2014-09-12, 10:58
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Om vi ska vara petnoga har RG inte gjort mer än ett kort påstående på Twitter. Att diverse massmedia sedan blankt litar på detta påstående och återger det oavkortat utan faktaprövning är inget man kan lasta RG för.
Jag tror du missat att fler ur RG tweetat om saken och att RGs huvudman gett intervjuer där han bekräftat saken och utvecklat. Ingen höna av en fjäder således.

Det här inlägget är en bra början.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-09-12 kl. 11:02.
2014-09-12, 10:59
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Jag tror du missat att fler ur RG tweetat om saken och att RGs huvudman gett intervjuer där han bekräftat saken och utvecklat. Ingen höna av en fjäder således.
Japp, det har jag missat. Den här tråden skulle tjäna på en sammanfattning...
2014-09-12, 10:59
Bannlyst
Verkar som om riksdagspartierna har fått sina datornätverk hackade. Till skillnad från RG så har de lagt upp skärmdumpar som bevis.

Full rulle i hönsgården nu

Kanske är det några som tröttnat på att Expo och Researchgruppen får hålla på med dataintrång ostört.

Kan vi vänta oss några feta avslöjanden ett par dagar innan valet? p
2014-09-12, 11:09
Bannlyst
Så var då spelplanen lite utjämnad. Kanske politikerna tar sig en titt på vad Researchgruppen håller på med nu. Hoppas Säpo kollar vilka kopplingar som finns till media. Kan ju vara de som "beställt" materialet, är ju inget olagligt enligt juridikexperten Mårten Schultz

Inte lika kul när alla partier blir utsatta för hackare. Få se om de fattar att RG är ett hot mot demokrati och yttrandefrihet nu. Så länge det bara var SD som drabbades var det lugnt, men nu!?
2014-09-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snivvle
Idag när jag skulle logga in på min skräpmail som jag reggat mitt fb-konto på så var jag tvungen att verifiera mitt konto eftersom Microsoft upptäckte något annorlunda med en inloggning som gjorts nyligen. Kan det vara relaterat med trådens ämne?
Nej det är antagligen någon kines eller ryss som försöker hacka vilket händer hela tiden.
2014-09-12, 11:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Om vi ska vara petnoga har RG inte gjort mer än ett kort påstående på Twitter. Att diverse massmedia sedan blankt litar på detta påstående och återger det oavkortat utan faktaprövning är inget man kan lasta RG för.

De har gjort mycket mer än så. De har blivit intervjuade i tidningar mm. Och påstår där att de har databasen.

DN har exempelvis två artiklar, där DN har pratat direkt med Researchgruppen:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/anonyma-nathatare-pa-flashback-kan-avslojas/
http://www.dn.se/kultur-noje/vi-hanterar-allt-material-sakert/
2014-09-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag skrev igår:

"Men kan man hacka CIA, Google, Apple och alla andra så vore det klokt att säga att ingen kan hacka oss. Det enda vi kan säga är att vi inte har någon kännedom om att vi blivit hackade, och så länge inga bevis på motsatsen visats upp, så lär jag tvivla på att Researchgruppen lyckats."

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Vi lägger ner stora resurser på säkerheten. Vi gör allt som går att göra. Det betyder inte att ingen kan hacka oss, men det har troligtvis gjort att ingen lyckats tidigare. RG påstår att de lyckats, men vägrar visa upp något bevis på att så verkligen har hänt. Mot den information som kommit fram under de senaste dagarna så har jag mycket svårt att tro att det ligger någon sanning i detta.

Och vadå snacka bort det? Hur skulle vi kunna snacka bort det?
Det är väl mycket enkelt för RG att bevisa om de sitter på databasen.
Problemet just nu är att de påstår något som inte går att verifiera, och då står ord mot ord. Jag kan inte bevisa att RG inte har någon databas. Jag kan däremot säga att det är högst osannolikt.

De enda som kan bevisa något är RG. Det är de som påstår att de har databasen.
Och de vägrar lämna några bevis. De förväntar sig istället att alla ska lita på deras ord.

admin
Exakt . Hade det varit mer trovärdigt så hade det skett i våras då RG lagt pengar i potten. Att någon skulle hackat för 2 år sedan för att lämna den i våras känns inte sannolikt.

Och att en tekniker är judas avfärdar du ju.
2014-09-12, 11:20
Medlem
Det som jag finner oroväckande är att alla som skriver behöver inte vara samma person idag som då .

Exempel: Någon med psykisk sjukdom, drogberoende eller alkis kan idag ha fått ordning på tillvaron.

En nazist kan ångra sig liksom en kommunist osv....
2014-09-12, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Verkar som om riksdagspartierna har fått sina datornätverk hackade. Till skillnad från RG så har de lagt upp skärmdumpar som bevis.

Full rulle i hönsgården nu

Kanske är det några som tröttnat på att Expo och Researchgruppen får hålla på med dataintrång ostört.

Kan vi vänta oss några feta avslöjanden ett par dagar innan valet? p

Det är bra med lite karma såhär på förmiddagen. Hoppas ingen politiker har alltför mkt ogentligheter. Tänker mest på Carl "Bild" och hans korruptions-anklagelser.
2014-09-12, 11:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Enligt en artikel i dagens DN (12 september 2014) skriven av Susanna Birgersson har Researchgruppen "tidigare erbjudit rejält med pengar till den som kan tillhandahålla dessa delikata data".

- Betyder det att någon på Flashbacks redaktion läcker? Det kanske handlar om stora pengar, miljoner? som den här kriminella gruppen lockat med. (Varifrån har de fått pengarna?).
2014-09-12, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Enligt en artikel i dagens DN (12 september 2014) skriven av Susanna Birgersson har Researchgruppen "tidigare erbjudit rejält med pengar till den som kan tillhandahålla dessa delikata data".

- Betyder det att någon på Flashbacks redaktion läcker? Det kanske handlar om stora pengar, miljoner? som den här kriminella gruppen lockat med. (Varifrån har de fått pengarna?).

Vore väl inte så konstigt om någon läcker?

Sånt händer överallt.
2014-09-12, 11:27
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Elistyrkan flashbacks wolfs kommer raida RG för att ta tillbaka stöldgodset och säkra våras identiteter.

Annars, kan detta röra sig om ett försök att tysta sd röster på nätet så här tätt inpå valet?
Kan inte komma på annat för stunden
.

Effekten kommer bli i såna fall bli tvärtom har historien tidigare visat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in