2014-09-11, 19:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Och när "sverigevänliga" blir kallade svennehora och känner sig kränkra så är det antagligen inte blattens mening att säga så.

Klart som korvspat att dessa rasister som blivit uthängda är rasister.

Han tänkte kanske så, sedan sa han vad han tänkte, får man inte yttra sina tankar? Som sagt, vi är där nu, åsiktsförbudens tid är förbi, idag är vi tvungna att tänka rätt, annars ... hamnar man på Expressens löpsedlar.

Kan man rita rondellhundar i Sverige och kränka världens samlade muslimska befolkning och komma undan med det borde det inte vara en stor sak att någon på Flashback kallar någon vänsterfitta, negerapa, svenne m.m.

Kanske är lösningen att deklarera att Flashback är världens genom tiderna största konstverk. Konst ska provocera och väcka debatt.
2014-09-11, 19:07
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vilken tur då att jag aldrig har varit inloggad på chrome.

Google började spara din historik långt innan Chrome blev den vanligaste webbläsaren, så har du varit inloggad på gmail oavsett webbläsare så är din historik sparad sedan minst 2007.

/Provokatör
2014-09-11, 19:25
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också nämnt något åt det hållet som du beskriver. Nu hetsas det mot enskilda personer utan att man känner till personens åsikt. Det man skriver måste inte vara en sann åsikt i den meningen att det är vederbörandes vilja.

Idag jämställs internet med det riktiga livet. Någon skriver något och det intecknas för personens åsikt i meningen reell vilja.

Internet är en jäkla leksak för många människor, de flyr den bistra verkligheten och lever ett annat liv för en stund. Får man ens klä av sin avatar trosorna och blotta det animerade könsorganet i cybervärlden? Gör jag det så måste det ju betyda att jag tycker att det är okej att blotta sig på en riktig gata gjord av asfalt.

Jag har sagt det tidigare, det borde inte finnas något allmänintresse i vem som har uttryckt vad på det här forumet så länge man inte kan bevisa om uttrycket är sanning eller lögn.

Ja och ännu större problem är det med folk som i tron att de är anonyma uttrycker känsliga saker om sig själva som andra inte har med att göra. Någon kanske är homosexuell, ber om råd, och inte villa att det ska komma ut hur som helst. Någon annan kanske har någon allvarlig sjukdom och hittar andra med samma problem på internet. Någon kanske har självmordstankar och behöver ventilera sig här - det är ju t.om. så att organisationer som tillhandahåller hjälp och någon att prata med för människor med självmordstankar annonserar på Flashback just av den anledningen.

Det finns otaliga anledningar till att folk vill kunna uttrycka sig anonymt, och ska Researchgruppen ta ansvar sedan när folks identiteter läcker ut och blir offentlig information? Ska man pressa och hänga ut människor som redan mår dåligt på det viset? Är det verkligen rimligt?

Tyvärr är det nog en riktig skandal som krävs innan våra hopplösa politiker och lika hopplösa media får så mycket skit att de måste skärpa till sig. Någon som mår dåligt pressas över kanten av Researchgruppens svinaktiga beteende där ens tillstånd plötsligt blivit offentligt och det helt enkelt inte är värt att leva längre. Det har redan varit en som tagit livet av sig på Flashback, vi behöver inte fler som gör det.
2014-09-11, 19:27
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Google började spara din historik långt innan Chrome blev den vanligaste webbläsaren, så har du varit inloggad på gmail oavsett webbläsare så är din historik sparad sedan minst 2007.

/Provokatör

Kan man begära att få sin historik raderad förresten? EU införde väl någon ny lag?
2014-09-11, 19:27
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han tänkte kanske så, sedan sa han vad han tänkte, får man inte yttra sina tankar? Som sagt, vi är där nu, åsiktsförbudens tid är förbi, idag är vi tvungna att tänka rätt, annars ... hamnar man på Expressens löpsedlar.

Kan man rita rondellhundar i Sverige och kränka världens samlade muslimska befolkning och komma undan med det borde det inte vara en stor sak att någon på Flashback kallar någon vänsterfitta, negerapa, svenne m.m.

Kanske är lösningen att deklarera att Flashback är världens genom tiderna största konstverk. Konst ska provocera och väcka debatt.

