2011-09-14, 17:04
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du svamlar om detta med att man har förstört bevis, men som vanligt så har du som andra konspirationstroende noll koll på hur det fungerar i verkligheten, och vad man faktiskt gjorde eller inte gjorde.

Jämför med hur det går till i t ex ett mordfall.

Om t ex ett mord har begåtts i en byggnad så gör brottsplatstekniker en grundlig undersökning och samlar in div. material som de anser kan vara eller kan bli bevismaterial, samt att de tar prover som de anser är relevanta. Detta loggas och sparas sen i ett arkiv för kommande behov. T ex så kan man ofta plocka fram sådant bevismaterial från arkiv som rör många år gamla brott.

Om brottsplatsen samtidigt är en katastrofplats med skadade så måste man även ta hänsyn till att räddningsarbetet för att rädda liv är viktigast och då måste de få göra vad som är nödvändigt för att försöka undsätta, hitta ev. överlevande och rädda dessa. Om ev. bevismaterial då kan bli förstört är inte mycket att göra nåt åt.

Om någon har blivit mördad i en lägenhet och sen gärningsmannen startat en brand för att försöka dölja sitt brott. Så sker samma sak som jag beskrev i början, sen när teknikerna med sitt jobb att samla in material och prover som kan vara viktiga för utredningen, säkra bevis som det heter. Så kommer sen lägenheten att stå avspärrad ett tag, men inte alls så länge innan den saneras och renoveras, och då kastas allt som ska bytas på tippen. Man spar alltså inte heller i dessa fall allt utan massor går på tippen för teknikerna har redan samlat in det som de anser är relevant och som de behöver av vad som finns.

Ungefär detsamma skedde i 9/11 med t ex tornen. De var en katastrofplats så man måste prioritera sökandet efter ev. överlevande. Men man samlade även in och säkrade bevismaterial. Sen efter att detta var klart så rensade man platsen och mycket av rasmassorna blev sopor eller såldes som skrot. Men ännu idag finns det en hel del material, balkar och annat, sparat som bevismaterial. De ligger magasinerade.

Dr Tinnitus

Inte så konstigt att det inte finns några bevis på exv Nano-thermite då NIST fullkomligt sket i att ens testa efter explosionrester.
Du tycker inte det är konstigt?
Inget jävla skitsnack nu, du tycker verkligen inte det är konstigt?
Citera
2011-09-14, 17:05
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du svamlar om detta med att man har förstört bevis, men som vanligt så har du som andra konspirationstroende noll koll på hur det fungerar i verkligheten, och vad man faktiskt gjorde eller inte gjorde.

På ledarsidan i Fire engineering kunde man 2002 läsa bland annat detta skrivet av Bill Manning, chefsredaktör. För att du, Dr Tinnitus, ska förstå att det är du som har noll koll, alternativt far med osanning, så har jag fetat vissa extra intressanta partier.

Citat:
Did they throw away the locked doors from the Triangle Shirtwaist Fire? Did they throw away the gas can used at the Happyland Social Club Fire? Did they cast aside the pressure-regulating valves at the Meridian Plaza Fire? Of course not. But essentially, that's what they're doing at the World Trade Center.
For more than three months, structural steel from the World Trade Center has been and continues to be cut up and sold for scrap. Crucial evidence that could answer many questions about high-rise building design practices and performance under fire conditions is on the slow boat to China, perhaps never to be seen again in America until you buy your next car.
Och.

Citat:
Such destruction of evidence shows the astounding ignorance of government officials to the value of a thorough, scientific investigation of the largest fire-induced collapse in world history. I have combed through our national standard for fire investigation, NFPA 921, but nowhere in it does one find an exemption allowing the destruction of evidence for buildings over 10 stories tall.

Och.

Citat:
Fire Engineering has good reason to believe that the "official investigation" blessed by FEMA and run by the American Society of Civil Engineers is a half-baked farce that may already have been commandeered by political forces whose primary interests, to put it mildly, lie far afield of full disclosure.
Citera
2011-09-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
På ledarsidan i Fire engineering kunde man 2002 läsa bland annat detta

Eftersom de troende inte klarar av att argumentera, får man väl sköta deras sida också.
Ett vanligt argument är att en väldig massa människor rimligtvis borde känna till en del, på ett ganska kraftigt sätt.
Varför reagerar de inte?

Hur borde t ex inblandade brandmän reagera?
Själv tycker jag det du postar verkar som en helt rimlig reaktion...

Hur ser det ut på andra håll?
Citera
2011-09-14, 17:39
Medlem
BlizzardKings avatar
Civilingenjör Flipp-Flopp frågade efter en film "där en stor skyskrapa vippar" för att bli överbevisad. Kan denna video få dig att kliva ner från din piedestal?

http://www.youtube.com/watch?v=5wwDF58Hw9M&feature=related
Citera
2011-09-14, 17:48
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Civilingenjör Flipp-Flopp frågade efter en film "där en stor skyskrapa vippar" för att bli överbevisad. Kan denna video få dig att kliva ner från din piedestal?

http://www.youtube.com/watch?v=5wwDF...eature=related

Jag har redan postat den videon med adress Herr Civilingenjör, men tydligen imponerade detta inte alls på Herr Civilingenjör, detta var vad Herr Civilingenjör hade att säga om saken:

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Civilingenjör
Ovanstående film bevisar inte din tes, snarare tvärt om. Den enda byggnaden som är någorlunda lik WTC i storlek och form är den sista byggnaden. Den rasar nästan exakt som WTC 1, 2 & 7. Skillnaden är att man ser att denna byggnad är en kontrollerad sprängning (observera alla explosioner).

