2014-09-11, 09:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Det fanns inte några lik utanför huvudlägret. Var skulle de ha varit? Det fanns skyltar som varnade för tyfus som smittar via löss utanför lägret.
Det finns inte några bevis i dokument NO - 4473 om att det skulle ha funnits några gaskammrar i Birkenau. Det står i dokument 4473 om Leichenkeller och Vergasungskeller, och det handlar inte om gaskammare. Det står om Leichenkeller i krematorie II och III, och om Badeanstalten i krematorierna IV och V.
Det är klart att det finns korrespondens mellan SS och leverantörer, det inskaffades zyklon B till lägren,för avlusning av tex. fångars tillbehör. Det fanns krematorien, skulle inte de ha funnits så då skulle man ha behövt stapla lik ytterom lägret, eller hur? Visst behövde man ugnar till krematorierna.
Vilka dokument innehåller ordet gaskammare? Vergasungskeller, är det ett ord för gaskammare?
Det är nog främst huvudlössen som sprider tyfus, i detta fall. Sedan finns det flatlöss, men det är då andra typer av "ohyra".
De Norska Judarna har jag ingen aning om, de var en flock i mängden, men sjudomar var dödliga i lägren och varifrån har du fått procenten 90%.? Dessutom fannns det mycket dödliga sjukdomar i lägren, TBC, Tyfus, lunginflammation, bristsjukdomar osv.
Enligt SS dokument ifrån byggnadskontoret så byggdes krematorie IV 1942. Har du studerat dokumentet.
Vem har talat om att man transporterat döda fångar ut ur lägret med tåg?

Nej nu. Med de bevis som du lagt ut i din text, så skulle jag säkert bli anhållen för mord bara för att jag råkar äga en pistol.
Beställnings order på Zyklon B och ugnar är inget bevis på massmord, det är bara ett frö till en väldigt livligt ihop fantiserad historia. Gaskammare är inget bevis på att gasat ihjäl fångar, det står ingenstanns att man gjorde det.
Bevis i detta fall är äkta SS dokument, där man tydligt ser Himmlers under skrift och där det står att man beslutat att utrota alla Europas Judar i gaskammrat i koncentrations - och i arbetslägren. Dokument där det står att så här många har dödats per dag osv.
Så länge som dessa dokument fattas så kan man inte bevisa någon förintelse av fångar i de Tyska lägren och i Auschwitz.
Nej! jag har inte nämnt att det fanns lik utanför lägret. Om du tittar på lägret så ser du några saker. Bland annat järnvägen går igenom lägret ut till krem II,III. Du har krem på var sin sida av järnvägen. , sidan om II, III öster om ligger IV samt V. Alla de 4 ligger utanför huvudlägret närheten av järnvägen. Varav jag frågade om de skulle transportera liken med järnväg ut till krem II ,III ? Eftersom järnvägsspåret går ända in till krem II,III. Alla fyra ligger samlade utanför lägret.

Helt ologiskt om det skulle endast vara till lik, tanke på lägret var så stort. Om det skulle vara så som du nämnde , så hade de placerat 2st av de 4 på södra delen av lägret.

Ingen har nämnt om de inte avlusade kläderna, men ingen poäng med beställa Zyklon B utan varningsdoft. Varningslukten var väl till för de arbetande. Vilket står i deras instruktionshandlingar.
Om de norska judarna har vi tagit upp med dig innan. Att nästan varenda norsk jude som anlände, var det endast fåtal överlevde. De flesta försvann vid ankomst.
Jo det nämns på föera ställen bland annat på ett arbetschema, där nämns gaskammare.
titta på länken http://imgur.com/rLlGhcK

Tyvärr jag hittar på de sattes i operation våren/sommaren 1943. Däremot finns det info om det fanns tillfälliga krem i drift från 1942, som togs ur drift när de andra var klara i drift. Kan du länka mig till det dokumentet??

