2014-09-11, 02:42
Medlem
nnnipzs avatar
Kanske blir nästa sorgliga punkt i historien den 11 september, dagen då flashback gick under

Nej men seriöst. Det finns ju några frågor som kommer upp i mitt huvud angående detta.

1. Om de nu har suttit på flashbacks databas ett tag, varför har vi inte sett en reducering av användarna som är aktiva i pedofilforumet? Har vi det? Tänker alla pedofiler på sin egen säkerhet? Den som kan sitta med flashbacks databas och inte lämna ut pedofilerna till Polisen måste själv ha någon störning. Och har man grund för journalistiskt arbete, har man likväl grund för att misstänka pedofilerna skäligen antar jag.

2. Om vi utgår från att det är sant så antar jag att deras intresse ligger i att hänga ut rasister och framförallt SD:are som uttryckt sig på ett rasistiskt sätt. Vad kommer de isf göra med resten av användarna? Hur skyddar dom uppgifterna om den sjävmordsbenägna 18-åringen som inte berättat för någon annan än flashback om självmordplanerna?

3. Säger de att de sitter på databasen, fast de i själva verket på andra sätt tagit reda på FB-användares identiteter och påstår sig ha hela databasen för att avskräcka meningsmotståndare från att yttra sig här?

4. Vad händer med flashback efter detta, kommer FB tappa medlemmar?
2014-09-11, 02:43
Medlem
Hulls avatar
Att släppa lös Flashbacks psykopater på rg är som att använda en atombomb på myrorna i trädgården. Oerhört effektivt men orsakar för mycket förödelse än vad som är nödvändigt.

Jag tycker rättsväsendet skall ta hand om detta och det snabbt. Annars kan det gå illa.
2014-09-11, 02:44
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Tyvärr är de flesta här mesar nog och går och gömmer sig.

Eller så känner sig de flesta inte så hotade av en grupp som bara är ute efter hycklande politiker med dold agenda...
2014-09-11, 02:45
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Vad får dig att tro det? De har hängt ut nationalister som postat här som inte varit vare sig politiker eller makthavare.

Ja, det är fyra dagar kvar till valet. Vad kan få mig att tro det?
2014-09-11, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Svårt att säga. Men skulle inte oroa mig för mycket om du nu inte har något lösenord som Oll3 eller KorvS0ppa!

Se till att dina lösen är slumpmässiga och inte utgör ord som finns i en ordbok. Blanda in lite extra nummer och specialtecken. Att välja smarta lösenord är viktigt. Här är ett kort klipp på hur man lätt skapar en som man kommer ihåg och som är så säker som möjlig: https://www.youtube.com/watch?v=VYzguTdOmmU

Aktivera även two step verification på Google, iCloud etc. så är du ännu säkrare.

För att aktivera google two step verification är det bara några klick här: https://www.google.com/landing/2step

Apple ID two step verification guide: http://support.apple.com/kb/ht5570

Facebook: https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150172618258920
Det bästa är nog att hitta på ett riktigt bra eget lösenord som man kommer ihåg. Sedan använder man en lösenordshanterare som kan göra lösenord med löjligt många tecken av alla möjliga sorter, t.ex.: http://keepass.info/download.html
2014-09-11, 02:47
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nu är de ju inte ute efter att sätta dit särskilt många av dessa 900 000 medlemmar (eller snarare nick, hur många medlemmarna faktiskt är vete tusan). Det Martin Fredriksson uttryckligen säger i DN är ju att:

"Vi vill kolla vad politiker och makthavare skriver när de tror att de är anonyma och om de deltar i kränkningar."

Jag tror inte att någon utanför den gruppen har anledning att oroa sig. Nu är det valet det gäller, och inget annat.

Även om man inte är i riskzonen för att bli outad är det inte speciellt kul om ens identitet ligger tillgänglig för några vänsterextrema psykfall.
2014-09-11, 02:49
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag tycker rättsväsendet skall ta hand om detta och det snabbt. Annars kan det gå illa.

Det tror jag vore en bra idé, ligger det nån sanning bakom läckan så finns det smartare saker att göra än att bråka med ett forum som har ett subforum helt dedikerat till halshuggningsvideos som folk kollar på för skojs skull...

När får vi reda på om det ligger nån sanning bakom deras påståenden? Har de offentliggjort nån tidsplan för när denna info ska publiceras?
2014-09-11, 02:50
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Nu kanske dom prioriterar politiker, men efter valet kan saker ändras. Jag skulle aldrig förlita mig på en sådan som Martin.

Efter valet kan saker ändras, det är helt sant. Men RG:s agenda är helt och hållet politisk. De är inte ute efter att outa psykiskt instabila, tjackpundare, fyllekörare, motorcykelgäng, folk med suspekt sexuell läggning eller vad det nu är. Och var tror ni att lejonparten av FB:s psykopater befinner sig?
2014-09-11, 02:53
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Även om man inte är i riskzonen för att bli outad är det inte speciellt kul om ens identitet ligger tillgänglig för några vänsterextrema psykfall.

Vad är det som du tycker tyder på att RG är "psykfall"?
2014-09-11, 02:55
Medlem
Citat:
Efter valet kan saker ändras, det är helt sant. Men RG:s agenda är helt och hållet politisk. De är inte ute efter att outa psykiskt instabila, tjackpundare, fyllekörare, motorcykelgäng, folk med suspekt sexuell läggning eller vad det nu är. Och var tror ni att lejonparten av FB:s psykopater befinner sig?

Spelet kan snabbt ändras när det visar sig att rg har tillgång till "farliga människors" konton, dv.s uppgifter om te.x kriminella personer. Säg att Hells Angels sitter här med 20 användare, och de VET att rg sitter på deras info och kan skicka detta vidare till te.x polis... Hur länge kan en finnig hackare från rg gömma sig?

Det räcker alltså med att rg bekräftar att de har en databas och vips har dom 20 arga kriminella gäng efter sig som delat tips om vapen, droger och våld.
Senast redigerad av KLR 2014-09-11 kl. 02:58.
2014-09-11, 02:56
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:

Hur kan du vara så säker på det?
Den uppfattningen som jag har fått av det där gänget är att dom verkar väldigt lättkränkta och verkar gilla att jävlas med andra, men när det händer dom själva så är det inte roligt längre. Dom kan likväl utnyttja makten och spåra upp någon användare för att hen kallar någon av dom för något nedsättande.

Men jag håller ändå med dig, deras agenda verkar vara politisk men jag anser ändå att dom är oförutsägbara och är inga man ska lite på.
2014-09-11, 02:57
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Vad är det som du tycker tyder på att RG är "psykfall"?

Men ge dig nu.
RG sysslar med åsiktsregistrering, vilket rent reellt sett är ungefär lika moraliskt som att våldföra sig på barn.

Jag hade kunnt förstå om det kommit ut att sånt här händer i Nord Korea, men i Sverige? Nu är det fan nästan så ett inbördeskrig är rättfärdigat..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in