätter för det krigas för fullt för att förhindra länder med olja att sälja det i något annat än dollar
Citera
2014-09-14, 09:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och jag gav dig en länk där det är beskrivet

dina frågor är iofs rätt puckade (otroligt korkade). du kan ju se att ambulansen har en del damm på sig. om den kommit dit efter rasen så hade det ju varit ett tecken på än mindre bråte än det som fanns. På länken fanns en större bild och du kan se att avståndet ligger på kanske 10-30 meter
ambulansen finns även med i denna filmen så där är det lättare att se: https://www.youtube.com/watch?v=QnnXTrw88P4#t=0m30s

Nej jag kan inte "se" att avståndet till wtc1's ursprungliga plats är 10-30 meter, jag kan inte heller se att det är "approximately 30 feet" som Judy Woods uppskattar det till.
Jag kan se att ambulansen har damm på sig, men jag kan inte se när ambulansen kom dit eller när dammet kom dit (Dammet kan ju lika väl vara från t.ex.wtc7).
Och även om dammet är från wtc1 så betyder det ingenting, folk överlevde ju t.o.m raset så varför skulle inte en ambulans kunna klara sig hyfsat oskadd också? Men visst, du får väl tro att en dammig ambulans är bevis för superdödsstrålar om du vill..
Citera
2014-09-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag kan inte "se" att avståndet till wtc1's ursprungliga plats är 10-30 meter, jag kan inte heller se att det är "approximately 30 feet" som Judy Woods uppskattar det till.
Jag kan se att ambulansen har damm på sig, men jag kan inte se när ambulansen kom dit eller när dammet kom dit (Dammet kan ju lika väl vara från t.ex.wtc7).
Och även om dammet är från wtc1 så betyder det ingenting, folk överlevde ju t.o.m raset så varför skulle inte en ambulans kunna klara sig hyfsat oskadd också? Men visst, du får väl tro att en dammig ambulans är bevis för superdödsstrålar om du vill..

Även om du har svårt att bedöma avstånd eller ifrågasätter hur ambulansen kom dit så ser du hur lite som finns kvar. Du kan se att det knappt finns något efter tornen. Högen med skrot borde vara gigantisk men den finns inte.

Alla vet att du kan se det här, du vet det själv. Vad är det som driver dig att fortsätta så som du gör?
Citera
2014-09-14, 11:20
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Även om du har svårt att bedöma avstånd eller ifrågasätter hur ambulansen kom dit så ser du hur lite som finns kvar. Du kan se att det knappt finns något efter tornen. Högen med skrot borde vara gigantisk men den finns inte.

Alla vet att du kan se det här, du vet det själv. Vad är det som driver dig att fortsätta så som du gör?

Men hur blåst är du mellan öronen?

Knappt något efter tornen??? Det ligger rätt mycket stål där, betydligt mer än dina korkade 1% trams, samt tornen rasade inte rätt ner, vilket även syns även i dina så kallade stödvideos för förintande stråle.

Så den nerdammade ambulansen med den skadade dörren kan absolut klara sig när byggnaderna rasade om den stod i rätt läge, bara ren idioti kan få någon att tro att detta skulle stödja förintelsestrålen teorin.
Citera
2014-09-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Så den nerdammade ambulansen med den skadade dörren kan absolut klara sig när byggnaderna rasade om den stod i rätt läge, bara ren idioti kan få någon att tro att detta skulle stödja förintelsestrålen teorin.
Missade du den kvastliknande formen av mängder av skräp som man såg när tornen kollapsade? Personligen tycker jag det såg ut som en hel del skräp som sprutade ut där, att stå mitt under utan att bli träffad av något borde väl vara någon form av mirakel?
Om man sedan tittar sig om och ser att lagret med skräp kanske ens motsvarar den tjocklek som det borde vara om man slår sönder betongen för en våning i byggnaden, då blir man nog rätt misstänksam.
Citera
2014-09-14, 15:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Missade du den kvastliknande formen av mängder av skräp som man såg när tornen kollapsade? Personligen tycker jag det såg ut som en hel del skräp som sprutade ut där, att stå mitt under utan att bli träffad av något borde väl vara någon form av mirakel?
Om man sedan tittar sig om och ser att lagret med skräp kanske ens motsvarar den tjocklek som det borde vara om man slår sönder betongen för en våning i byggnaden, då blir man nog rätt misstänksam.

