2014-09-12, 00:49
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja, hatbrott är ett brott, oavsett vad man som eventuell rasist anser. Vad ska de avslöja, "FLASH: wurhan är emot rasism!" , "FLASH: wurhan hotar inte kvinnlig debattör/bloggare/kändis med sexuellt våld!"
C*ss* W är inte heller rasist eller hotar folk, det hindrar ju inte twitterpöbeln... http://toklandet.wordpress.com/?s=cissi

Problemet med fascister som RG är att alla som inte delar deras fascist-åsikter är legitima mål, hur mycket man än anser att alla individer har lika rättigheter och så vidare.
2014-09-12, 00:50
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Är det så att man anser att brott har begåtts så kan man vända sig till polisen.
Vänta nu...
2014-09-12, 00:50
Medlem
Nedo801s avatar
Ursäkta min trötthet, men jag orkar verkligen inte glo igenom tiotals sidor just nu.
Så ställer en enkel ja/nej fråga, och vill enbart ha ett ja eller ett nej på den, inget mellanting.

Har det framkommit något konkret som pekar på att det finns minsta lilla gnutta sanning i uttalandet om att de har tagit del av flashbacks databas?

2014-09-12, 00:51
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Klart det kommer att dö, som exakt alla ungdomstrender gör. Redan idag är FB förmodligen till stora delar befolkat av 40-åringar och uppåt, vilka ju inte utgör en framtidsmarknad
Flashback kommer inte att dö, det är en ventil att skriva av sig på, det är väldigt stort vare sig du gillar att knyta fiskeflugor, campa i ödemarken, kolla på porr, skriva politiska hat-trådar, laga mat, veta vem den senaste kvinnomisshandlaren i byhålan är eller har trasiga ungar.

Du har kompletta trådar om hur du odlar olagliga växter, kokar olagliga drycker, tar konstiga mediciner eller bara har allmänna intressen.

Händer det något i landet eller i utlandet så står det här.

Du är ju här!
Rätt vad det är så lär du dig något av 40+are.
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
En nyfiken fråga då jag inte följde den historien särskilt noga, hur många av de som drabbades av "avpixlat/disqus grejen" har åtalats för de brott som avslöjades?

Att ta ställning till om åtal ska väckas eller inte är åklagarens och i förläningen åklagarmyndighetens uppgift. Inte så pass insatt att jag eftersökt den informationen, hör av dig till eventuell tingsrätt.

Kan även gissa mig till att vissa av avslöjandena och eventuella brotten som man gjort sig skyldig till inte går under allmänt åtal, men som sagt gissar.
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Har det framkommit något konkret som påpekar på att det finns minsta lilla gnutta sanning i uttalandet om att de har tagit del av flashbacks databas?
Nej.
2014-09-12, 00:52
Medlem
duochjagitrafikens avatar
Citat:
Ursäkta min trötthet, men jag orkar verkligen inte glo igenom tiotals sidor just nu.
Så ställer en enkel ja/nej fråga, och vill enbart ha ett ja eller ett nej på den, inget mellanting.

Har det framkommit något konkret som pekar på att det finns minsta lilla gnutta sanning i uttalandet om att de har tagit del av flashbacks databas?

Nej.
2014-09-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Ditt sätt att argumentera blir för mig ett bevis att Du har blivit det Du vill bekämpa. Har följt tråden en stund och upplever att Du har samma förakt mot Dina medmänniskor som många här på fb. Skillnaden mellan Dig och mig är att jag kan stänga av men det har kanske med åldern att göra.

Jag föraktar inga människor - rasister är människor lika mycket som jag. Ofta vill dom i själva verket väl, t.o.m (jag jan detta bättre än dig, jag lovar - men det gör mig inte till en människa med högre värde än någon annan, det gör mig bara bättre på detta ämne än de flesta, eller alla, SDare. Ingen amatör tycker dom kan mer om el än en elektirker som studerat till professor i elektronik - men märkligt nog tror SDare i allmänhet att de kan mycket mer om ämnen de aldrig studerat seriöst en enda dag än professorer som tillägnat hela sina liv år ämnet på högsta nivå, ett utslag av enorm arrogans och hybris). Deras felaktigheter hatar jag ju dock pga att jag och många andra lärt oss av historien istället.
2014-09-12, 00:53
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Klart det kommer att dö, som exakt alla ungdomstrender gör. Redan idag är FB förmodligen till stora delar befolkat av 40-åringar och uppåt, vilka ju inte utgör en framtidsmarknad

40+? Nja.

Det kan vara värt att fundera på hur mycket svensk kultur (även jämfört med andra kulturer) förändrats med anledning av anonym och även icke-anonym publicering på nätet. Den som var lam offline, eller hade varit det om man bara kunde kommunicera via prat/telefon/pappersbrev, blir en delvis annan människa. Vi vill inte bli av med flashbackdimensionen. Oavsett om det bästa sättet att hålla den vid liv är att vara en del av en plattform som gör sig bäst med riktiga namn.

Hur hade RG förresten gillat det? Istället för 900 000 smygrasister får de (exempelvis) 9 000 öppna rasister. Antingen åstadkommer RG att folk helt enkelt slutar diskutera mångkulturen på nätet - eller att folk (inte lika många, men en hel jävla del) börjar göra det med riktiga namn. Det vore historiskt.
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Nej.
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, du låter som en sann demokrat.

RG har databasen, oavsett vad ni intalar varandra. Ironiskt att se vilken rädsla ens egna åsikter kan framkalla.

Hur vet du det? Är det deras ord du litar på?
2014-09-12, 00:57
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur vet du det? Är det deras ord du litar på?

Ja, utan att gå in på detalj så kan jag intyga att databasen existerar och att RG bland annat har tillgång till den. Som de själva nämner så är den inte dagsfärsk, men den är inte heller allt för gammal.

Folk får tro på vad de vill, jag personligen har inget bekräftelsebehov, tiden får helt enkelt utvisa att jag hade rätt. Jag vinner inte heller på att sitta här och ljuga, vilket RG inte heller gör. Att ljuga om en sån sak skulle vara förödande för deras förtroende.

Som sagt, kommer inte sitta här och jiddra om vem som har rätt, vänta och se.
Senast redigerad av wurhan 2014-09-12 kl. 00:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in