Men det dog det så många som 4700 varje dygn ? Du nämner 300 om dagen dog i sjukdomar. Det är stor skillnad. Det har vi tagit upp så många gånger innan med dig
2014-09-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jopp. Det finns fler dokument som har tagits upp i den här tråden. Minnet är kort eller selektivt.
De uppgifter du lagt ut bygger på WRB raporten och den användes som åklagar dokument 022-L i Nürnbergrättegången.
Bakrunden till raporten gör den inte trovärdig. Det bygger på rykten och antaganden av fångar som rymt ifrån Auschwitz 1942 och 1944, och innehåller 20 olika punkter som diktats ihop helt utan några som hellst sannings bevisande dokument ifrån SS.
2014-09-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det rasade farsoter och Hitler fortsatte leverera judar m.fl. till dessa läger.
Vem bar ansvaret för det?
SS hade hand om lägren och Hitler levererade inte några Judar till lägren.
Ja, det är ett tragiskt fakta att det gick så till att fångar dog i sjukdomar. TBC var en vanlig sjukdom den tiden och spred sig lätt då människor packades tätt inpå varandra såsom Tyfus. Andra sjukdomar utbröt då fångarnas hälsa försvagades pågrund av svält. Den mest vanliga sjukdomen i slutet av lägrens tid var diarreerna som uppstod då fångarna svalt och som de dog av oftast inom tre dagar. (Dessa magra lik du sett på bilder) De allierades bombningar gjorde att det blev större svårigheter att transportera mat till lägren och den mängd man behövde för tusentals fångar var också svår att få. Alla kommandanter gjorde allt de kunde.
Det är väldigt vanligt att så sker under krigstid i så stora läger som tex. Auschwitz - Birkenau. Sedan måste man också räkna med det att Auschwitz kunde ha fått dåligt utvalda fångar ifrån andra läger.
Den 28 December 1942 gav Himmler order om att antalet dödsfall i lägren måste minskas med alla medel och i den 20 Januari 1943 gav Glücks order till alla läger att man måste böra göra arbeten för att minska dödligheten bland fångarna. Dessa uppgifter finns i dokument NO-1523 och NO-1285.
I Augusti 1943 hade man fått antalet döda fångar att minska med +0.04% vilket inte var mycket emedan man lyckats bättre i Lublin som var ett mindre läger.

Bevisligen så gjorde man allt i lägren för att inte fångarna skulle avlida och orsaken var den att de var en dyrbar resurs för SS, som hyrde ut dem till närliggande företag som arbetskraft. Det är en annan historia som finns att läsa i Franciszek Pipers bok Auschwitz Prisoner Labor.
2014-09-11, 10:43
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag har sett ett antal tal av Hitler på Youtube och han är så arg på judarna hela tiden. Jag tycker att det är fullt rimligt att han skulle göra sig av med när han fick makten. Det betyder ju inte ihjälgasning för alla, utan det mer rimliga är att de som bedömdes inte kunna arbeta hårt nog för att man skulle gå med vinst (så att säga) bara städades undan kvickast möjligt.
Sen är det ju väldigt vanligt i fängelseliknande miljöer där fångarna dehumaniseras att vaktpersonalen går överstyr med sitt beteende.

Jag tror att det hände men att anledningen till att de bevis som finns inte är klockrena är att varje lager i orderkedjan gick lite överstyr, men försökte mörka detta uppåt. Sedan blir det beteendet normaliserat och växer snabbt i omfång.

Hitler: Ta bort judarna från makten och spärra in dem i läger. De får jobba för Tyskland.
Himmler: Ja ok. Spärra in judarna i läger och låt dem jobba. Spela roll om de jobbar ihjäl sig.
SS-Osbf Höss: Ja ok. Jag har då en massa judar i mitt läger. Det spelar tydligen ingen roll om de dör.
SS-Hsf A: Jaha ok, men då kan vi döda en jude. Va kul!
SS-Usf B: Jaha ok, men då kan vi döda judar hela tiden.

Typ samma sak som hände i Abu Ghraib efter Irakkriget fast mer extremt.
2014-09-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej! jag har inte nämnt att det fanns lik utanför lägret. Om du tittar på lägret så ser du några saker. Bland annat järnvägen går igenom lägret ut till krem II,III. Du har krem på var sin sida av järnvägen. , sidan om II, III öster om ligger IV samt V. Alla de 4 ligger utanför huvudlägret närheten av järnvägen. Varav jag frågade om de skulle transportera liken med järnväg ut till krem II ,III ? Eftersom järnvägsspåret går ända in till krem II,III. Alla fyra ligger samlade utanför lägret.

