2014-09-11, 22:53
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Han undrar om Märta67 ska adoptera katterna eller inte. Hur svårt ska det vara att förstå den frågan!?

Professorer...

Prova adoptera katterna i den lägenheten, däri låg frågan.
Kan du inte förstå vad jag menar? vet du inte vad utrymme eller ansvar är?
2014-09-11, 22:57
Medlem
Frågan är alltjämt varför SDare vill försvara och bevara kriminalitet som kränkningar utgjort under lång tid i västvärlden ända fram till internet gjorde det möjligt att begå brott utan att kunna tas fast? Och varför man låtsas att yttrandefrihet för första gången i människans existens ska skydda brottslighet? Har ni problem med västerländsk rättstänk?
2014-09-11, 22:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeon3
Prova adoptera katterna i den lägenheten, däri låg frågan.
Kan du inte förstå vad jag menar? vet du inte vad utrymme eller ansvar är?

Jo, jag tror att jag kan ana vad du menar, vilket förmodligen åtminstone gör mig till adjunkt, men hela den biten känns ganska OT i den här tråden.
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Ingen politiker kanske, men en rasistisk uppviglare..
Hade lätt kunnat undvikas genom att inte skriva sina inlägg på fyllan..
Och du är ju fascist, men det hindrar ju inte dig.
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Och denna db (som kanske finns) lär ju dyka upp hos SÄPO snart..
Om jag tolkar dig rätt så bör man, om man läser nåt man inte gillar på nåt forum, ta lagen i egna händer och inte lämna över ärendet till nån myndighet.

Dags att sluta supa på vardagarna?
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
– Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

Inga bevis ingen databas.
"Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting."

ok...varför går man ens ut med det från start. är det inte bättre att hålla det hemligt och sedan släppa en bomb från ingenstans.

de vill skrämma folk till tystnad. inget annat.
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Tyvärr fungerar det inte så i livet. Precis som de säger behöver det inte bevisa nåt får någon, fram tills de går ut med informationen. Då får du ju se att de har datan.

Ehh jo det är exakt så det fungerar. Bevisbördan ligger på den som påstår något. Innan dess kan det inte tas på allvar.

Själv har jag hackat RG och dessutom NASA och CIA. Men jag tänker inte bevisa det. Men det är sant.
2014-09-11, 23:02
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Frågan är alltjämt varför SDare vill försvara och bevara kriminalitet som kränkningar utgjort under lång tid i västvärlden ända fram till internet gjorde det möjligt att begå brott utan att kunna tas fast? Och varför man låtsas att yttrandefrihet för första gången i människans existens ska skydda brottslighet? Har ni problem med västerländsk rättstänk?
Vad babblar du om?

Tror du bara att det är "SDare" som gillar yttrandefrihet? Fan vad tragiskt om det vore ens i närheten av att vara sant.

Tror du vänsterpöbeln bara hänger ut folk som begått brott? Det räcker med att inte vara radikalfeminist så är man en brottsling i deras ögon.
2014-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ehh jo det är exakt så det fungerar. Bevisbördan ligger på den som påstår något. Innan dess kan det inte tas på allvar.

Själv har jag hackat RG och dessutom NASA och CIA. Men jag tänker inte bevisa det. Men det är sant.

Visa för oss logiskt och realistiskt hur de måste bevisa sitt påstående. Jag hjälper dig lite på traven: Om de inte bevisar det så händer rent rättsligt och bevisbördemässigt - ingenting. De måste ingenting. (dessutom helt verklighetsfrämmande att de skulle hitta på något som skulle totalt ofrånkomligen avslöjas som lögn bara några veckor senare)
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 23:05.
2014-09-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vad babblar du om?

Tror du bara att det är "SDare" som gillar yttrandefrihet? Fan vad tragiskt om det vore ens i närheten av att vara sant.