Nej man får inte yttra sina tankar om det är emot lagen. T.ex HMF osv..
Ny tycker jag HMF borde tas bort, men det är ju en lag idag..
2014-09-11, 19:37
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Kan man begära att få sin historik raderad förresten? EU införde väl någon ny lag?

Det har väl ingen relevans för flashback vars verksamhet bedrivs från USA.
2014-09-11, 19:39
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Thomas Mattsson har dock inte sett några bekymmer med att anlita det kriminella nätverket för att få fram personuppgifter på svenskar som kritiserat den svenska invandringspolitiken i anonyma kommentarer.

Kallas för stämpling!

https://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4mpling
2014-09-11, 19:40
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Och då kommer du vara lika emot det som nu ?
Nä, jag är givetvis FÖR att IS mördar ickemuslimer, att Khmer Rouge avrättade intellektuella, att Stalin rensade bort oliktänkare och att nazister gasade judar.

Nej, just det, det är ju inte jag som tycker så, utan ni fascister.
2014-09-11, 19:51
Medlem
GurgelSvens avatar
Jag hoppas verkligen att Flashback går till sitt yttersta för att skydda oss användare.
Om informationen har läckt ska sidan plockas ner med omedelbar verkan tills allt har lagt sig, samt att man gör det icke sökbart på flashbackmaterial.

Men jag utgår ifrån att ni har varit förberedda på detta ett tag och har en krisplan. Är väldigt många liv som kommer att gå åt helvete, folk kan bli av med sina jobb och det kommer att vara ett par som kommer att vara tvungna att ta sina liv efter att det mest intima om dem har läckt ut på nätet.
2014-09-11, 19:54
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven
Jag hoppas verkligen att Flashback går till sitt yttersta för att skydda oss användare.
Om informationen har läckt ska sidan plockas ner med omedelbar verkan tills allt har lagt sig, samt att man gör det icke sökbart på flashbackmaterial.

Men jag utgår ifrån att ni har varit förberedda på detta ett tag och har en krisplan. Är väldigt många liv som kommer att gå åt helvete, folk kan bli av med sina jobb och det kommer att vara ett par som kommer att vara tvungna att ta sina liv efter att det mest intima om dem har läckt ut på nätet.
Researchgruppen sysslar enbart med att jaga invandringskritiker. Har de grupper du nämnt inte skrivit kritik mot invandringen så kan de vara lugna. Sedan vet man ju aldrig vad som händer i framtiden, någon i Researchgruppen kan bli girig.

Det ligger i sakens natur att Flashbackadministrationen försöker lugna ner användarna - användarna utgör den ekonomiska basen för forumet, försvinner användarna försvinner annonsintäkterna för ägarna. Jag tror inte att någon "krisplan" finns.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-09-11 kl. 19:59.
2014-09-11, 19:57
Administrator
admins avatar
Är det någon som fortfarande på fullt allvar tror att Researchgruppen har Flashbacks databas?
Och dessutom haft den i över ett halvår. Utan att använda den?

"På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson."

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen

Researchgruppen vägrar presentera några bevis. De lägger sedan ansvaret på Flashback, och säger att vi bör ta ansvar för medlemmarnas anonymitet. Samtidigt som det inte finns något som tyder på att denna ens har äventyrats från början.

admin
2014-09-11, 19:59
Medlem
GurgelSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Researchgruppen sysslar enbart med att jaga invandringskritiker. Har de grupper du nämnt inte skrivit kritik mot invandringen så kan de vara lugna. Sedan vet man ju aldrig vad som händer i framtiden, någon i Researchgruppen kan ju bli girig.

Du förstår väl själv att de kommer lägga ut alla mejladresser + användarnamn på flashback så att vilken idiot som helt ska hitta en del användare.

Kan vara allt från småbarnsföräldrar som diskuterat droger och brott, vilket kan leda till SOC eller unga tonåringar som gått ut med sin sexuella läggning som sedan hängs ut på sina skolor. Detta är verkligen hemskt och minst 5 självmord är vad RG kommer att få ut av det hela, peka ut några SD:are samt förstöra massa människors liv. Det är inte bara vuxna som hänger på flashback, här finns nog en del 12-18åringar som kan ha skrivit mycket skit som de inte vill ska komma ut på sin skola.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in