Citat:
Ursprungligen postat av
VenomX
Jag förblir dock tyvärr precis lika skeptisk efter att ha plöjt igenom hela tråden - som sagt jag tycker hela resonemanget faller på att man absolut inte kan veta att några användarnamn läckt ut från Flashback, oavsett om det funnits en kolumn som sorterats på dem eller inte från början (och det tvivlar jag inte på att det kan ha funnits, men de användarnamnen kan ha matchats fram på många olika sätt och inte bara från en direkt databas-dump härifrån).
Som sagt så vet vi ingenting, jag ville bara motbevisa dig att vi inte har kommit fram till att min polares polare har sett dumpen, utan att vi faktiskt har jobbat oss fram till att ha något att reflektera över. Det är absolut helt individuellt om man ska lita på de teorier vi tagit fram.
Vissa saker är dock självklara;
- AB/RG publicerar högprofiler som skriver med dubbla agendor på Flashback
- Den publicerade dumpen tycks ha något med Flashback att göra*
* Oavsett om man tror att dumpen är fake eller ej så tillhör många e-postadresser ett konto, denna dump kan därför användas för att identifiera medlemmar.
** Dessa datapunkter går att identifiera användare på. Detta är dock en individuell verifikation som måste göras.
Man får så klart tro vad man vill, men en människa med minimal uppfattningsförmåga fattar att det finns en dump ute som går att använda för identifikation utav medlemmar samt att det finns metoder för deanonymisering, vare sig det är en bugg i Flashback eller självouting. Att neka dumpens existens går inte.