2014-09-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
2. detta åstadkoms av ett energivapen du inte vet något om
Vet du något vapen som gör sönder saker som inte har energi?

Du tror ju att den lägesenergi som byggnaden har räcker för pulvriseringen, hur dumt är inte det?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-12 kl. 22:45.
Citera
2014-09-12, 22:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vet du något vapen som gör sönder saker som inte har energi?

Å vad fyndigt. Du vet precis vad jag menar. Och som vanligt så bemöter du inte det som skrivs.

Citat:
Du tror ju att den lägesenergi som byggnaden har räcker för pulvriseringen, hur dumt är inte det?

Säkerligen urbota korkat i din ögon. Tänk bara, jag håller mig ju inom både verklighetens ramar och naturlagarna. Klart bättre att hänvisa till ett påhittat och fysiskt omöjligt supervapen?
Citera
2014-09-12, 23:03
Medlem
Citat:
Å vad fyndigt. Du vet precis vad jag menar. Och som vanligt så bemöter du inte det som skrivs.
Vad min utgångspunkt var att det krävdes så extremt mycket energi för att orsaka en pulvrisering. Mig veterligen finns det ingen vanligt sprängämne som kan genera det. Då får man gå till annat som har den energin

Citat:
Säkerligen urbota korkat i din ögon. Tänk bara, jag håller mig ju inom både verklighetens ramar och naturlagarna. Klart bättre att hänvisa till ett påhittat och fysiskt omöjligt supervapen?
Hade du varit mer påläst i fysik så hade du själv insett dumheten, din jultomtejämförelse är i samma klass
Citera
2014-09-12, 23:41
Medlem
Citat:
Och bevis för något av detta har du tänk presentera....när?
Man kan se effekterna av detta vapen. Sedan är det folk som ska bedöma det som hittats.
Först när vissa forskare eller andra förståsigpåare anser att det är så som sägs och data pekar på detta. Så blir det hållbara bevis. Detta kommer aldrig hända. Kanske inte för att det inte är sanningen. Utan för att, vägen och motståndet mot sådana bevis är så lång. Och att ingen vill ha dessa bevis heller. Myndigheter och andra kommer även att stoppa det hela på ett ganska tidigt stadium.
Citera
2014-09-12, 23:50
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har försökt men det finns ingen sådan information. Du hävdar att Arthur Dent har fel, vänligen visa det.

Citat:
Du hävdar att Arthur Dent har fel, vänligen visa det.

Citat:
Du hävdar att Arthur Dent har fel, visa då det!

Citat:
Men du - svara gärna om var Arthur Dent hade fel först

Här var man omtalad ser jag, säker på att du inte missuppfattat allt igen? Lite tröttsamt att ständigt hålla reda på dig i syfte att du inte ska spåra ur i feluppfattningar och fria fantasier. Jag påstod, med stort stöd bland seismologer, att detonationer vid kontrollerade rivningar inte alltid ger utslag vid mätningar. KlokOchSnygg verkar argumentera för att mätningarna vid själva raset, detonationer åsidosatt, var onormalt lågt. Om detta har jag ingen åsikt förutom att raset i sig självklart ger seismologiska utslag vilket också är en förklaring till att detonationerna "försvinner".
Citera
2014-09-13, 00:11
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad min utgångspunkt var att det krävdes så extremt mycket energi för att orsaka en pulvrisering. Mig veterligen finns det ingen vanligt sprängämne som kan genera det. Då får man gå till annat som har den energin

Alternativt hålla sig inom verklighetens ramar och hänvisa till en helt naturlig kollaps. Det här är ingen jävla sci-fi-film!

Citat:
Hade du varit mer påläst i fysik så hade du själv insett dumheten, din jultomtejämförelse är i samma klass

Hahaha har du redan glömt hur det gick senast du presenterade fysikuträkningar? Minnet är kort...

Det räcker inte med att påstå att det strider mot fysikens lagar....du måste VISA det också. Men nu blev det bestämt för svårt för dig igen.
Citera
2014-09-13, 00:16
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Man kan se effekterna av detta vapen.

Nej. Man kan se påstådda effekter av ett påhittat sci-fi-vapen. Förstår du skillnaden?

Citat:
Sedan är det folk som ska bedöma det som hittats.
Först när vissa forskare eller andra förståsigpåare anser att det är så som sägs och data pekar på detta. Så blir det hållbara bevis.

