2014-09-14, 11:29
Medlem
kuntakinte55s avatar
Verkar som att IB utvecklats vidare med systematisk åsiktsregistrering sedan IB-affären avlöjades 1973 av kommunisten Jan Guillo som arbetat åt KGB.

Kom ihåg att IB samarbetade med den israeliska säkerhetstjänsten Shin Beth och amerikanska CIA, och att det skedde i lönndom och bakom ryggen på riksdagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IB
Citera
2014-09-14, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Verkar som att IB utvecklats vidare med systematisk åsiktsregistrering sedan IB-affären avlöjades 1973 av kommunisten Jan Guillo som arbetat åt KGB.

Kom ihåg att IB samarbetade med den israeliska säkerhetstjänsten Shin Beth och amerikanska CIA, och att det skedde i lönndom och bakom ryggen på riksdagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IB

Och sker fortfarande. Läs Spionen på FRA och andra böcker av Anders Jallai.
Citera
2014-09-15, 00:45
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet

Golonka, min vän... Jag trodde aldrig jag skulle skriva detta, men ryck upp dig för helvete

Först och främst, hur många tar del av media med intresse för detaljer idag? Ett par hundra tusen. Kanske. Och de flesta av dom är inte några osäkra väljare utan har redan bestämt sig. För alla andra framstår bara senaste tidens anti-SDpropaganda mer och mer som ett brus. Man ser inte detaljerna längre. Till och med jag, som följer detta med intresse, orkar inte bry mig längre. SD har gjort si och SD har gjort så. Jaha?

De som röstar SD idag kommer inte att backa med mindre än att det finns en video där Åkesson våldtar ett spädbarn.

Det kan möjligen ha effekt på en handfull osäkra väljare, men det kan handla om en procent absolut max två. De som felaktigt tror att SD kommer att få 15-20% kommer med rätta att bli besvikna. Men det kommer inte att ha särskilt mycket med medias förföljelser att göra. Det har att göra med falska förhoppningar.

Jag har sagt sedan förra valet, att om SD gör som dom gjort hittills, fördubblat sitt röstresultat vid varje val, så är det helt fantastiskt. För detta skulle dom behöva prestera 11,4%. Tror du verkligen att det är orimligt? Det tror inte jag.

Det är många här som ser upp till dig. Krokna inte nu för fan!

Jag tar mig friheten att citera mig själv denna fantastiska natt. Jag medger även att jag hade fel (det fetade) och att faktiskt SD mer än fördubblade sitt resultat från förra valet.

Jag måste också passa på att fråga krimreporter: Hur känns det denna afton, då ni journalister trots ert hat och ert smutskastande nu fått bevittna att Sverigedemokraterna fick 13%? Känns det bra? Är du nöjd personligen med din insats här på FB?
Citera
2014-09-15, 09:00
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Jag tar mig friheten att citera mig själv denna fantastiska natt. Jag medger även att jag hade fel (det fetade) och att faktiskt SD mer än fördubblade sitt resultat från förra valet.

Jag måste också passa på att fråga krimreporter: Hur känns det denna afton, då ni journalister trots ert hat och ert smutskastande nu fått bevittna att Sverigedemokraterna fick 13%? Känns det bra? Är du nöjd personligen med din insats här på FB?
Underbart att journalistsvinens prestigeprojekt, Krossa SD, har havererat!

Så många ledare och indignerade artiklar, så mycket twittrande och kissnödigt trams,
och allt har varit förgäves. Skall bli ett nöje att följa Expressens förtsatta
ökenvandring in i historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in