2014-09-11, 18:54
Medlem
Snubblade över denna några timmar gamla granskning i ämnet:
Vad ligger bakom Expressens hat mot SD?

Relevant för tråden eftersom researchgruppen = expressen.
2014-09-11, 18:54
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är hon som hävdar att skrevande ben i kollektivtrafiken är ett tecken på manligt förtryck va?
Hon som "startade krig mot flashback":
(FB) My Vingren startar krig mot Flashback
2014-09-11, 18:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Stämmer bra det. Finns väl en tråd om den saken här på Flashback någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Hon som "startade krig mot flashback":
(FB) My Vingren startar krig mot Flashback
Hon har till och med två trådar ser jag. (FB) Feministgrupp smygfotar skrevande män på tunnelbanan

Hon verkar ju vara urtypen för en "god" vänsterfascist.
2014-09-11, 18:57
Medlem
TheBurdens avatar
Anna Troberg (PP) kommenterar:
Citat:
– De har fått den här informationen på något sätt som jag inte vet hur det gått till, och så använder de den för att indirekt hota på Twitter, genom att skriva att folk som ägnar sig åt att kränka andra kan ha anledning att känna sig oroade, säger hon till Kulturnyheterna.
Citat:
Tillsammans med Expressen vann Researchgruppen en Guldspade för sin grävjournalistik förra året när man avanonymiserade näthatare på sajter som Avpixlat och Exponerat. Men Troberg är kritisk även till de publiceringarna.

– Ja, jag tycker det var ett övergrepp. Även om det var personer med gräsliga åsikter som kom fram, så var det helt vanliga människor utan politiska uppdrag.

Men är det inte bra att avslöja dem som uttrycker hot och hat mot andra personer?

– Nej, det är viktigt att man ska få uttrycka sig anonymt, det är en viktig funktion och bryter man mot den yttrandefrihetslagstiftning som finns så är det polisen som ska ta hand om ärendet. Jag tycker inte deras metoder är något som en seriös tidning ska befatta sig med, säger Anna Troberg.

Researchgruppens My Vingren motsätter sig givetvis Trobergs beskrivning av dem:
Citat:
– Vi är en journalistisk frilansgrupp och alla publiceringar vi gör sker med publicistiskt ansvar och för det mesta med en etablerad redaktion, säger hon till Kulturnyheterna.
http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen
2014-09-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admin
Det enklaste hade varit att kontakta oss, och bevisat att de har tillgång till databasen. Då hade det inte funnits några spekulationer. Har de databasen så är det omöjligt för oss att förneka det. Jag har mycket svårt att tro att Researchgruppen har någon databas. Då skulle vi fått exempel långt innan. Speciellt ifall de haft den i över ett halvår.
Precis. Att RG haft databasen sedan i mars nån gång och inte velat använda den i valrörelsen är knappast troligt. Klart att om man haft den så skulle man kört sina kända mailadresser mot den och identifierat användarna om de haft nåt konto på FB. Och detta hade man ju publicerat tillsammans med Expressen. Av RG:s twitterkonto att döma är det svårt att tro att Fredriksson inte skulle ha stoltserat stolt som en tupp i hönsgården om han haft den och postat tweets på exempel på avslöjade användare.

Därmed inte sagt att de inte kan ha identifierat enskilda användare t.ex genom att hacka deras mail-konton. Men det är inte samma sak som att de skulle sitta på 800.000 konton och mail.
2014-09-11, 18:59
Medlem
8711s avatar
Har det kommit fram något nytt som visar att dom verkligen har tillgång till någonting?

Kan någon sammanfatta vad som kommit fram sedan imorse?
2014-09-11, 19:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Snubblade över denna några timmar gamla granskning i ämnet:
Vad ligger bakom Expressens hat mot SD?

Relevant för tråden eftersom researchgruppen = expressen.
Högst relevant. Tack för den.
2014-09-11, 19:01
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Researchgruppen har lyckats lanka info fran "disqus-hacket". "Crosslinking" det och ap,ft, fb.

De har enstaka "napp".

De har alltsa inte flashbacks databas.
Om de hade den (fb:s databas) da vore det ju en guldgruva att fortsatta grava guld i....Why "kill the goose that give "golden eggs"?

