Citat:
Ursprungligen postat av
KnarkFjandt
Och ingen går att köpas? En klassiskt fall i sammanhanget är väl Judas.
F.ö. gäller påståenden från användaren helveteskyrka, som säger att allt kan hackas. Det är nästan en naturlag. Vill någon hacka och har tillräckligt med resurser, så blir det hackat. Det finns väl ingen människa som är så naiv så man tror att Flashback är säkert när hackare (eller vad vi nu ska kalla dem) gjort intrång hos flera amerikanska myndigheter. Det faller på sin egen orimlighet att FB skulle vara säkert. Att admin och moderatorer gör allt för att snacka bort detta är en självklar damage control. Vad skulle de annars göra? Om användarna här förstod hur osäkert internet är skulle FB inte finnas en sekund till.
Till frågan om RG har informationen. Det blir bara spekulationer men vi vet att det finns ett incitament, vi vet att de velat ha informationen sedan tidigare, vi vet att de har resurser. Min gissning är att det är mer är 50 % sannolikhet att de har infon.
Det finns ett incitament, ja.
Men det finns också ett incitament för dem att ljuga om det.
Och det är enkelt att påstå något, jag kan påstå att jag i själva verket är chef för SÄPOs superduperhemliga internetpolis men det betyder ingenting såvida jag inte kan backa upp det med någon form av bevis för det.
Och RG har inte bevisat att de har det, mer än twitter-kommentarer som säger "vi har databasen".
Förresten så har jag också FBs databas. Precis här.
Skicka mig en miljon så får ni den.
Pengarna först tack, in på ett anonymt bankkonto. Sedan får ni databasen. Ni kan lita på mig. Både vad gäller databasen och pengarna.