2014-09-11, 10:46
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
att han vet och inte tror. Det där räcker inte.

Men admin har ju inte hört något ifrån RG, de har heller inte bevisat att de har någon jävla databas. Hur ska då admin VETA ?
2014-09-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Som My i RG twittrade: SD vill ju inte ha rasister i sitt parti, bör det då icke glädja dem att de nu kan avslöja rasisterna och ge dem sparken från partiet? Logik.
Kan det vara så svårt att förstå att det inte handlar om sd. Det handlar om att en grupp väldigt tvivelaktiga individer påstår sig fått fram uppgifter om hundratusentals individer. Jag blir väldigt bestört när jag läser en del användare som skrattar åt det och tycker det är bra att vissa användare kommer avslöjas. Dessa personer protesterade kraftigt när FRA-lagen var som hetast men nu är det tydligen ok, eftersom de ger sig på personer vars åsikter man inte delar.

Staten övervakar oss= Bu, dåligt. Privatpersoner övervakar oss= toppen!

Enligt uppgifter har listan funnits ute ett tag och det kan innebära att flera personer/organisationer kan sitta på listan. Vem vet, de kanske hatar en viss typ att människor/inlägg och vill hänga ut deras användare här på fb?

Folk känner sig bekväma att öppna sig när de är anonyma och kan be om hjälp eller beskriva problem de har. Saker som de aldrig någonsin annars skulle ha kraft att göra. Finns risken att folk avslöjas kommer vi inte få människor som skriver som du gjort och det är väldigt synd!
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Varit sen man var barn. Skurit, bränt och skadat mig sen jag var tretton år. Är tjugosex nu. Försökte mörda mig två gånger. Det ena var bara ett rop på hjälp och räknas knappt. Men jag förstår inte själv varför man mår som man gör. Det har varit ett utanförskap och mörker sen man föddes.
2014-09-11, 10:51
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Jag vill!!
Tänk vilka fikaraster, och firmafesterna, tjo flöjt va livat det skulle bli

Förr i tiden hade båda grupper judehatet gemensamt så det hade nog blivit ganska lugnt. Dagens nassar är sionisternas lakejer. Nuförtiden står vänstern för antisemitism och antisionism. Inte undra på att man jagar islamofober och sd-smygrasister...
2014-09-11, 10:52
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Jag kan rekommendera att folk använder MaskMe: Med hjälp av den tjänsten kan du generera mejladresser som vidarebefordrar mejl till din primära mejladress.
2014-09-11, 11:01
Medlem
Snuttepuffs avatar
Jag betraktar RG med samma misstro som jag betraktar Wikileaks.
(Nu förutsätter jag att RG har fått tag på delar av exempelvis FB's och Avpixlats användaruppgifter, även om det kanske inte är så. Men min koppling kvarstår, och låt mig förklara.)

Båda "organisationerna" drivs av egna politiska agendor - att "avslöja". Sedan kan avslöjandena röra olika saker, men det är just avtäckandet av "hemligheter" (och glädjen i att kunna jävlas med personer/organisationer dom inte gillar) som är första drivkraften. Det är vad RG håller på med just nu, och har gjort under en tid. Avgående SD-politiker en masse bekräftar sanningshalten i RG's uppgifter.

Men...! Snart kommer det nya faktorer in i bilden. Genom att först sprida det som är verifierbart och sant bygger RG upp en förtroendebas. Snart kommer nästa fas från RG (och detta är det stadie Wikileaks befunnit sig i under lång tid nu); förtal.
RG kommer under lång tid framöver kunna, utan att bli ifrågasatta, förtala vilken person som helst i Sverige med att ha "näthatat". Oavsett om uppgifterna är sanna eller inte. Detta genom att ingen från PK-media ens kommer ifrågasätta dom mest absurda uppgifter som RG kan tänkas sprida, då dom hade rätt från början.