Edit: Fetade det extra roliga partiet.
Senast redigerad av Arthur Dent 2011-09-14 kl. 17:51.
Citera
2011-09-14, 17:52
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Jag har redan postat den videon med adress Herr Civilingenjör, men tydligen imponerade detta inte alls Herr Civilingenjör, detta var vad Herr Civilingenjör hade att säga om saken:

Edit: Fetade det extra roliga partiet.

Hur besvarade du hans sista mening? Antar att du inte tyckte det var så roligt att han påpekade det som skiljer kontrollerade rivningar ifrån WTC.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2011-09-14 kl. 17:55. Anledning: g
Citera
2011-09-14, 18:00
Medlem
Citat:
Officiella bevis för att det fanns sprängmedel, eller för att det inte fanns sprängmedel, saknas därför att man underlät sig att testa för sprängmedel. Trots att brandmän, poliser och civilister vittnade om explosioner. Och trots att test för sprängmedel skall göras vid denna typ av olycka. Är det inte så enkelt?
Jo, i så fall är det precis så enkelt att man inte har testat för sprängmedel. Men det säger inte mer än att de inte har testat för det. Det innebär inte per automatik att det faktiskt användes sprängmedel eller att nån medvetet har förstört bevisen för att det användes sprängmedel, vilket var precis vad jag skrev i mitt inlägg. Som du skriver skulle testerna lika gärna ha kunnat visa att det inte användes sprängmedel.

Det är inte misstanken om sprängmedel i sig som är "fel", utan att man använder bristen på bevis som ett bevis för en redan förutfattad mening. Med det sättet att resonera kan man ju se till att man aldrig kan bli motbevisad. Till exempel:

"De hittade spår efter sprängmedel! Jag hade rätt!"
"De letade inte efter sprängmedel! De röjde alltså undan alla spår efter sprängmedlen! Jag hade rätt!"
"De letade efter sprängmedel men hittade inga spår! De är köpta av regeringen! Jag hade rätt!"
Citera
2011-09-14, 18:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur besvarade du hans sista mening?

Vet inte om det var i den vevan som jag informerade Herr Civilingenjör att jag inte tänker diskutera med honom förrän han slutar trolla.
Men jag har vid andra tillfällen besvarat frågeställningen om varför det inte låter som vid en konventionell kontrollerad sprängning med att det inte var en konventionell kontrollerad sprängning. Thermit är alldeles för dyrt att använda för privata demoleringsfirmor, CIA/Mossad däremot behöver inte tänka på bokslutet och för dylika tillika militären är det bara fördelar med thermit, ljudbilden blir tex väldigt mycket lägre, avsaknaden av synliga explosioner är ytterligare en fördel.
Citera
2011-09-14, 18:09
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

http://www.youtube.com/watch?v=5wwDF58Hw9M&feature=related

Mest för att visa Herr Civilingenjör.

http://www.youtube.com/watch?v=I_jkIA09fgI&feature=related
Citera
2011-09-14, 18:10
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Jo, i så fall är det precis så enkelt att man inte har testat för sprängmedel. Men det säger inte mer än att de inte har testat för det. Det innebär inte per automatik att det faktiskt användes sprängmedel eller att nån medvetet har förstört bevisen för att det användes sprängmedel, vilket var precis vad jag skrev i mitt inlägg. Som du skriver skulle testerna lika gärna ha kunnat visa att det inte användes sprängmedel.

Det är inte misstanken om sprängmedel i sig som är "fel", utan att man använder bristen på bevis som ett bevis för en redan förutfattad mening. Med det sättet att resonera kan man ju se till att man aldrig kan bli motbevisad. Till exempel:

"De hittade spår efter sprängmedel! Jag hade rätt!"
"De letade inte efter sprängmedel! De röjde alltså undan alla spår efter sprängmedlen! Jag hade rätt!"
"De letade efter sprängmedel men hittade inga spår! De är köpta av regeringen! Jag hade rätt!"

Visst är det så, men frågan är ju ändå VARFÖR de inte testade det i slutändan?
Citera
2011-09-14, 18:16
Medlem
Citat:
... är det bara fördelar med thermit, ljudbilden blir tex väldigt mycket lägre, avsaknaden av synliga explosioner är ytterligare en fördel.

Det var alltså (enligt dig) en "Controlled Demolition" av ett slag som aldrig används kommersiellt.
Men då undrar man ju varför truthers sätter så stor tilltro på uttalanden från s.k. "experter" på kommersiell CD.
Deras utsagor har ju egentligen inget värde för att styrka termit-teorierna...

/T
Citera
2011-09-14, 18:27
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det var alltså (enligt dig) en "Controlled Demolition" av ett slag som aldrig används kommersiellt.
Men då undrar man ju varför truthers sätter så stor tilltro på uttalanden från s.k. "experter" på kommersiell CD.
Deras utsagor har ju egentligen inget värde för att styrka termit-teorierna...

/T

För det första så ljuger du, jag skrev inte att det aldrig används kommersiellt, för det andra må thermit låta mindre och synas mindre men resultatet är det samma, för det tredje har deras utsagor stort värde för att styrka teorierna om kontrollerad sprängning för det är vad de sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in