2014-09-11, 02:19
Bannlyst
Intressanta fakta om psykopater, de riktigt riktigt "elaka typerna" som finns omkring oss.

Det finns undersokningar som visar att ca 1% av befolkningen ar "fullblodspsykopater".

Oversatt till flashbacks ca 900 000 medlemmar sa blir det 9000 psykopater! Det har ar manniskor som under vissa omstandigheter kan bli oerhort farliga.

RG "leker med elden".
2014-09-11, 02:19
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Det är fan ofattbart att researchgruppen tillåts använda sig av dataintrång för att kränka folks rättighet till anonymitet, och det är fan ännu mer ofattbart att massmedia vill publicera sådana här uppgifter.

Om det visar sig ligga sanning bakom deras påstående att de har databasen, vad kommer det bli för följder? vad ska Flashback göra?

Dock så fick dom den påstådda databasen mailad till sig och har därför inte begått något dataintrång. Om det ligger någon sanning i detta är en annan femma.
2014-09-11, 02:32
Medlem
Lingon_s avatar
Varför väljer ingen åklagare att ta tag i saken, de går ju ut och erkänner brottet öppet? Varenda åklagare i landet kan väl inte sympatisera med vänsterextremister. Kanske får ta skit från slaskmedia men det skulle kunna leda till en uppmärksammad och prestigefylld rättegång.
2014-09-11, 02:33
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Dock så fick dom den påstådda databasen mailad till sig och har därför inte begått något dataintrång. Om det ligger någon sanning i detta är en annan femma.
Ja, det är väl självklart. Jag tyckte de var väldigt tydliga den är gången. De har bara mottagit material som de inte efterfrågat...Jag kan inte så mycket om juridik, men jag fick känslan att de försöker friskriva sig från ansvar genom att skylla på en oönskad källa, som i det här fallet "råkade" ge dem precis vad de ville ha. Om det är det sättet journalistik görs på, så måste något vara fel. De påstår sig gräva, men de hävdar att de inte använder någon spade....fega kräk
Gräv upp vad jag anser om censur då...eller passar inte det dagens agenda?
Väntar ni på att staten förbjuder alla åsikter? Eller väntar ni på att jag ska ställa upp i riksdagsvalet? Fega kräk som gömmer sig bakom skyddad identitet, oj, just det, det får ju inte vi som bara skriver på nätet. Det får ju tydligen bara tidigare dömda personer som njuter av att "avslöja" andra....
2014-09-11, 02:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Varför väljer ingen åklagare att ta tag i saken, de går ju ut och erkänner brottet öppet? Varenda åklagare i landet kan väl inte sympatisera med vänsterextremister.

För att dom är vänsterpack för det mesta dom med. Eller så har dom knullat för mycket hora och är rädda för att blu uthängda.
Medlem
joddla35s avatar
Hittar inte svaret på min undran men kan dom se PM man skickat tex eller handlar det bara om mitt användarnamn + mail
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Intressanta fakta om psykopater, de riktigt riktigt "elaka typerna" som finns omkring oss.

Det finns undersokningar som visar att ca 1% av befolkningen ar "fullblodspsykopater".

Oversatt till flashbacks ca 900 000 medlemmar sa blir det 9000 psykopater! Det har ar manniskor som under vissa omstandigheter kan bli oerhort farliga.

RG "leker med elden".

Nu är de ju inte ute efter att sätta dit särskilt många av dessa 900 000 medlemmar (eller snarare nick, hur många medlemmarna faktiskt är vete tusan). Det Martin Fredriksson uttryckligen säger i DN är ju att:

"Vi vill kolla vad politiker och makthavare skriver när de tror att de är anonyma och om de deltar i kränkningar."

Jag tror inte att någon utanför den gruppen har anledning att oroa sig. Nu är det valet det gäller, och inget annat.
2014-09-11, 02:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Varför väljer ingen åklagare att ta tag i saken, de går ju ut och erkänner brottet öppet?

Vilket brott? Att ta emot information är inget brott. Brottsrubricering tack.
2014-09-11, 02:38
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nu är de ju inte ute efter att sätta dit särskilt många av dessa 900 000 medlemmar (eller snarare nick, hur många medlemmarna faktiskt är vete tusan). Det Martin Fredriksson uttryckligen säger i DN är ju att:

"Vi vill kolla vad politiker och makthavare skriver när de tror att de är anonyma och om de deltar i kränkningar."

Jag tror inte att någon utanför den gruppen har anledning att oroa sig. Nu är det valet det gäller, och inget annat.

Det är en principfråga. Spelar ingen roll om det är 30 eller 300 000 som drabbas. Dom attackerar vår rätt till anonymitet. Då är det krig. Vi skall gå till motattack med full bemanning. Tyvärr är de flesta här mesar nog och går och gömmer sig.
2014-09-11, 02:38
Medlem
kan det inte vara så att dem har blivit trollade av någon på flashback? som har tagit massa namn och sen bara skrivit fett random email adresser?
2014-09-11, 02:40
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:

Vad får dig att tro det? De har hängt ut nationalister som postat här som inte varit vare sig politiker eller makthavare.
2014-09-11, 02:42
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:

Nu kanske dom prioriterar politiker, men efter valet kan saker ändras. Jag skulle aldrig förlita mig på en sådan som Martin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in