Helt ologiskt om det skulle endast vara till lik, tanke på lägret var så stort. Om det skulle vara så som du nämnde , så hade de placerat 2st av de 4 på södra delen av lägret.

Ingen har nämnt om de inte avlusade kläderna, men ingen poäng med beställa Zyklon B utan varningsdoft. Varningslukten var väl till för de arbetande. Vilket står i deras instruktionshandlingar.
Om de norska judarna har vi tagit upp med dig innan. Att nästan varenda norsk jude som anlände, var det endast fåtal överlevde. De flesta försvann vid ankomst.
Jo det nämns på föera ställen bland annat på ett arbetschema, där nämns gaskammare.
titta på länken http://imgur.com/rLlGhcK

Tyvärr jag hittar på de sattes i operation våren/sommaren 1943. Däremot finns det info om det fanns tillfälliga krem i drift från 1942, som togs ur drift när de andra var klara i drift. Kan du länka mig till det dokumentet??

Men det dog det så många som 4700 varje dygn ? Du nämner 300 om dagen dog i sjukdomar. Det är stor skillnad. Det har vi tagit upp så många gånger innan med dig
Jag är väl medveten om hur det ser ut i Birkenau, efter otaliga besök där.
Det finns bevis från dina led (Zofia Kossack) som bevittnat att gasen i krem.II skulle ha strömmat upp ur golvet.
Om du bsökt lägret Birkenau och vandrat längs med järnvägsspåren till ruinerna av det omtalade krem.II så kan du själv se att det inte ha kunnat strömma upp någon gas ifrån golvet, eftersom där inte finns några hål där och inte heller några rester av rör ledningar. Rummet som sägs vara gaskammare, har i verkligheten varit likrum och överom likrummen låg ugnarna där man brände de döda.
Varför man hade krematoriet i den delen av Birkenau var för att ha det väl dolt ifrån fånganrna, på grund av order ifrån Pohl och därför hade man också planterat ett bält av trän får att man inte skulle kunna se byggnaderna II och III. Man kunde väl inte plasera krematorien mitt innne i lägren, eller hur?

Man behövde väl din omtalade varningsdoft också då man gasade fångarnas kläder och andra tillbehör, före de kom fram till området "Canada". Det är inte heller något bevis på att man massavrättat arbetskraften i ett stort industriområde såsom nejden där Auschwitz - Birkenau låg.

Vad har du för bevis på att Norska Judar försvann vid ankomsten? De kan ju ha förflyttats till ett satellit läger eller till ett annat läger någonstanns längre bort. Det är inte heller något bevis på att man skulle ha avrättat någon där.

Om det dött 4700 fångar per dygn i Auschwitz - Birkenau så skulle man inte ha behövt många bostadsbaracker och var skulle man ha kremerat alla dessa lik? Och varför skulle man ha behövt alla andra byggnader som där låg om det varit så att man dödat alla som kom dit direkt. Varför skulle man ha haft problem med att bosätta alla fångar som anlände och vad skulle det ha varit för ett läger överhuvudtaget om man dödat alla som kom direkt. Nu börjar du fanstisera riktigt regält.
Ville du bara reta mig för att jag har en anhörig som arbetat där? Vad är det? Hur kan du tro på sådana uppgifter och var har du fått dem ifrån?

I Augusti 1943 hade Auschwitz 48 000 fångar som bestod av män och 26 000 fångar som var kvinnor. Av männen dog den månaden 1442 och av kvinnorna 938.
Den 20 Januari 1943 hade Glücks gett order om att alla koncentrationsläger skulle göra allt för att inte fånganras dödlighet skulle vara så hög. Detta efter Himmlers order den 28 December året före. Dödligheten hade minskat i Auschwitz men inte mycket och IG Farben hade hade dessutom varit tvungen göra ett uppehåll i produktion pågrund av bristen på arbetskraft. Hur kan du tala så i nattmössan om att 4700 fångar dog per dygn?
2014-09-11, 13:26
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Det finns bevis från dina led (Zofia Kossack) som bevittnat att gasen i krem.II skulle ha strömmat upp ur golvet.
Om du bsökt lägret Birkenau och vandrat längs med järnvägsspåren till ruinerna av det omtalade krem.II så kan du själv se att det inte ha kunnat strömma upp någon gas ifrån golvet, eftersom där inte finns några hål där och inte heller några rester av rör ledningar.

