2014-09-11, 22:15
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
var god håll dig till resonemang istället för anonyma kränkningsbrott som du inte skulle våga utföra i verkligheten om du vill läsas i fortsättningen. Tack.

Vadå inte våga i verkligheten? Du är en idiot som söker lagföra mig med hjälp av du tycker att din moral är bättre än min, och därför ursäktar du riktiga (som finns rubricerade i BrB) lagbrott mot mig av anledningar som du bygger på din egen moral. Skäms din jävla idiot.
2014-09-11, 22:15
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
1+

Folk verkar ha fått för sig att det är helt okej att sitta och begå lagbrott så länge det är på nätet. Det är inte mer okej för att det sker anonymt, som nu inte verkar vara så anonymt. Stå ert jävla kast, ryggradslösa människor.

Att utnyttja vår mänskliga rättighet, nämligen yttrandefriheten är inget lagbrott. Däremot att fälla någon för att ha nyttjat yttrandefriheten är ett brott. Vad som också är ett brott är dataintrång och åsiktsförföljelse.

RG är kriminella som bryter mot svenska folkets basala rättigheter som människor. Dessutom är de lögnare.
2014-09-11, 22:16
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
enligt "pålitliga källor" som någon sa, så är en grupp för nuvarande aktiv med att försöka gräva fram information inom RG, även med hjälp ifrån utlandet, så det skulle inte förvåna mig ifall detta stämmer!

Någon som vet vad detta betyder? Kolla hans tweets till RG.

https://twitter.com/qnrq/with_replies
2014-09-11, 22:16
Moderator
^Eazs avatar
Disclaimer: Skriver detta som användare och inte som moderator. Innan någon får tuppljuck och tror att nedan är skrivet av Flashback.

Så låt oss anta att hycklarna i RG inte ljuger så ögonen blöder.
Så, RG säger sitta på en full databas om ALLA på Flashback, som de fått av flertalet tipsare.

Kul.

Det betyder att dessa tipsare kan skicka denna databas till vem de vill, och iom att flertalet av alla hackers där ute inte är vänster/höger/hippies eller vad det nu kan tänkas vara, så får vi då anta att samma databas skickats till andra grupperingar av samhället.

Lägg till att RG har erbjudit pengar, vilket betyder att dessa uppgiftslämnare i sådana fall antagligen inte är nogräknade när pengar finns på bordet.

Det betyder att de som är rasister, kommunister, kriminella, huliganer, knarkare, langare osv som råkat vara lite slarvig information finns där ute.

Tror väl snarare så att dessa uppgiftslämnare och RG som hotar att gå ut med skiten bör vara oroliga.

Så, OM detta är sant, så är det nog större risk att RG's med"arbetare" får en yxa i dörren än att jag får en aschberg i min (som för övrigt har yxa hängandes bredvid, "just in case")
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-11 kl. 22:22.
2014-09-11, 22:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
enligt "pålitliga källor" som någon sa, så är en grupp för nuvarande aktiv med att försöka gräva fram information inom RG, även med hjälp ifrån utlandet, så det skulle inte förvåna mig ifall detta stämmer!
de påstås sig ha haft databasen länge och har då grävt länge, vore det då inte på plats att de släpper en bomb INNAN valet, va fan gör det om de släpper den efter och folk får gå. riksdagsplatserna är ju redan säkrade, för vi pratar väl om att skada SD här och inget annat.
Medlem
irishrages avatar
Axel Gordh Humlesjö, som arbetar på Sveriges television i Göteborg som redaktör för samhällsprogrammet Uppdrag granskning, stödjer Researchgruppens hack av Flashbacks databas, där hundratusentals svenskars privata information finns.
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
I det här fallet skulle jag vilja påstå att kommunisterna bara svansar efter råkapitalisterna.

The Secret Behind Communism:
http://youtu.be/WrieUdYe_e8

The Zionist War on Freedom of Speech
http://youtu.be/q8ABdV2LCTk

How Zionists Divide and Conquer
http://youtu.be/FJjSzXkm55o
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
De har vant sig vid det för att de fått bete sig så i 10 år utan repressalier. Jag har precis varit involverad i en stor studie som regeringen beställt och kan intyga att dessa tekniska möjligheter att undvika västerländsk rättsgrunder sedan Upplysningen och speciellt sedan Weimar rättsstiftning är under stor utredning och anpassning till en ny teknisk tidsålder.

Om du nu verkligen vill sälja din själ finns det ritualer som faktiskt fungerar. Du får söka runt lite så hittar du dem. Sedan utför du operationerna och så har du sålt din själ precis som ditt ego begär.
2014-09-11, 22:22
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Någon som vet vad detta betyder? Kolla hans tweets till RG.

https://twitter.com/qnrq/with_replies
Det är bara saltet som fanns i wp-config.php~ på Researchgruppens hemsida. Filen är numera borta men jag har en kopia(http://pastebin.com/A40hRqqN) på den, totalt ointressant egentligen men en stor tabbe av RG.

Antagligen postade han det till RG bara för att visa att deras fil var exponerad.
2014-09-11, 22:23
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Disclaimer: Skriver detta som användare och inte som moderator. Innan någon får tuppljuck och tror att nedan är skrivet av Flashback.

Så låt oss anta att hycklarna i RG inte ljuger så ögonen blöder.
Så, RG säger sitta på en full databas om ALLA på Flashback, som de fått av flertalet tipsare.

Kul.

Det betyder att dessa tipsare kan skicka denna databas till vem de vill, och iom att flertalet av alla hackers där ute är vänster/höger/hippies eller vad det nu kan tänkas vara, så får vi då anta att samma databas skickats till andra grupperingar av samhället.

Lägg till att RG har erbjudit pengar, vilket betyder att dessa uppgiftslämnare i sådana fall antagligen inte är nogräknade när pengar finns på bordet.

Det betyder att de som är rasister, kommunister, kriminella, huliganer, knarkare, langare osv som råkat vara lite slarvig information finns där ute.

Tror väl snarare så att dessa uppgiftslämnare och RG som hotar att gå ut med skiten bör vara oroliga.

Så, OM detta är sant, så är det nog större risk att RG's med"arbetare" får en yxa i dörren än att jag får en aschberg i min (som för övrigt har yxa hängandes bredvid, "just in case")

Även om jag kanske inte håller med om dina åsikter så är jag ändå glad att det, fortfarande, finns ett forum där jag kan få ta del av dem. RG vill ta detta ifrån oss. RG vill ha ett likriktat Orwellianskt samhälle.
Senast redigerad av Dogrust 2014-09-11 kl. 22:30.
2014-09-11, 22:24
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det är bara saltet som fanns i wp-config.php~ på Researchgruppens hemsida. Filen är numera borta men jag har en kopia(http://pastebin.com/A40hRqqN) på den, totalt ointressant egentligen men en stor tabbe av RG.

Antagligen postade han det till RG bara för att visa att deras fil var exponerad.

Ok, tack för svar.
2014-09-11, 22:28
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atruelovestory
Igår hade jag fått ett mail om att jag ville återställa lösenordet på flashback fast jag inte ens varit inne.
Har det något med detta att göra?

Ja, du kan ha råkat ut för denna person. (FB) Hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare

Du kan ju skriva ett PM om han har din mailadress i sin databas - annars var det någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in