Tror du vänsterpöbeln bara hänger ut folk som begått brott? Det räcker med att inte vara radikalfeminist så är man en brottsling i deras ögon.

nej jag tror verkligen inte bara SDare gillar YF. Tvärsom, Åkesson har t.o.m. uttalat att invandrares YF borde censureras, så det tillhör ungefär det sista jag tror. Därför har jag aldrig sagt något så korkat. Hitta inte på idiottankar som jag alrdig skulle föreställa mig för att argumentera emot - du bara argumenterar med dina egna röster i huvudet då.
2014-09-11, 23:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Tyvärr fungerar det inte så i livet. Precis som de säger behöver det inte bevisa nåt får någon, fram tills de går ut med informationen. Då får du ju se att de har datan.

Men om man nu sitter som dom gjort på Twitter och skriver typ. La la la. Och den som hatat borde vara orolig osv. Så bör man lägga korten på bordet. En hint räcker.

Sen är det så här har dom inte databasen men uttryckt det så tror jag man förargat allt för många människor helt i onödan. Det ska väl tilläggas att man är ganska så bakom flötet om man tror sig sitta säkert om man uttryckt att man har information om flashbacks användare.

Det spelar ingen roll vad dom hävdar i princip. Att dom bara ska hänga makthavare osv. Det är oskyldiga människor som i så fall skulle ligga i kriminella extremisters händer, som säkerligen inte är några dunungar om man då ser till deras CV. En säkerhetsrisk?
Våldsvänstern? Utpressning?
Även om många inte är ett dugg rädda eller bryr sig så finns det dom som är betydligt skörare.
Det har hänt förut att extremister hotat och knackat dörr hos de som absolut inte vill ha sina namn på internet så som nazister, pedofiler eller annat.,

Så för min del har dom sagt för mycket redan, och det kommer aldrig hålla i längden att en grupp eller flera jagar människor för deras åsikter. Det är så döfött det kan bli. Det kommer bara att få motsatt effekt.
2014-09-11, 23:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator

Nja, frågan är väl snarare om man anser att det ska vara fritt fram för kvällspressen och vänsterextremister att hänga ut privatpersoner som skrivit mindre trevliga kommentarer på nätet. Vidare är det ju knappast så att allt som någon uppfattar som kränkande även utgör ett lagbrott. Om man nu vill få eventuella uttalanden på nätet prövade så får man väl i sådana fall kontakta polisen, istället för Expressen. Fast du kanske tycker att stupstocken hör hemma i ett västerländsk rättstänk?
2014-09-11, 23:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Jag håller med om det. RG vill förstöra, men kan inte.

Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag kan inte mer än instämma, ett bättre inlägg i sann anda.

Vi är alla FBare och jag skiter fullständigt i vad du har för tankar, värderingar och klädstil. Du skall kunna få diskutera vad du vill, när du vill och hur länge du vill. Ingen skall lägga vantarna på din anonymitet och förklara vad som är rätt eller fel.

Det är gäller inte bara våran frihet , på FB, utan allas. Jag har inget att dölja och står för det jag skriver men hatar något enormt att någon myndighet eller organisation skall kunna ha med mig i sina register.

Problemet i min bok är RG's - vi ska tysta folk som tänker fel.

Vad är fel? Dina? Mina?

Den dagen vi har rätt och fel åsikter, den dagen dör yttrandefriheten och det är den vägen som RG väljer att ta. Skriver du fel saker anonymt, hänger vi ut dig. De bestämmer vad som är rätt eller fel. Kort sagt så är de inte bättre än någon diktatur som fängslar (riktiga) journalister som tycker fel.

Sammanfattning: Större djävla hyckllare får man leta efter. Skulle nästa vilja citera en gammal punklåt (som är alldeles för "vänster" för den gamla "nazisten" ^Eaz: ) "Tro rätt, Tro fel. Är det du eller jag som avgör det?" (Dia Psalma).

Vad ger RG rätten att bedöma vad som är rätt eller fel.

Edit: (det värsta RG lyckats göra är väl att de fått mig att sitta lyssna på gamla Dia Psalma, Asta Kask och De Lyckliga Kompisarna sånger... fan ta RG)

Edit2: Glömde Räserbajs.
Edit3: Hittade gamla "Definitivt 50 spänn" skivorna. Djävla hor RG.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-11 kl. 23:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in