Strömmat upp FRÅN golven, inte UR golven. Gastuberna kastades ner från taken. Så mycket du påstår dig veta måste du också veta hur man tror att förloppen gick till. Du påstod dig även känna väl till dokumentet som jag citerade tidigare. Nej, nu trollar du bara och vrider på historierna lite som du själv känner för.

Citat:
Rummet som sägs vara gaskammare, har i verkligheten varit likrum och överom likrummen låg ugnarna där man brände de döda.

Varför skulle man värma upp likkällare? Vet du inte att likrum ska vara så kalla som möjligt så att förruttnelseprocessen sker långsammare? Även det här vet du helt säkert mycket mera om än vad du låtsas om.

Citat:
Om det dött 4700 fångar per dygn i Auschwitz - Birkenau så skulle man inte ha behövt många bostadsbaracker och var skulle man ha kremerat alla dessa lik?

Man hade stora problem med att bränna liken och ugnarna räckte inte till. Man ordnade därför stora likbål. Så mycket som skrivits om det här bara i den här tråden så vet du säkert exakt hur man förklarar hur det gick till. Antingen är minnet selektivt, du trollar och ljuger om vad du vet eller så är du helt enkelt lite småkorkad. Jag väljer att tro på ett av de första två alternativen.

Citat:
Och varför skulle man ha behövt alla andra byggnader som där låg om det varit så att man dödat alla som kom dit direkt.

Du bara trollar. Igen. Du vet nog väl varför man behöver byggnader. Och du vet helt säkert att, ja, man dödade många tåglaster med fångar direkt.

Citat:
Den 20 Januari 1943 hade Glücks gett order om att alla koncentrationsläger skulle göra allt för att inte fånganras dödlighet skulle vara så hög. Detta efter Himmlers order den 28 December året före.

Källor?
2014-09-11, 14:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
SS hade hand om lägren och Hitler levererade inte några Judar till lägren.
Ja, det är ett tragiskt fakta att det gick så till att fångar dog i sjukdomar. TBC var en vanlig sjukdom den tiden och spred sig lätt då människor packades tätt inpå varandra såsom Tyfus. Andra sjukdomar utbröt då fångarnas hälsa försvagades pågrund av svält. Den mest vanliga sjukdomen i slutet av lägrens tid var diarreerna som uppstod då fångarna svalt och som de dog av oftast inom tre dagar. (Dessa magra lik du sett på bilder) De allierades bombningar gjorde att det blev större svårigheter att transportera mat till lägren och den mängd man behövde för tusentals fångar var också svår att få. Alla kommandanter gjorde allt de kunde.
Det är väldigt vanligt att så sker under krigstid i så stora läger som tex. Auschwitz - Birkenau. Sedan måste man också räkna med det att Auschwitz kunde ha fått dåligt utvalda fångar ifrån andra läger.
Den 28 December 1942 gav Himmler order om att antalet dödsfall i lägren måste minskas med alla medel och i den 20 Januari 1943 gav Glücks order till alla läger att man måste böra göra arbeten för att minska dödligheten bland fångarna. Dessa uppgifter finns i dokument NO-1523 och NO-1285.
I Augusti 1943 hade man fått antalet döda fångar att minska med +0.04% vilket inte var mycket emedan man lyckats bättre i Lublin som var ett mindre läger.

Bevisligen så gjorde man allt i lägren för att inte fångarna skulle avlida och orsaken var den att de var en dyrbar resurs för SS, som hyrde ut dem till närliggande företag som arbetskraft. Det är en annan historia som finns att läsa i Franciszek Pipers bok Auschwitz Prisoner Labor.
Naturligtvis körde inte Hitler taxi till lägren men hans underlydande organiserade transporter till lägren. Där är vi överens, hoppas jag.