Bluff!

Sa lange de inte publicerar nagonting alls...fran flashback. Sa ar det ett slag i luften och inget annat.
RG, borde ju inte tala om detta (att de har fb:s databas) darfor att folk sopar igen spar.

Men om de vill skramma till tystnad om invandringskritik, ja da forstar man deras inlagg.
Annars vore det val fantastiskt for dem att fortsatta samla information - Eller?

Vad jag vantar spant pa ar medlemmar i forum som:

Hells Angels
Bandidos
Original Gangsters
Wolfpack

Deras identiteter ar hotade (enligt RG).

De kan fa manga bekymmer pga Researchgruppen. Bade med myndigheter och annat.

Kommer de att reagera "proaktivt"?
Eller kommer de att; "vanta och se"

Kanske kommer de rentav att se Researchgruppen som fiende nummer ett?

RG "leker med elden".

Ni som postar i dessa forum, hur ser ni pa att Researchgruppen har personlig information om er. Information de skaffat sig pa olaglig vag.

Kommer ni att verka "proaktivt"?
Eller vanta och se?

Hoppas RG inser att det var en dalig ide att reta upp en miljon forumanvandare.

Sen far vi se om "sagan slutar lyckligt, eller ej" for RG...

OT: Jag träffade för ett par år sedan en kille som jobbade på samma gata i Bromma där HA har sitt högkvarter. Han berättade för mig: På gatan finns en liten kiosk där en gammal dam arbetade. En dag blev hon rånad och förnedrad. Ett par dagar senare kom det en kille med en påse pengar, och en ursäkt, till den gamla damen i kiosken. Det var alltså rånaren som HA hade sökt rätt på rånaren o tvingat honom att göra rätt för sig.
Efter den dagen hyser jag respekt, och viss beundran, för dem.
Jag hoppas, och ber, att jag återigen kan få känna samma känsla för HA.... I detta fall så stod de på den lilla människans sida, och gjorde någonting riktigt fint. Gör det igen. Stå på vår sida, och försvara oss vanliga Svenssons...
2014-09-11, 19:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Researchgruppen skriver på Twitter att de kommer att göra bedömningar tillsammans med en ”etablerad publicist”. Samtidigt skriver de att de gjort detta ”för att de kan”. Lite bekymmersamt, menar Mårten Schultz:

– Att de säger ”för att de kan” tycker jag är respektlöst. Rent mänskligt kan jag förstå att många människor känner oro. Å andra sidan tror jag att alla redaktioner i hela Sverige skulle ta emot en hel databas till Flashback. Många tänker på diskussioner om psykisk ohälsa och sådant, men jag har svårt att tro att de kommer att göra något med det. De kommer väl leta upp politiker som under pseudonym begått brott eller betett sig.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/alla-redaktioner-skulle-ta-emot-flashbacks-databas_3905876.svd

Ja, ja, ingenting att direkt bekymra sig över. Åtminstone inte för oss som inte är
nazister, pedofiler eller något annat motbjudande. Står personligen för allt jag producerat
i inläggsväg så bryr mig inte ett skit alltså om det skulle läcka ut vem man är bakom
sitt konto.
2014-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har det kommit fram något nytt som visar att dom verkligen har tillgång till någonting?

Det har inte kommit fram något alls.
2014-09-11, 19:03
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Högst relevant. Tack för den.

Flirtar etablissemanget med vänsterextremismen:
http://youtu.be/L1gy0X0Zfx4
http://youtu.be/6_by4_ZUfWk
http://youtu.be/YR18XmcC7M0
2014-09-11, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Det är mycket som pågår just nu i social media och i media världen. I samband med val och att SD ligger bra till, så lutar det mycket mot skrämselpropaganda i mina ögon. Jag har som sagt ingen aning, bara en känsla av att nu skulle vara ett perfekt tillfälle att framföra en sak som att Flashbacks (Sveriges nr 1 plats där folk uttrycker sig hur dom känner) Kan läcka ut.

Har som sagt ingen aning, hade varit plus ifall högt placerade hos flashback kan förtydliga vad det är som gäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in