Detta är en farlig, för att inte säga mycket otäck, situation.
2014-09-11, 11:02
Medlem
Likwits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Kan det vara så svårt att förstå att det inte handlar om sd. Det handlar om att en grupp väldigt tvivelaktiga individer påstår sig fått fram uppgifter om hundratusentals individer. Jag blir väldigt bestört när jag läser en del användare som skrattar åt det och tycker det är bra att vissa användare kommer avslöjas. Dessa personer protesterade kraftigt när FRA-lagen var som hetast men nu är det tydligen ok, eftersom de ger sig på personer vars åsikter man inte delar.

Enligt uppgifter har listan funnits ute ett tag och det kan innebära att flera personer/organisationer kan sitta på listan. Vem vet, de kanske hatar en viss typ att människor/inlägg och vill hänga ut deras användare här på fb?

Folk känner sig bekväma att öppna sig när de är anonyma och kan be om hjälp eller beskriva problem de har. Saker som de aldrig någonsin annars skulle ha kraft att göra. Finns risken att folk avslöjas kommer vi inte få människor som skriver som du gjort och det är väldigt synd!

Håller med dig i mycket av det du säger, särskillt med dom som inte har med näthatet att göra ska hamna i ett register. Men samtidigt är det samma människor som tyckte romregistret var förträffligt som nu är livrädda. Samma människor som hetsar och förstör folks liv som nu tycker deras anonymitet är något heligt. Önskar att RG kommit över bara dom anonyma hatarnas konton då hade jag stöttat det här helhjärtat. Jävla fegisar. Det är ingen demokratisk rättighet att trycka ner andra människor som några här verkar tro.

Vet exempel på en bekant som är en halv stor artist i sverige som blev uppringd av en flåsande gubbe i luren pga att hennes nr kommit ut här på FB. Vad ger FB rätten att utsätta folk för det?
2014-09-11, 11:03
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:

Jag tycker att det är bra att viss anonymitet finnes, som för inlägget ifrån mig du citerade, nu känner de anhöriga till allt det där redan så det är ingen hemlighet på så sätt. Sålänge RG inte läcker oskyldigt folks inlägg om drogproblem och måenden och sexproblem och åsikter, utan bara riktar in sig på de (SD-) politiker och människor som sitter här för att hetsa och hota med en manisk systematik, för såna användare här finns, är det okej. Jag tycker att det du inte kan säga till en människa "IRL" skall du inte heller skriva (hot, hat, m.m). Det är ingen demokratisk rättighet att få sitta och hetsa och hota, det är bra att de som gör det nu kanske kan outas.
Senast redigerad av IIIDracul 2014-09-11 kl. 11:05.
2014-09-11, 11:03
Medlem
Varför tillåter inte Flashback att man raderar sitt konto?

---------------------------

Detta beteendet som denna extremistgrupp, Researchgruppen, påminner om nazisterna och kommunisterna genom att ni som inte delar samma åsikt som oss kommer vi jaga och hänga ut.

Anledningen till detta enligt Researchgruppen är att anonyma människor skickar hot, rasistiska uttalande osv. Intressant att Researchgruppen tar på sig polisrollen när det är den riktiga polisens jobb att utreda om brott har begåtts.

Ännu mera intressant blir det när större pk-medier köper tjänster utav denna extremistgrupp Researchgruppen. Dessa pk-medier beter sig samma som Researchgruppen och nazisterna och kommunisterna!
2014-09-11, 11:04
Medlem
Motherships avatar
För egen del skiter jag totalt i om alla mina inlägg hamnar vart som helst.

Men jag som är aktiv i drogrehabilitering och drogfri sedan snart 20 år är inte orolig för min del, utan för de 100 tals personer jag diskuterat beroende, droger, konsekvenser, brott och skam.

Mig spelar det ingen roll, alla i min närhet vet vem jag är och vad jag har för historia.

Men kanske vet de inte om den där förskoleläraren som röker heroin, eller börs-VD´n som går på kokain och har problem med alkoholen, kanske vet de inte om den där polisen som har fastnat på Crack - eller någon av alla de 100 tals personer jag har kommunicerat med.