Enligt dig så dog folk i massor i lägren p.g.a. sjukdomar. Trots att de var så viktig arbetskraft om omhuldades på alla tänkbara sätt.
Ändå fortsatte administrationen att skicka dit nya lägerfångar och tvångsarbetskraft.
Till svält och elände.

I lägren för krigsfångade engelsmän och yankees överlevde de flesta och det gick ingen större nöd på dem heller, de flesta fick sedermera komma hem igen.

Tycker inte du att det var lite konstig prioritering av tyskarna?
2014-09-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Strömmat upp FRÅN golven, inte UR golven. Gastuberna kastades ner från taken. Så mycket du påstår dig veta måste du också veta hur man tror att förloppen gick till. Du påstod dig även känna väl till dokumentet som jag citerade tidigare. Nej, nu trollar du bara och vrider på historierna lite som du själv känner för.

Varför skulle man värma upp likkällare? Vet du inte att likrum ska vara så kalla som möjligt så att förruttnelseprocessen sker långsammare? Även det här vet du helt säkert mycket mera om än vad du låtsas om.

Man hade stora problem med att bränna liken och ugnarna räckte inte till. Man ordnade därför stora likbål. Så mycket som skrivits om det här bara i den här tråden så vet du säkert exakt hur man förklarar hur det gick till. Antingen är minnet selektivt, du trollar och ljuger om vad du vet eller så är du helt enkelt lite småkorkad. Jag väljer att tro på ett av de första två alternativen.

Du bara trollar. Igen. Du vet nog väl varför man behöver byggnader. Och du vet helt säkert att, ja, man dödade många tåglaster med fångar direkt.

Källor?
Det är inte alltid så lätt att skriva korrekt svenska då mitt modersmål inte är det, men det heter väl strömmat från golven om du säger så.
Jag citerade bara ett vittne ifrån krem.II, samt att det inte finns några bevis på att man gasat Judar i byggnaden.

Vem har sagt att man värmer upp likkällare? Det är ju helt klart att man hade krematorien i samma byggnader som likkällare.
Det finns fem olika vittnesmål om hur gasen kom in i gaskammaren då det gäller krem. II :
-Genom dusch munstycken. Detta berättade den österrikiske Judinnan Jenny Spritzer på sidorna 67 och 68 i sin bok Ich war Nr. 10291. Als sekretärin in Auschwitz.
-Gasen trömmar upp genom hål i golvet. Denna variant tillhör Sofia Kossack.
- Att man hällde Zyklon B direkt på huvudena av fångarna igenom en lucka i taket. Rudolf Vrba. Han fortsatte ännu att förklara att, att värmen av de ihop packade fångarna gjorde att de små kulorna avgav gas.
- Variant nummer fyra, är av Dr. Miklos Nyiszli och är den att behållarens innehåll strös i öppningen, varifrån det når ned i de underjordiska kammaren genom ett plåtrör.
- Den femte är den roligaste. Henryk Tauber: "Gaskammarens tak vilade på betongpelare, som befann sig i mitten av långsidan. Bredvid var och en av dessa pelare stod fyra andra, två på vardera sida. Sidorna av dessa pelare, som gick upp genom taket, bestod av ett grovt trådnät. Innanför detta nät fanns ett annat, som bestod av finare tråd, och innanför detta i sin tur ett tredje av mycket fin tråd. Innanför detta tredje och sista trådnät fanns en burk, som man kunde draga uppmed en tråd för att hämta upp kornen som gasen hade avgivits ifrån.

Summa sumarum av alla dessa fem, så drog man vilken historia som hellst för att förklara hur krem. IIs gaskammare fungerade. En gaskammare som i verkligheten var ett rum för förvaring av lik, som senare skulle in i ugnarna.

Jag kan ju inget annat än börja trolla då någon kommer med uppgifter om att tusentals fångar dog varje dag. Då skulle man ju inte ha behövt ha några byggnader, för man hade ju dödat flere än det kom in i lägret. Skrattretande. Inte ens Auschwitz - Birkenau museet har angivit sådana siffror.