Jaha och!! Nej det är inget mirakel men din bild ger för lite information postion i förhållande till var byggnaden står. Fixa en bild uppifrån så att perspektivet blir rätt så kan vi bedöma kvastform eller inte.

Vilket lager skräp?? Det på ambulansen eller bakom?

En våning? Du får nog lämna tillbaka ögonmåttet till affären du köpte det om du har garanti kvar
Citera
2014-09-14, 16:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Då kan man ju tycka att de 1500 brandmän, byggnadsarbetare, svetsare, traktorförare etc etc som jobbade i 9 månader med att städa upp efter raset egentligen borde ha klarat det på en eftremiddag utan större problem?
Om (som du påstår) det återstod 1 % av de 1 miljon ton som byggnaderna bestod av, så skulle det räckt med 1 lastbil om dagen för att frakta bort alltihop..
Jag TROR det skulle ha märkts.. Men de kanske hade hologramlastbilar också?
Citera
2014-09-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då kan man ju tycka att de 1500 brandmän, byggnadsarbetare, svetsare, traktorförare etc etc som jobbade i 9 månader med att städa upp efter raset egentligen borde ha klarat det på en eftremiddag utan större problem?
Beror på hur man städat. Man kanske också ville undersöka om det gick att hitta döda innan det var dags att städa. Det var tre riktigt stora byggnader som rasade och några andra stora byggnader som vart kraftigt förstörda. Om dessa trillat ner av sin egna tyngd hade det inte räckt med 9 månader för att städa upp. Det hade varit ett arbete som pågått i flera år

Här är en film som visar kvasten bra: https://www.youtube.com/watch?v=y3T1euqoY0M
Att det skulle finnas en oskadad bil mitt under all den skiten är extremt osannolikt
Citera
2014-09-14, 16:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Beror på hur man städat. Man kanske också ville undersöka om det gick att hitta döda innan det var dags att städa. Det var tre riktigt stora byggnader som rasade och några andra stora byggnader som vart kraftigt förstörda. Om dessa trillat ner av sin egna tyngd hade det inte räckt med 9 månader för att städa upp. Det hade varit ett arbete som pågått i flera år

Här är en film som visar kvasten bra: https://www.youtube.com/watch?v=y3T1euqoY0M
Att det skulle finnas en oskadad bil mitt under all den skiten är extremt osannolikt

Ännu mer befängda påståenden utan grund, visst om de använde en 90 åring med en skopa och en lastbil skulle det ta flera år annars rent och skärt trams.
Citera
2014-09-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ännu mer befängda påståenden utan grund, visst om de använde en 90 åring med en skopa och en lastbil skulle det ta flera år annars rent och skärt trams.

Du tror det bara hade varit och ta första bästa lyftkranar och bära iväg balkar mm?
De fundament på ytterväggarna bestod tre fyrkantsbalkar som satt i ett plattstål, bara en sådan vägde över 4 ton. Att hitta en lyftkran som kan sträcka sig upp mot en gigantisk hög (den borde varit gigantisk) och som klarar att lyfta det är en mycket mastig uppgift.
Citera
2014-09-14, 17:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du tror det bara hade varit och ta första bästa lyftkranar och bära iväg balkar mm?
De fundament på ytterväggarna bestod tre fyrkantsbalkar som satt i ett plattstål, bara en sådan vägde över 4 ton. Att hitta en lyftkran som kan sträcka sig upp mot en gigantisk hög (den borde varit gigantisk) och som klarar att lyfta det är en mycket mastig uppgift.

Hört talas om skärbrännare??? Det där med stor hög har redan svarats på tidgare och din redovisning hur du skulle få till din hög har liksom dina andra bevis lyst med sin frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in