Citat:
Ursprungligen postat av
HaschochTage
Kan det vara så svårt att förstå att det inte handlar om sd. Det handlar om att en grupp väldigt tvivelaktiga individer påstår sig fått fram uppgifter om hundratusentals individer. Jag blir väldigt bestört när jag läser en del användare som skrattar åt det och tycker det är bra att vissa användare kommer avslöjas. Dessa personer protesterade kraftigt när FRA-lagen var som hetast men nu är det tydligen ok, eftersom de ger sig på personer vars åsikter man inte delar.
Staten övervakar oss= Bu, dåligt. Privatpersoner övervakar oss= toppen!
Enligt uppgifter har listan funnits ute ett tag och det kan innebära att flera personer/organisationer kan sitta på listan. Vem vet, de kanske hatar en viss typ att människor/inlägg och vill hänga ut deras användare här på fb?
Folk känner sig bekväma att öppna sig när de är anonyma och kan be om hjälp eller beskriva problem de har. Saker som de aldrig någonsin annars skulle ha kraft att göra. Finns risken att folk avslöjas kommer vi inte få människor som skriver som du gjort och det är väldigt synd!
Sen och andra sidan om man är så jävla rädd om sin anonymitet pga icke rumsrena åsikter (kanke till och med kriminella) så bör man ju förstå att det kommer finnas grupper och folk som kommer göra allt för att komma åt dessa anonyma användare. Vare sig det handlar om vänster/höger eller center anonymiteter....
Trodde du på allvar att din anonymitet skulle vara säkrad för all framtid om du själv inte tog ansvar över den ?
Överallt där du skriver åsikter som skapar hat, överallt där du sparar kukbilder, överallt där du pratar om din pedofili osv är inte säker innan du själv skapat den säkerheten.
Jag kan sätta en tunna skit på att många som gråter i denna tråden tyckte kändisarna som vart hackade fick skylla sig själva som var så dumma som tog nakenbilder och la upp det i "clouden".
Precis samma här. Har du åsikter du inte står för officiellt offline så BÖR du göra allt i din makt för att din anonymitet är säkrad. Det gör man inte genom att bli medlem på diverse forum med sin jobbmail..
ALLA DATABASER DU ÄR LOGGAD I KOMMER NÅGON GÅNG ATT BLI HACKAD. VARE SIG DET GÄLLER DINA ÅSIKTER, BILDER ELLER EKONOMI MED BANKER OSV...