Citat:
Ursprungligen postat av
helveteskyrka
Okej okej du har rätt, men de hängde ju ut näthatare som var rasister. RG och Expressen är anti-rasister. Vill man hata och vara rasist online krävs det att man tar ett eget ansvar över sin anonymitet för ens motståndare kommer ALLTID jobba för att få tag på den informationen. Precis som att ekonomiska brottslingar alltid kommer vilja ha tag på ens kortuppgifter..
Säger jag att det är rätt, Nej..
Men det är heller inget konstigt eller märkligt.
Är du rasist och kvinnohatare som anonymt hotar och hatar online så kommer dina motståndare vilja veta vem du är
Är du vänsterextremist och sverige-hatare anonymt så kommer dina motståndare vilja veta vem du är.
Har du ett visa kort och handlat online kommer kriminella alltid försöka att få tag på dina uppgifter.
Är det rätt, NEJ.. Men det är inget som borde komma som en överaskning..
Nej, visst borde folk ha lite bättre säkerhetstänk många gånger, men bara för att någon är dum nog att använda fel e-postadress eller ett svagt lösenord så tycker inte jag att den gjort sig förtjänt av att löpa gatlopp i kvällspressen.
Problemet är vidare att det finns en skevhet i vad som publiceras. Hur många tror t.ex. att någon etablerad tidning i Sverige skulle ta emot och publicera uppgifter om vänsterextremister som levereras av SMR eller någon liknade grupp på den absoluta högerkanten?
Hur som helst så börjar det här kanske bli lite väl OT i den här tråden, men det är ett intressant ämne så valfri mod får väl slå mig på fingrarna om det behövs.