Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Jag skrev igår:
"Men kan man hacka CIA, Google, Apple och alla andra så vore det klokt att säga att ingen kan hacka oss. Det enda vi kan säga är att vi inte har någon kännedom om att vi blivit hackade, och så länge inga bevis på motsatsen visats upp, så lär jag tvivla på att Researchgruppen lyckats."
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Vi lägger ner stora resurser på säkerheten. Vi gör allt som går att göra. Det betyder inte att ingen kan hacka oss, men det har troligtvis gjort att ingen lyckats tidigare. RG påstår att de lyckats, men vägrar visa upp något bevis på att så verkligen har hänt. Mot den information som kommit fram under de senaste dagarna så har jag mycket svårt att tro att det ligger någon sanning i detta.
Och vadå snacka bort det? Hur skulle vi kunna snacka bort det?
Det är väl mycket enkelt för RG att bevisa om de sitter på databasen.
Problemet just nu är att de påstår något som inte går att verifiera, och då står ord mot ord. Jag kan inte bevisa att RG inte har någon databas. Jag kan däremot säga att det är högst osannolikt.
De enda som kan bevisa något är RG. Det är de som påstår att de har databasen.
Och de vägrar lämna några bevis. De förväntar sig istället att alla ska lita på deras ord.
admin
Troligtvis har de en lång lista över en hel del användares identiteter. FB står bara för halva säkerheten, de kan inte se till att du inte använder samma lösenord som du använder överallt, svarar på PM med länkar eller skriver en massa personlig info på FB.
Skriver du i en tråd att du är med i SvP, att du är 31 år i en annan tråd, att du hejar på DIF i en annan tråd och att du gick natur på gymnasiet i en tredje så kanske det inte är så jättesvårt att klura ut vem du är.
RG kan igenom massivt arbete få en lista på ett par tusen användares identiteter utan att FB har brustit i säkerheten. Sedan kommer de stegvis släppa info om användare och sedan säga att de inte släpper allt pga integritet. Folk kommer då tro att de har databasen eftersom de röjer ett par tusen användare.