2014-09-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
frågan är ju om han gjort det efter ribban satts?
men det spelar väl ingen roll i din värld av enfald..

Nej det spelar egentligen ingen roll. han har gått bakom ryggen på partiet och sina väljare.

Ärlighet och tydlighet är hans offentliga ledord. Tycker du han lever upp till det? Både när han uttalar sig i sitt eget namn och när han uttalar sig med en annan identitet.

Det är mer rakryggat att göra som politikern i västervik
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sd-man-hoppar-av-efter-granskningen/

Dulny är en central tjänsteman med en nyckelroll i partiet. Åke Möller är betydligt mer perifer. Det han gör behöver inte Åkesson och Söder känna till. Men vad partisamordnaren sysslar med på partikanslit är i högsta grad en fråga för högsta ledningen. Det är en berättigad fråga om Dulny agerat enbart på eget initiativ.
Inte ens cesars hustru ska ju misstänkas. Här är det mitt i partiets adminstrativa hjärta
Citera
2014-09-08, 16:56
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Men all reklam ar bra reklam!

Manga forstasidor i kvallspressen nu. Hade kostat miljoner att fa sa stora braskande annonser.

Skicka ett mejl till bade Expressen och AB och tacka for gratisreklamen.
Bakom pseudonymen Game-Set-Match så döljer sig en återfallspedofil och barnamördare som dömts till rättspsykiatrisk vård. Bara så att ni vet.
Citera
2014-09-08, 17:00
Medlem
xploderamigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Då man tydligen i hög grad hänger upp "rasismen" på korrespondens Dunly haft med Politiskt Inkorrekt, så ligger den rimligen minst fyra år bak i tiden... Rätta mig om jag har fel, men PI startades väl omkring 2005 och höll på till c.a 2008?

Det hette väl fortfarande PI under det förra valet?
Citera
2014-09-08, 17:16
Medlem
baggebo1s avatar
Här är artiklar om två personer som avgår till följd av granskningen:
Citat:
Ännu en SD-kandidat tvingas nu bort från sina uppdrag efter Expressens granskning.

Sverigedemokraten Jan Selander har på hatsajten Avpixlat bland annat skrivit: "Reinfeldt kann göra vad som helst har ju afrika blodet i sig".

– Oacceptabelt, säger Johnny Skalin, presstalesperson för Sverigedemokraterna i Västernorrland.
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/annu-en-sd-kandidat-tvingas-att-avga/
Citat:
Sverigedemokraten Åke Möller, kommunfullmäktigeledamot i Västervik, väljer nu att hoppa av sina politiska uppdrag och sin kandidatur i valet efter Expressens granskning.

Möller har - under pseudonym - på hatsajter bland annat skrivit att han vill "skicka ut alla Zigenare ur landet med totalförbud att återvända" och att Sverige "förgås under trycket från allt fler muslimer".
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sd-man-hoppar-av-efter-granskningen/
Citera
2014-09-08, 17:25
Medlem
Golonkas avatar
Jag satsar trots allt en hel del prestige på att avslöjandet om dold rasism knappast skadar SD. De som redan bestämt sig för SD skulle rösta på en invandringskritisk benjaminfikus om en sådan ställde upp i valet. Möjligtvis kan marginalväljare som överväger att lämna exempelvis M eller S kanske dra öronen åt sig, men effekten kan lika gärna bli ett ökat stöd. Folk ute i samhället uttrycker i än högre grad än normalt ett stort förakt för tidningar som Expressen och dess samverkan med en vänsterextrem privat underrättelsetjänst som medvetet suger på den här karamellen till sex dagar inför valet, provocerar än mer än det stjälper.

Ingen vill bli skriven på näsan eller käppjagad från valurnan av stenkastarvänstern!
Citera
2014-09-08, 17:35
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Kan partiet försvara att man betalar 30.000 kronor i månaden till en samordnare som skriver anonyma inlägg och inte bara samordnar partiets officeiella politik och utspel.

Hur vet du vad han tjänar - SD kör med fri lönesättning när man kollar deras jobbannonser.....
Citera
2014-09-08, 17:40
Medlem
Tweet av Hanna Lindholm, SD:

Folk inom SD ger beröm till Expos artiklar och tycker synd om Fridolin pga hans fyllebilder. Really? Stötta våra egna som blir uthängda ist!