Jag tror inte att de har något, om de skujlle ha det så är det moraliskt felaktigt, och några vänstertomtar går FRA´s ärenden - undrar hur Jonas Sjöstedt ser på det...
2014-09-11, 11:08
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Varför tillåter inte Flashback att man raderar sitt konto?

---------------------------

Detta beteendet som denna extremistgrupp, Researchgruppen, påminner om nazisterna och kommunisterna genom att ni som inte delar samma åsikt som oss kommer vi jaga och hänga ut.

Anledningen till detta enligt Researchgruppen är att anonyma människor skickar hot, rasistiska uttalande osv. Intressant att Researchgruppen tar på sig polisrollen när det är den riktiga polisens jobb att utreda om brott har begåtts.

Ännu mera intressant blir det när större pk-medier köper tjänster utav denna extremistgrupp Researchgruppen. Dessa pk-medier beter sig samma som Researchgruppen och nazisterna och kommunisterna!
Det handlar inte om folk som inte delar deras åsikter, de vill bara åt folk som hotar och hetsar, mobbar och trakasserar, främst politiker som skriver anonymt. Främst kriminella sverigedemokrater. De är professionella.
2014-09-11, 11:08
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Håller med dig i mycket av det du säger, särskillt med dom som inte har med näthatet att göra ska hamna i ett register. Men samtidigt är det samma människor som tyckte romregistret var förträffligt som nu är livrädda. Samma människor som hetsar och förstör folks liv som nu tycker deras anonymitet är något heligt. Önskar att RG kommit över bara dom anonyma hatarnas konton då hade jag stöttat det här helhjärtat. Jävla fegisar. Det är ingen demokratisk rättighet att trycka ner andra människor som några här verkar tro.

Vet exempel på en bekant som är en halv stor artist i sverige som blev uppringd av en flåsande gubbe i luren pga att hennes nr kommit ut här på FB. Vad ger FB rätten att utsätta folk för det?
Romregistret var ett polisens arbetsmaterial. Det var ett spaningsregister som syftade åt att kartlägga kriminella.

SÄPO och MUST får gärna ha span på mig om de vill. Jag har verkligen inget att dölja för dem. Jag utgör inget hot mot rikets säkerhet, enskilda politiker eller Sveriges förhållande till främmande makt. Jag är ingen samhällsomstörtare eller kungamördare.

Men att en grupp våldsdömda vänsterextremister med kopplingar till grupper som gör "hembesök" där man totalvandaliserar bostaden, spränger bomber, utför sabotage på fordon, begår identitetskapningar, skadar och hotar folk som befinner sig i närheten och utsätter oskyldiga anhöriga för fara, upprättar ett arkiv med politiska motståndare....? Nej tack! Sån skit ska bekämpas och det med kraft!
2014-09-11, 11:09
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:

Sen och andra sidan om man är så jävla rädd om sin anonymitet pga icke rumsrena åsikter (kanke till och med kriminella) så bör man ju förstå att det kommer finnas grupper och folk som kommer göra allt för att komma åt dessa anonyma användare. Vare sig det handlar om vänster/höger eller center anonymiteter....

Trodde du på allvar att din anonymitet skulle vara säkrad för all framtid om du själv inte tog ansvar över den ?

Överallt där du skriver åsikter som skapar hat, överallt där du sparar kukbilder, överallt där du pratar om din pedofili osv är inte säker innan du själv skapat den säkerheten.

Jag kan sätta en tunna skit på att många som gråter i denna tråden tyckte kändisarna som vart hackade fick skylla sig själva som var så dumma som tog nakenbilder och la upp det i "clouden".

Precis samma här. Har du åsikter du inte står för officiellt offline så BÖR du göra allt i din makt för att din anonymitet är säkrad. Det gör man inte genom att bli medlem på diverse forum med sin jobbmail..

ALLA DATABASER DU ÄR LOGGAD I KOMMER NÅGON GÅNG ATT BLI HACKAD. VARE SIG DET GÄLLER DINA ÅSIKTER, BILDER ELLER EKONOMI MED BANKER OSV...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in