Det finns en väldigt enkel förklarig på varför man inte avrättade fångar i Auschwitz - Birkenau och det var för att området var ett område med stora industrier där fångarna skulle arbeta och varje fånge gav SS över två RM per dag, och enorma inkomster per år. Varför gasa då?

Uppgifterna om programmet med att minska dödligheten i lägren finns i dokument NO-1523-1285, men återges också i Arthur Butz bok : The Hoax of the twentieth century. Dokument som bevisar sådant, finns inte publicerade i sådan litteratur som de "förintelsetroende" utger, för då skulle det ju bevisa annat.
2014-09-11, 16:03
Medlem
Citat:
Naturligtvis körde inte Hitler taxi till lägren men hans underlydande organiserade transporter till lägren. Där är vi överens, hoppas jag.

Enligt dig så dog folk i massor i lägren p.g.a. sjukdomar. Trots att de var så viktig arbetskraft om omhuldades på alla tänkbara sätt.
Ändå fortsatte administrationen att skicka dit nya lägerfångar och tvångsarbetskraft.
Till svält och elände.

I lägren för krigsfångade engelsmän och yankees överlevde de flesta och det gick ingen större nöd på dem heller, de flesta fick sedermera komma hem igen.

Tycker inte du att det var lite konstig prioritering av tyskarna?
Konstig prioritering?
Det var inte alls konstigt. Krigsfångarna från tex. Stor brittannien fanns inte alls i Auschwitz - Birkenau, utan i dess satellitläger: Janinagrube, Trezebinia och Prudnik. De var mindre läger och varje fånge i tex. Trezebina hade tre gånger bättre utrymme än i Auschwitz - Birkenau. Förhållandena i dessa tre läger var bättre.

Finns att läsa i Auschwitz Prisoner labor av Franciszek Piper.
2014-09-11, 20:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Konstig prioritering?
Det var inte alls konstigt. Krigsfångarna från tex. Stor brittannien fanns inte alls i Auschwitz - Birkenau, utan i dess satellitläger: Janinagrube, Trezebinia och Prudnik. De var mindre läger och varje fånge i tex. Trezebina hade tre gånger bättre utrymme än i Auschwitz - Birkenau. Förhållandena i dessa tre läger var bättre.

Finns att läsa i Auschwitz Prisoner labor a5v Franciszek Piper.
Menar du att tyskqrna var tvugna att fösa ihop värdefull arbetskraft i livsfarliga läger.?
Viktig arbetskfaft knuffar de in i rena dödsläger, vrrkar det vettigt?

Tyfusepedemi som är så lätt att bli av med (rakning, nya kläder o gasning)
Tyckrr du att Tyskland uppförde dig oklanderligt där?
2014-09-11, 21:09
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Menar du att tyskqrna var tvugna att fösa ihop värdefull arbetskraft i livsfarliga läger.?
Viktig arbetskfaft knuffar de in i rena dödsläger, vrrkar det vettigt?

Tyfusepedemi som är så lätt att bli av med (rakning, nya kläder o gasning)
Tyckrr du att Tyskland uppförde dig oklanderligt där?

Lär dig att stava din kretin.. I övrigt fanns det föga vettigt med själva idén att förinta juden. Ni som fortsätter enträget att betvivla denna extrema humanitära katastrof bör skämmas och helst pryglas på allmän plats. Men lyckligtvis är ni störda mänskor försvinnande få och blir bara färre då skoltvång ändå finns idag.
2014-09-11, 23:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Lär dig att stava din kretin.. I övrigt fanns det föga vettigt med själva idén att förinta juden. Ni som fortsätter enträget att betvivla denna extrema humanitära katastrof bör skämmas och helst pryglas på allmän plats. Men lyckligtvis är ni störda mänskor försvinnande få och blir bara färre då skoltvång ändå finns idag.
Platta utan stvningskontroll gör detbesvärligt.
Ditt första inlägg mot mig gör dumed en massa perssonangrepp,jag förstår mig inte på förnekarna. Molly är i alla fall artig.
Vad anser du om lägren? (För dom fanns!)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in