Vet inte vilka inom SD hon syftar på men jag förmodar att hon inte ljuger. Folk tvingas kräla för Expo för att visa att de ställer upp på nolltoleransen.

Usch vilket dysfunktionellt parti SD blivit under Åkesson och hans etablissemangsälskande medarbetare!
Citera
2014-09-08, 18:31
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Hur vet du vad han tjänar - SD kör med fri lönesättning när man kollar deras jobbannonser.....
1. Inkomst är en offentlig uppgift och kan fås fram både på internet och genom samtal till Skatteverket
2. Partierna brukar oftast ha transparens i sina lönesättningar.
Citera
2014-09-08, 18:34
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Tweet av Hanna Lindholm, SD:

Folk inom SD ger beröm till Expos artiklar och tycker synd om Fridolin pga hans fyllebilder. Really? Stötta våra egna som blir uthängda ist!

Vet inte vilka inom SD hon syftar på men jag förmodar att hon inte ljuger. Folk tvingas kräla för Expo för att visa att de ställer upp på nolltoleransen.

Usch vilket dysfunktionellt parti SD blivit under Åkesson och hans etablissemangsälskande medarbetare!
Hanna Lindholm och Camilla Jonasson är mina favoriter bland de kvinnliga SD-arna. Lindholm för hennes kompromisslöshet och tuffhet, Jonasson för hennes klarsynta texter och sköna personlighet. Jag hoppas att båda går långt inom partiet.
Citera
2014-09-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice

vet gör jag ju inte. Det är vad han själv påstår att han tjänar.
jag tror inte SD menar att partisamordnaren får köra med fria anonyma skriverier
Citera
2014-09-08, 19:24
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Tycker det är jättebra att media granskar politiker, men ett problem med SD är att man i alla fall där man granskar dem gör det på ett sätt som är lika korkat som man anklagar dem för att vara.

Kommentarerna som Dulny har fällt är knappast något som bör anses särskilt upphetsande när vi har andra politiker som t.ex. startar bråk på restauranger, fuskar med allt möjligt, kissar inne på biografer etc etc. Lite djävla perspektiv bör vuxna människor klara av att ha.

Visserligen är det han skrivit olämpligt, men herregud -- har de verkligen inget bättre att komma med och ska en privat organisation alltså sitta och åsiktsregistrera människor så att dem kan komma fram till att någon skrev något mindre lämpligt på internet för fyra år sedan? ....... Det är en sak om någon verkligen begått brott, men detta är rent löjeväckande.

Dulny får stå sitt kast, eftersom det inom SD inte tolereras att man uttrycker sig så, som han erkänt att han utryckt sig. Egentligen bör man väl betrakta Researchgruppen som på nåt tillskruvat sätt allierade med SD, även om Researchgruppen själva inte ser det på det sättet. Man sköter på ett utmärkt sätt den praktiska delen av nolltoleransen. Helt klart vill man veta vad framtida riskdagsmän egentligen tycker och tänker, när de tror att ingen hör och ser vad de säger och gör. Det vill jag som väljare. Veta vad de som vill sitta i vår lagstiftande församling egentligen tycker. Synd att det inte finns motsvarande researchgrupper när det gäller de andra partierna. Men det kanske kommer.
Citera
2014-09-08, 20:41
Medlem
Vedklyvens avatar
I SR Studio 1 i eftermiddag "intervjuades" Dulny. En sedvanlig aggressiv och tjatig intervju där samma aggressiva frågor tuggades om o om igen. Dulny klarade sig hyggligt genom att pudla och be om ursäkt. Åkesson ringdes också upp och utsattes för samma tjat.

För att ge sken av balans i inslaget ringde man upp Expressen-Mattsson och frågade om detta var en nyhet som Expressen legat länge på för att släppa den inför valet och om det var förenligt med tidningens policy att på så sätt försöka påverka valeresultatet.

Mattsson slingrade sig givetvis. Med hänsyn till källorna kunde han inte säga hur länge ... sladder... bladder.

Om journalisterna på Studio 1 inte hade varit så partiska borde de frågat Mattsson hur det kommer sig att liberala Expressen samarbetar med en extremistisk organisation som RG och hur han förhåller sig till gruppmedlemmars kriminella bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in