Japp empiri är viktiga saker om ens argument ska tas på allvar.

Citat:
Detta kommer aldrig hända.

Nope. Det brukar vara så med påhittade sci-fi-vapen.

Citat:
Kanske inte för att det inte är sanningen.

Påhittade sci-fi-vapen brukar inte vara sanna.

Citat:
Utan för att, vägen och motståndet mot sådana bevis är så lång.

Nej. Utan för att det rör sig om ett påhittat sci-fi-vapen.

Citat:
Och att ingen vill ha dessa bevis heller.

JAG VILL! Jag tror de flesta vill. Och ändå dyker det inte upp några....lustigt det där.

Citat:
Myndigheter och andra kommer även att stoppa det hela på ett ganska tidigt stadium.

Alternativt så finns det inga bevis...just för att det är ett påhittat sci-fi-vapen.
Citera
2014-09-13, 00:28
Medlem
Citat:
Alternativt hålla sig inom verklighetens ramar och hänvisa till en helt naturlig kollaps. Det här är ingen jävla sci-fi-film!
Kan man begränsa spridningen från en liten kärnladdning så hade det varit en möjligt men jag är helt säker på att du inte är rätt person och påpeka vad som går och inte går att göra. De andra debunkers som finns i tråden tror jag bara gör sig till, de vet också att den officiella versionen inte stämmer. Däremot tror jag inte du fattat
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-13 kl. 00:38.
Citera
2014-09-13, 00:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Kan man begränsa spridningen från en liten kärnladdning

Det kan man. I ett kärnkraftverk.

Citat:
men jag är helt säker på att du inte är rätt person och påpeka vad som går och inte går att göra.

Jobbigt med människor som håller sig inom verklighetens ramar, va? Nedrans taskmörtar som inte låter dig hitta på omöjliga strålvapen spm pulveriserar 50 000 ton per sekund.....
Citera
2014-09-13, 01:25
Medlem
1400 bilar totalkvaddades, bara bilar gick sönder. inget annat som byggnader, lyckstolpar och annat påverkades inte. Träd påverkades inte, gräs och papper påverkades heller inte.
41 minuter och 10 sekunder in här: https://www.youtube.com/watch?v=iL8_34AwN-o&feature=player_detailpage#t=2409
Citera
2014-09-13, 07:34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
1400 bilar totalkvaddades, bara bilar gick sönder. inget annat som byggnader, lyckstolpar och annat påverkades inte. Träd påverkades inte, gräs och papper påverkades heller inte.
41 minuter och 10 sekunder in här: https://www.youtube.com/watch?v=iL8_34AwN-o&feature=player_detailpage#t=2409

Ibland tror du verkligen på allt du läser, va?
Citera
2014-09-13, 08:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Här var man omtalad ser jag, säker på att du inte missuppfattat allt igen? Lite tröttsamt att ständigt hålla reda på dig i syfte att du inte ska spåra ur i feluppfattningar och fria fantasier. Jag påstod, med stort stöd bland seismologer, att detonationer vid kontrollerade rivningar inte alltid ger utslag vid mätningar. KlokOchSnygg verkar argumentera för att mätningarna vid själva raset, detonationer åsidosatt, var onormalt lågt. Om detta har jag ingen åsikt förutom att raset i sig självklart ger seismologiska utslag vilket också är en förklaring till att detonationerna "försvinner".

Nu har du nog inte läst vad KlokOchSnygg skrev...
Citat:
Vad tror du, om något rasar ner i marken som väger mycket så kan man mäta det genom att mäta vågor i marken. Samma sak med explosioner. Hade något exploderat i Twintowers så kan man också mäta genom att mäta vågor i marken precis som det går att höra av ljudvågorna
...

Dvs. exakt samma sak som jag tidigare påstod. Det blir ju lite tröttsamt att ständigt hålla reda på dig i syfte att du inte ska spåra ur i feluppfattningar och fria fantasier, men du kanske helt enkelt tycker det stämmer om en truther skriver det?

Sen är det ju rätt märkligt att du påstår att raset skulle få CD-explosionerna att försvinna i seismologiska mätningar. Raset kommer av naturliga skäl EFTER explosionerna, så hur skulle de kunna försvinna?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-13 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in