2014-09-11, 18:20
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror situationen hade varit betydligt värre om användarnamn + ip
var ute på vift. användarnamn + email är nog ett mindre problem.
Men ur principiell synvinkel är det naturligtvis avskyvärt.
Vad är nästa ? Familjeliv ?

Risken är ju att någon får psykbryt och har ihjäl någon till slut. Vi är inte där än, men vem vet vad som händer om den här utvecklingen får fortsätta.
2014-09-11, 18:27
Moderator
OYs avatar
Varför ställs aldrig frågan till de avslöjade om det de uttryckte var en tanke eller en åsikt och faktisk vilja? Jag tror att i de allra flesta fall skriver folk det de tänker i frågan om t ex. invandrare. Man uttrycker en känsla. Det behöver nödvändigtvis inte vara synonymt med personens åsikt eller vilja.

Åsiktspolis är en sak, men har vi nått till den punkt där inte ens tanken är fri? Är man ens moraliskt skyldig att stå för sin tanke?
2014-09-11, 18:28
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ställs aldrig frågan till de avslöjade om det de uttryckte var en tanke eller en åsikt och faktisk vilja? Jag tror att i de allra flesta fall skriver folk det de tänker i frågan om t ex. invandrare. Man uttrycker en känsla. Det behöver nödvändigtvis inte vara synonymt med personens åsikt eller vilja.

Åsiktspolis är en sak, men har vi nått till den punkt där inte ens tanken är fri? Är man ens moraliskt skyldig att stå för sin tanke?

Visst är det så att man kan skriva korkade saker i affekt. Saker man egentligen inte menar, men som man vräker ur sig i ren frustration.
2014-09-11, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Dataintrång har blivit ett politiskt vapen:

http://www.friatider.se/blogg/dataintr-ng-har-blivit-ett-politiskt-vapen

Låter helt sjukt om det är sant. Jan Helin…….
2014-09-11, 18:32
Bannlyst
Jag kommer från mIRC tiden, då det var "hett" liksom. Det jag tog med mig därifrån var att anonymitet skulle bli den absolut viktigaste faktorn i den digitala världen, som vi nu lever i. Speciellt eftersom att många hackers satt just på mIRC då, höll öppna dialoger i chattrummen och man fattade ingenting, allt var ju så färskt, NASA var typ hackarnas prio nummer ett att försöka ta sig in i på den tiden. (Finns nog en dokumentär om några svenskar som gjorde det t.o.m om jag inte missminner mig)

Nu har det ju eskalerat så inåt helvete, vi är på väg mot ett samhälle där det inte finns någon integritet längre och så vidare. Tror att jag har lyckats ganska bra ändå. Skulle väl vara då man testade på Facebook där det har spruckit. Extremt korkat. Jag trodde aldrig att det skulle bli så stort 2005 som det är nu. Nu när globalisterna en fot med i spelet så man är ju körd i vilket fall ifall någon information skulle hittas där.

Lösningen till problemet är att vi måste få ut all korruption som ligger bakom dessa politiska agendor och företag i anslutning till regeringen, hur vi ska nå dit är en bra fråga. Jag är inte smart nog att lösa det själv, tyvärr. Men jag är bra villiga att kämpa för det.
2014-09-11, 18:33
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Dataintrång har blivit ett politiskt vapen:

http://www.friatider.se/blogg/dataintr-ng-har-blivit-ett-politiskt-vapen

Haha, underbart.
Detta är vad jag väntat på. Journalister som outas.

Hoppas på några kaptenklänning scoop
2014-09-11, 18:33
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Visst är det så att man kan skriva saker man egentligen inte menar, men som man vräker ur sig i ren frustration.

Och inte bara i affekt eller frustration, utan för att provocera, debattera eller bara trolla. Det är ju helt bisarrt och vansinnigt att man ska ta ALLTING som folk skriver på internet som sanning och allvar utan minsta kunskap om den bakomliggande anledningen. Det finns ju mängder av människor som tycker om att provocera, eller diskutera med andra. Den ståndpunkt man förespråkar, eller det som faktiskt sägs behöver inte ha det minsta att göra med ens egentliga åsikter.
2014-09-11, 18:36
Medlem
Tänk om Fria Tiders "hemliga" mail är från RG. Tänk om det är bomben RG sitter på som ska "brisera". Tänk om det är en false flag-operation!!!
2014-09-11, 18:36
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Visst är det så att man kan skriva korkade saker i affekt. Saker man egentligen inte menar, men som man vräker ur sig i ren frustration.

Och när "sverigevänliga" blir kallade svennehora och känner sig kränkra så är det antagligen inte blattens mening att säga så.

Klart som korvspat att dessa rasister som blivit uthängda är rasister.
2014-09-11, 18:37
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Och inte bara i affekt eller frustration, utan för att provocera, debattera eller bara trolla. Det är ju helt bisarrt och vansinnigt att man ska ta ALLTING som folk skriver på internet som sanning och allvar utan minsta kunskap om den bakomliggande anledningen. Det finns ju mängder av människor som tycker om att provocera, eller diskutera med andra. Den ståndpunkt man förespråkar, eller det som faktiskt sägs behöver inte ha det minsta att göra med ens egentliga åsikter.

Gamla gubbar och kärringar borde ha annat att göra än att sitta och trolla på nätet.
2014-09-11, 18:39
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Precis. Och till råga på allt så kan man läsa följande på SD:s officiella Twitterprofil:
https://twitter.com/sdriks/status/510029917598547968

Oerhört pinsamt, SD! Oerhört pinsamt!
2014-09-11, 18:40
Medlem
http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen
"Researchgruppen är som Reuters.."

Replik från Mattson och My Vingren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem