2014-09-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Tycker det är jättebra att media granskar politiker, men ett problem med SD är att man i alla fall där man granskar dem gör det på ett sätt som är lika korkat som man anklagar dem för att vara.

Kommentarerna som Dulny har fällt är knappast något som bör anses särskilt upphetsande när vi har andra politiker som t.ex. startar bråk på restauranger, fuskar med allt möjligt, kissar inne på biografer etc etc. Lite djävla perspektiv bör vuxna människor klara av att ha.

Visserligen är det han skrivit olämpligt, men herregud -- har de verkligen inget bättre att komma med och ska en privat organisation alltså sitta och åsiktsregistrera människor så att dem kan komma fram till att någon skrev något mindre lämpligt på internet för fyra år sedan? ....... Det är en sak om någon verkligen begått brott, men detta är rent löjeväckande.

Det är SD som satt ribban för vad som är tillåtet eller inte tillåtet i partiet. Får en central tjänsteman bryta mot nolltoleransen?
Citera
2014-09-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Det är SD som satt ribban för vad som är tillåtet eller inte tillåtet i partiet. Får en central tjänsteman bryta mot nolltoleransen?
Enda förnuftiga du sagt. När man nu införde "nolltoleransen" för att kunna cementera partiledningens makt, och samtidigt lät media definiera vad som bröt mot densamma, så får man väl stå sitt kast. Jag tycker inte det minsta synd om dem. Men jag tycker synd om den stackars tjej som inte hade gjort det minsta fel varken juridiskt eller moraliskt och nu slängs ut som en gammal disktrasa.
Citera
2014-09-08, 15:34
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Jag ser rätten att debattera anonymt som självklar i en demokrati. Det är vad som sägs som spelar roll, inte vem som säger det eller vilka ord personen väljer att uttrycka sig på. Inte heller ser jag anonymitet som så renodlat negativt som du verkar göra. Människor i gemen kan inte skilja på sak och person. Det gör att många människor drar sig för att diskutera i eget namn. Skulle vi kräva identitet skulle vi tysta många röster - bland dem många med kunskap och insyn i olika samhällsfunktioner.

Först ett tack för att det går att föra en vettig diskussion med dig. I princip håller jag med dig att rätten att vara anonym borde vara självklar. Tyvärr lever vi inte i den bästa av världar vilket gör att många använder anonymiteten till att kränka, hota och förolämpa människor. I valet av att skydda en person från att bli hotad, förnedrad eller förolämpad eller att skydda en person för att den ska ha rätten att fritt hota eller förnedra andra människor väljer jag att ta ställning mot rätten att hota och förnedra.

Men jag håller med dig om att utebliven anonymitet har negativa effekter på en dynamisk debatt.
Det är inte ett helt enkelt problem men om man är politiker bör man stå för sina åsikter såväl på nätet som i verkligheten

Citat:
Jo, faktiskt. De som i sanning försvarar yttrandefrihet försvarar ÄVEN de som uttrycker sig hatiskt och ibland nedsättande/förolämpande (inom lagens gränser - exempelvis förtal ska vara straffbart). Så ser villkoren ut. Att försnäva yttrandefriheten för att vi inte tycker det är "trevligt" är att ge sig ut på djupt vatten.

Du ser det idag. Röster som kräver "trygga rum". Det kan inkludera allt från att SD inte ska få debattera på SU till att stora grupper ska stängas ute från Almedalen.

Yttrandefrihet innebär inte för mig; rätten för vem som helst att säga vad som helst om vem som helst. En sådan yttrandefrihet existerar inte i något land och är egentligen en rätt vidrig princip. I alla länder finns inskränkningar i yttrandefriheten i Sverige har vi en väldigt lång gången yttrandefrihet. Jag har svårt att förstå att det är viktigt att ha rätt att kränka och förnedra människor. All seriös debatt går att föra utan detta. Du behöver inte skriva något som du inte skulle kunna säga direkt till en person. Sedan håller jag med dig om att det är direkt korkat och antagligen också kontraproduktivt att stänga ute SD från massa olika sammanhang

Citat:
När du skriver "inte tillför debatten något" är det DIN åsikt. Även om jag håller med dig kan jag inte se det som en grund för att tysta människor genom skambeläggande medelst uthängning i media eller åsiktsregistrering av medborgare.

Självklar är det MIN åsikt, jag är inte ombud för någon annan än mig. Men jag vidhåller att en konstruktiv diskussion är betydligt bättre än förnedring och hat. Att hänga ut politiker som kör med dubbel agenda är bra oavsett om det gäller åsikter eller praktisk handling. Vet inte om du kommer ihåg Laila Freivalds som var socialdemokratisk justitieminister hon avslöjades med att ha köpt sin lägenhet när den ombildades till bostadsrätt trots att hon offentligt tagit avstånd från ett sådant handlande och var kritisk till ett sådant agerande. Hon avgick ( fanns i och för sig fler orsaker men detta bidrog i väsentlig grad)

Citat:
Har jag påstått detta?

Nej, men det är ganska vanligt att SD anhängare kommer med listor på dömda i andra partier.

Citat:
Vem ska i dina ögon bedöma vad som är hatiskt? Expressen? Researchgruppen? Lyssna. Det handlar i grunden om att slå till emot de som kritiserar invandringen. DETTA är vad svenska journalister slår emot och JAG tror att det är oerhört destruktivt då detta är frågor som måste kunna diskuteras. Signalen som nu skickas är att den som gör det riskerar att registreras på grund av sina avvikande åsikter.

Jag håller med dig i viss mån, det är oerhört farligt att inte kunna diskutera frågor som rör integration och invandring. Där är det helt rätt att kritisera media och "sjuklövern". Men tyvärr tror jag att SD, avpixlat Kent Ekeroth Christoffer Dulny mfl omöjliggör en konstruktiv debatt. Dom har valt att på ett flagrant sätt förenkla frågor som är synnerligen komplicerade och tror att "släng ut dom" är svaret på alla samhällsproblem. Så är det självfallet inte. Men tyvärr är det så att religion och nationalism är frågor som väcker de lägsta hos människor. Med hjälp av de så kan man vinna den lågutbildade massan. Och jag tvivlar på att du registreras för att du är kritisk till integrationspolitiken
Citera
2014-09-08, 16:03
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
PI var ingen obskyr sajt.
Det var PI visst. Med anonyma upphovsmän som t ex den där gamla äckliga gubben Ronny Hagström som kallade sig själv för Isabelle och kopierade nyhetstexter från gammelmedia med någon egen sur mening tillagd så kan man med rätta kalla PI för en obskyr hatblogg.

Avpixlat är något helt annat och håller mycket högre kvalitet och tar dessutom fullt juridiskt ansvar för sina publiceringar.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-09-08 kl. 16:35.
Citera
2014-09-08, 16:12
Medlem
gubbroras avatar
Bara en kommentar i marginalen angående att media inte publicerar artiklar om brottsligt eller förkastligt beteende från företrädare från andra politiska partier http://www.expressen.se/kvallsposten/har-stjal-kd-toppen-77-aringens-planbok/. Nu är frågan om om är muslim, arab, zigenare eller somalier för svensk kan hon väl inte vara
Citera
2014-09-08, 16:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ok. Men Sd börjar närma sig min världsbild i dulnyaffären
Partiet börjar offentligt distansera sig
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/akessons-pressekreterare-det-ser-inte-bra-ut_3894624.svd

Och vad i helvete, skulle det ha att göra med den så kallade samordningen mellan PARTIET SD och Avpixlat enligt dig?

Så om Dulny kommunicerade med PI, så betyder det att PARTIET SD hade samordning med Avpixlat?

Ett råd, lägg ner haschen nu, innan du överdosar.
Citera
2014-09-08, 16:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att säga att alla muslimer t ex är si och så, är rasism och ingenting annat.
Nej ,rasism är att man anser att det finns olika raser
en del mindre värda än andra.
kulturrasism är egentligen samma sak att folks föds med vissa speciella markörer.
Ni enfaldiga politiskt korrekta är för korkade att fatta vad det är ni egentligen påstår.
Citera
2014-09-08, 16:24
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilken sanning? Dulny säger inte sanningen, han sprider fördomar och rasism. Menar du att SD är ett enbart invandrarkritiskt parti? Om så är fallet så borde du vara upprörd över att partiet har rasister och nazister som toppnamn på sina valsedlar. Uppenbarligen är sådana här åsikter mer regel än undantag, ändå påstår man vara för nolltolerans. Man har all rätt att ha dessa åsikter, men då ska man också stå för dem och köra med öppna kort. Då kan väl SD lika gärna gå ut och säga att de är invandrarfientligt, rasistiskt parti i stället för att låtsas vara någonting annat.
Att påstå att SD är Nazister borde vara att gå för långt även för dig?,men dumhet är ju det gemensamma kännetecknet för politiskt korrekta och sk antrasister.
Rasister finns det dock säkert en hel del av,men antagligen procentuellt sett mycket mindre än övriga sjusysterpartier.
Citera
2014-09-08, 16:25
Medlem
baggebo1s avatar
Nu håller SD på att krypa inför de kriminella vänsterextremisterna igen. Man tar avstånd från allt till höger och vänster och inte med ett ord går man till motangrepp. Jag hoppas att folk tänker till och inser att en verklig proteströst det här valet mot både invandringspolitiken och etablissemanget är rösten på SvP. Ingen annan. Oroa er inte för SD, de kommer att gå framåt ändå. Ni lite mer insatta och tänkande kan dock verkligen göra en skillnad för SvP, så vi får lite konkurrens inom antietablissemangspolitiken. SD degenereras av att stå outmanade, en röst på SvP hjälper även SD.

Här ett pressmeddelande där man krypande ber om ursäkt och lydigt går ut med att man ska snabbutreda samtliga personer som förekommer i Researchgruppens granskning:
Citat:
Med anledning av publiceringar till följd av Expressens samarbete med Resarchgruppen tillsätter Sverigedemokraterna idag en snabbutredning angående de personer som granskas i de pågående publiceringarna. Partiet har idag uppgifter om att närmare tio kandidater på kommunal nivå omfattas av publiceringarna. Jimmie Åkesson kommenterar:

- Partiledningen har idag givit partistyrelsens medlemsutskott i uppdrag att snabbutreda samtliga personer som ingår i denna granskning. Vi kommer under de närmaste dagarna att återkomma med besked om hur partiet ser på varje persons agerande och jag kan redan nu säga att det garanterat kommer att bli aktuellt med olika former av åtgärder. Innan denna utredning är klar kan vi inte närmare kommentera dessa åtgärder.

- Det är beklämmande att ett fåtal företrädare i partiet uttalar sig på ett sätt som sätter en felaktig bild av vad vi är för parti. Jag är besviken och naturligtvis upprörd och det tål att nämnas att minst 99% av våra kandidater inte har kunnat beläggas med några olämpliga uttalanden i denna granskning.
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sd-tillsaetter-utredning-med-anledning-av-paagaaende-publiceringar-av-expressen-researchgruppen-1051 393
Senast redigerad av baggebo1 2014-09-08 kl. 16:41.
Citera
2014-09-08, 16:30
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:

frågan är ju om han gjort det efter ribban satts?
men det spelar väl ingen roll i din värld av enfald..
Citera
2014-09-08, 16:48
Medlem
Expo-pressen sysslar med trakasserier av SD. Detta är inte journalistik. De har sparat material i 4 år från tom nedlagda sidor som de släpper först nu. Bonniers köper o köper.

Däremot går tex Abdisiak Waberi helt fri. Trots hans islamistiska syn på det täckta könet och hans support av det muslimska brödraskapet. Om Abdisiak däremot varit SDare hade pressarna gått varma. Kan inte Expressen fråga om "allas lika värde" och jaga Reinfeldt om Waberi?
Citera
2014-09-08, 16:49
Bannlyst
Jag hoppas att han far en kraftig reprimand (Dulny). Det var omdomeslost, men inte rasistiskt.

Denna info har "Stasi" (las Expressen) alltsa letat upp ifran 2009. Trots att Dulny refererar till en uppmarksammad dom i Italien dar de angav arabens "valdsgener" som skal for en mildare dom for drap.

Men all reklam ar bra reklam!

Manga forstasidor i kvallspressen nu. Hade kostat miljoner att fa sa stora braskande annonser.

Skicka ett mejl till bade Expressen och AB och tacka for gratisreklamen.

Pa sondag har jag en flaska champagne pa kylning. Nu vagar jag i och med denna reklam hoppas pa 15% + for SD.

Alla snackar invandring och SD nu. Arbetskamrater och slaktingar borjar pa allvar "varma upp" infor tanken pa att rosta SD. Politiken star over enstaka omdomeslosa individer. Massinvandringen maste stoppas sa att den kommer ner pa 10% av dagens nivaer.

De "rabiata" SD-hatarna kan inte omvandas. Sa oroa er inte for "extremisterna har pa FB. Det ar mestadels "kanslostyrda" kvinnor. Men "Svensson" borjar alltmer vakna. Tror pa en chock for PK-media pa sondag!

TACK EXPRESSEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in